فرهنگ و هنر

کتاب تاریخ بخارا به جشن چهارشنبه سوری اشاره می نماید

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله و گزارشهای منتشر گشته، کتاب تاریخ بخارا به جشن چهارشنبه سوری اشاره می نماید.

22 اسفند 1402

8 تجهیزات ذخیره سازی برتر که در بلک فرایدی 1402 می توانید بخرید8 تجهیزات ذخیره سازی برتر برای خرید در بلک فرایدی

بلک فرایدی یا همان آدینه سیاه یک بازه هفت روزه از 1 تا 7 آذر است که طی آن، میلیون ها کالا در خبرنگاران با تخفیف استثنائی به فروش می رسند. در نتیجه فرصت خوبی است که بتوانید محصولات مورد احتیاج خود را طی این بازه هفت روزه شگفت انگیز بخرید و تجربه جذابی از...

18 آبان 1402

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در اصفهان گشایش یافت

ایرنا/ براساس خبر و گزارش های منتشر شده، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در اصفهان گشایش یافت.

4 مهر 1402

تصاویر ، 15 هزار نفر این مجلس تعزیه را دیدن کردند

رئیس پردیس تئاتر تهران با اشاره به استقبال قابل توجه از ویژه برنامه تعزیه شبیه نور در این مجموعه تئاتری اعلام نمود تا سوم شهریور 15 هزار نفر به تماشای این برنامه نشسته اند.

5 شهریور 1402

جایزه حل این مسئله ریاضی بیش از 50 میلیارد تومان است!

موسس یک شرکت رسانه ای ژاپنی اعلام نموده که هر فردی که بتواند نقصی در یک اثبات غیرمعمول ریاضی پیدا کند، جایزه نقدی بزرگی دریافت خواهد نمود.

15 مرداد 1402

دروازه شمیران، پاتوق زغال فروشان و چوب فروشان

اولین برج و باروی دور تهران به فرمان شاه طهماسب صفوی ایجاد شد؛ قلعه ای با 114برج و بارو که باعث شد تهران به تدریج از حالت روستایی و زندگی زیرزمینی خارج گردد و به سوی شهری شدن پیش برود. حصار طهماسبی چهار دروازه داشته شامل قزوین در غرب، حضرت عبدالعظیم در جنوب،...

19 تیر 1402

خبر خوش مدیرعامل شرکت متروی تهران برای اهالی پرند ، مترو در هفته دولت افتتاح خواهد شد

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: کوشش ما این است که متروی پرند را در هفته دولت افتتاح کنیم.

24 خرداد 1402

تصاویر پرچمدار ایسوس لو رفت، عکس

دیجیاتو نوشت: ROG فون 7 ایسوس گوشی تازه مخصوص بازی تایوانی ها است که در دو نسخه مختلف با سیستم خنک کننده متفاوت به بازار عرضه خواهد شد.

24 فروردین 1402

حسن تقی پور درگذشت

حسن تقی پور ـ شاعر و آهنگساز گیلانی ـ اهل لاهیجان درگذشت.

21 فروردین 1402

چگونه تفریح های نو برای سال نو انتخاب کنید؟

تفریح ها فعالیت هایی هستند که در اوقات فراغت خود انجام می دهید تا استراحت کنید و از شلوغی زندگی روزمره دور شوید. داشتن تفریح نه تنها مهارت های شما را افزایش می دهد، بلکه باعث بهبود تعاملات اجتماعی می گردد و روی خلق و خو تأثیر مثبت می گذارد. بهزیستی ذهنی...

2 فروردین 1402

بلیت سینما گران می شود ، اسامی فیلم های اکران نوروزی

شورای صنفی نمایش در جلسه ای با معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی قیمت نهایی بلیت سینماها و اکران فیلم های نوروزی را تعیین می کند.

6 اسفند 1401

تفاوت گیتار کلاسیک با آکوستیک چیست؟

گیتار یکی از سازهای محبوب در جهان بوده که انواع مختلفی دارد. حتم داریم شما هم تا کنون گیتار را دیده اید و یا شناخت کلی نسبت به آن دارید، اما ممکن است تمامی گیتارها را به طور دقیق نشناسید. چرا که گیتارها تنوع زیادی دارند. یکی از این موارد گیتار کلاسیک و گیتار...

22 بهمن 1401

حسین شهابی کارگردان سینما درگذشت

پسر این کارگردان با تایید خبر درگذشت این هنرمند به ایسنا گفت: او به دلیل عفونت ریه امروز 2 بهمن ماه از جهان رفت.

5 بهمن 1401

واکنش خواننده معروف به حملات من و تو

امید دنیا با اجرای موسیقی نواحی ایران شامگاه 26 دی ماه در تالار وحدت، دور نو کنسرت ها را شروع کرد. اجرای این کنسرت با واکنش های زیادی از طرف رسانه های فارسی زبان خارج از کشور روبه رو شد.

30 دی 1401

کویر و رصدگاه سه قلعه ، بهشت منجمان ایران

شهر سه قلعه معروف به بهشت منجمان، با طبیعتی شگفت انگیز از پدیده های کویری و رصدی هم چون جنگل طاق، دق های فراوان، تپه های (رمل) ماسه ای، دریاچه نمک، رصدگاه و آسمان تاریک در شمال غربی استان خراسان جنوبی و محدوده شهرستان سرایان و در قلب کویر زیبای منطقه واقع...

18 دی 1401

ساخت 10 شهرک نو در کشور تصویب شد

به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، ساخت 10 شهرک نو در چهار استان فارس، البرز، آذربایجان غربی و یزد به تصویب رسیده است.

9 دی 1401

6 اصل اساسی چیدمان اتاق خواب که هیچ کس توجه نمی کند

اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش بک خانه مجهز محسوب می گردد. از این رو ما در این مطلب طبق ترندهای سال جاری از دکوراسیون داخلی ، برای چیدمان اتاقی زیبا و پراز آرامش به خصوص تخت خواب، ایده هایی را به شما ارائه می دهیم پس تا انتهای متن همراه ما باشید.

17 آذر 1401

فوت راهول کولی، بازیگر 15 ساله هندی راه یافته به اسکار!

در این مراسم فیلم سینمایی آخرین نمایش، با بازی راهول کولی به نمایندگی از هندوستان با دیگر فیلم های سینمایی در بخش اسکار برترین فیلم سینمایی غیر انگلیسی رقابت خواهد نمود.

20 مهر 1401

انتها پنجمین جشنواره استانی دانایی و توانایی در فارس

با برگزاری پنجمین جشنواره استان دانایی و توانایی در فارس 15 منتخب مرحله استانی این دوره از جشنواره برای رقابت در سطح ملی معین شدند.

20 مهر 1401

بزرگ ترین دوربین دنیا 3200 مگاپیکسلی است و برای رصدخانه ای در شیلی ساخته شده

محققان در آزمایشگاه ملی شتاب دهنده SLAC، دوربین تلسکوپی سینوپتیک بزرگ (LSST)، ساخته اند. این دوربین که بزرگترین دوربین دیجیتال دنیا محسوب می گردد برای اهداف ستاره شناسی ساخته شده است.

13 مهر 1401
تعداد: (146)