6 اصل اساسی چیدمان اتاق خواب که هیچ کس توجه نمی کند

به گزارش وبلاگ املاکیا، اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش بک خانه مجهز محسوب می گردد. از این رو ما در این مطلب طبق ترندهای سال جاری از دکوراسیون داخلی ، برای چیدمان اتاقی زیبا و پراز آرامش به خصوص تخت خواب، ایده هایی را به شما ارائه می دهیم پس تا انتهای متن همراه ما باشید.

6 اصل اساسی چیدمان اتاق خواب که هیچ کس توجه نمی کند

فاکتور رنگ دیوار اتاق خواب،هماهنگ با رنگ و طرح روتختی

یکی از فاکتورهایی که در طراحی و چیدمان اتاق خواب اهمیت بسیار زیادی دارد، انتخاب رنگ دیوار می باشد. یکی از راه هایی که شما آسان تر می توانید رنگ اتاق خواب تان را تغییر دهید؛ استفاده از کاغذ دیواری است.

ما پیشنهاد می کنیم کاغذ دیواری انتخاب کنید که از نظر رنگ و طرح با سرویس روتختی و لحاف شما هماهنگ باشد. از آن جایی که اغلب ترندهای دکوراسیون سال 2023 به تزئینات دیوار با کاغذ دیوار برمی گردد شما به این روش می توانید چیدمان ترندی داشته باشید.

طبق اصول چیدمان به شما توصیه می کنیم که اگر کاغذ دیواری اتاق خواب تان طرح دار است مخصوصا زمانی که بالای تخت خواب از تصویر بزرگی استفاده کردید، سرویس لحاف و ملحفه ساده انتخاب کنید . یا اگر به طور کلی هوادار سبک مینیمال هستید، ترجیحا تنهایک طرف اتاق خواب را کاغذ دیواری کنید یا از رنگ های روشن و کاملا ساده بهره ببرید.

اگر هوادار سبک لوکس و مجلل هستید بهتر از کاغذ دیواری با نقوش اسلیمی گل با رنگ بژ یا طلایی بهره ببرید. بعلاوه یکی از نکاتی که این روزها طبق اصول فنگ شویی مطرح می گردد، الهام از مانتراها در دکوراسیون اتاق است که به شما انگیزه و حس خوب می دهد. می توانید تابلوهایی با این عنوان روبروی تخت خواب بر روی دیوار نصب کنید.

تخت خواب مهمترین عنصر در هر اتاق خواب

بعد از انتخاب رنگ دیوارهای اتاق خواب بهتر است معیارهای مناسب را برای خرید یک تخت خواب با کیفیت درنظر بگیریم.

یکی از مهمترین اجزای یک اتاق خواب راحت و زیبا، خرید یک تخت خواب استاندارد با ظاهری مناسب است. مخصوصا اگر قیمت برای شما چندان اهمیتی ندارد، انتخاب سرویس خواب از جنس چوب بر زیبایی چیدمان اتاق شما تاثیر بسزایی دارد و البته حمل ونقل آن برای تان آسان تر است.

خرید روتختی مناسب، عاملی موثر در داشتن دکوراسیون خاص و زیبا

از همه این ها که بگذریم از روتختی شیک برای دکوراسیون اتاق خواب نمی توان گذشت. برای تهیه روتختی اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هوادار سبک ماکسیمال هستید بهتر است از پارچه های ژاکارد، ابریشم ژاکارد و یا ساتن ابریشم غافل نشوید.سایت های معتبر آنلاینی مانند کالای خواب دواج، می توانند برترین پیشنهاد را به شما ارائه دهند.

برای داشتن اتاق خواب شیک رنگ روتختی را هم طیف با پرده اتاق خواب انتخاب کنید تا سایه روشن و تیره از رنگ ها ایجاد کنید و یک اتاق خواب زیبایی را برای خودتان هدیه دهید

ست بودن پرده با روتختی شمارا یک قدم جلوتر می برد

یکی از عناصر مهم در دکوراسیون اتاق خواب پرده آن است. نکته مهم این است که شما چه پنجره بلند قدی و چه پنجره کوتاه در اتاق خواب داشته باشید، برای زیبایی بیشتر باید پرده بلند انتخاب کنید.

شما می توانید پرده حریر یا توری اتاق خواب را همراه با یک کتیبه ترکیب کنید. نصب این مدل پرده فضایی بزرگی را به اتاق شما می دهد. پیشنهاد ما این است که شما ترجیحا اگر روتختی از جنس پارچه ساتن و طرح دار را انتخاب کردید، برای پرده کناری اتاق خواب بهتر است از پارچه مخمل ساده غافل نشوید که به زیبایی اتاق خواب چندین برابر می افزاید.

اگر ملحفه و لحافی که از پارچه ساده هتلی باشد را ترجیح دادید می توانید پرده اتاق خواب را توری گل دار و یا ساتن نقش دار نصب کنید.

  • معرفی پارچه ژاکارد، به عنوان پارچه ترندی روتختی

پارچه ژاکارد در سال 1809 از طریق ژوزف ماری ژاکارد ابداع شد. این پارچه از طریق دستگاه هایی که با الگوهای پانچ سوراخ شده طراحی و در نقش های متنوع فراوری شده است. به علت معین بودن تار و پود این پارچه که هم از الیاف مصنوعی وهم طبیعی تهیه می گردد؛ از مقاومت و قابلیت ارتجاعی بالایی برخوردار است. به همین دلیل به عنوان یک پارچه مناسب روتختی و رولحافی، حس زیبایی وتجملاتی را به تخت خواب شما می بخشد.

4 مدل از برترین پارچه های روتختی ژاکارد

  • پارچه ژاکارد پنبه ای، روتختی لطیف:

فوق العاده ترین نوع پارچه ژاکارد که بسیار نرم و لطیف است. این نوع یکی از باکیفیت ترین مدل های ژاکارد است که برای مصارف روتختی در نظر گرفته می گردد؛ بدون اینکه حساسیت برای پوست ایجاد کند.

  • پارچه ابریشم ژاکارد، روتختی لوکس:

این نوع از پارچه ژاکارد هم برای لباس و هم برای وسایلی در دکوراسیون داخلی و اتاق خواب هواداران زیادی دارد. یکی از خاص ترین مدل ها محسوب می گردد، به خاطر براقیت و لطافت ابریشمی به عنوان استفاده در سرویس لحاف و روتختی بسیار شیک به نظر می رسد.

  • پارچه نقوش برجسته ژاکارد، سرویس روتختی خاص و مدرن:

به علت فرم و طرح برجسته یکی از پارچه های لوکس به شمار میرود که در مبل مان و برای پرده از آن بهره ببرید. آیتم گل برجسته برای سرویس روتختی عروس گزینه شیک و لوکسی است. این مدل لحاف و روتختی با تنوع زیادی در طرح و نقش زیاد وجود دارد که فروشگاه دواج بزرگترین فراوریکننده سرویس های لحاف ژاکارد، اقدام به فروش مستقیم انواع این روتختی ها نموده است.

اگر هوادار تجملات و اتاق خواب شیک هستید می توانید یک روتختی از پارچه ژاکارد برجسته بخرید . این نوع از پارچه روتختی و پرده برای دکوراسیون اتاق خواب فضایی متفاوت ایجاد می نماید.

فاکتور انتخاب مبل تک و نیمکت پایین تخت

یکی از اکسسوری هایی که در دیزاین اتاق خواب کاربرد دارد و به زیبایی اتاق شما یاری می نماید پافر یا پاتختی است که به شکل یک نیمکت پایین تخت قرار می گیرد.

شما اگر هوادار هر کدام از این لوازم هستید می توانید به سبک و سلیقه خودتان از این اکسسوری های دکوراسیون به نحو احسن بهره ببرید. برای داشتن یک جایگاه لوکس می توانید برای روکش مبل و یا نیمکت پایین تخت از پارچه ژاکارد بر جسته و یا ابریشم ژاکارد بهره ببرید و زیبایی اتاق خواب دو چندان کنید.

البته می توانید گوشه دنج اتاق را با یک اکسسوری همچون آباژور پایه بلند در کنار مبل تک نفره، یک جایگاه برای ریلکس کردن و کتاب خواندن ایجاد کنید .

آینه و میز آرایش اتاق خواب

یکی از لوازم جانبی مهم اتاق خواب میزو آینه است که حتما برای دکور شکیل تر از جنس چوب و مشابه سرویس تخت باشد. برای انتخاب این لوازم بستگی به سلیقه شما دارد، اگر فضایی اتاق خواب شما بزرگ باشد می توانید ازآینه های قدی طلایی و مینیمال که ترند دگوراسیون 2022 و 2023 است، بهره ببرید. بعضا ما توصیه می کنیم اگر فضای آینه-میز توالت و آینه قدی را همزمان ندارید؛ قصد ندارید هزینه زیادی کنید آینه قدی چوبی با یک تاج کوچک انتخاب کنید.

جایگاه کتابخانه در دکور اتاق خواب فضایی متفاوت

شاید اغلب شما خواهان یک کتابخانه در اتاق خواب خود باشید؛ اما پیشنهاد ما به شما برای استفاده از این مورد در اتاق خواب زمانی است که فضایی باز و گسترده در اتاق خواب داشته باشید. بهتر است قفسه و یا کتابخانه را کمی دورتر از محیط خواب قرار دهید؛ چون فضای شلوغ اطراف تخت مناسب خواب راحت نیست. اما اگر هوادار کتاب و خواندن کتاب هستید به شما توصیه می کنیم، کتاب های مورد علاقه را در یک قفسه چوبی زیبای در بسته قرار دهید و کنار محیطی که صندلی یا مبل تک نفره دارید قرار دهید.

منبع : مجله تخصصی فروشگاه کالای خواب دواج www.dovaj.com

منبع: اتاق

به "6 اصل اساسی چیدمان اتاق خواب که هیچ کس توجه نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 اصل اساسی چیدمان اتاق خواب که هیچ کس توجه نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید