انتها پنجمین جشنواره استانی دانایی و توانایی در فارس

به گزارش وبلاگ املاکیا، با برگزاری پنجمین جشنواره استان دانایی و توانایی در فارس 15 منتخب مرحله استانی این دوره از جشنواره برای رقابت در سطح ملی معین شدند.

انتها پنجمین جشنواره استانی دانایی و توانایی در فارس

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش استان فارس در مورد برگزاری جشنواره دانایی و توانایی گفت: کتاب و کتاب خوانی و مقدار گرایش به مطالعه یکی از شاخص های رشد و توسعه برشمرد.

علیرضا شادباش گفت: مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی نقشی والا و حساس دارد و در نهایت به پرورش ابعاد کمال آفرین و آسمانی روح بشر منجر می گردد.

او گفت: مطالعه و کتابخوانی همیشه بیانگر اهمیت اساسی این ارزش فرهنگی در جامعه بوده و توجه بیش از پیش به این مقوله از ضروریات است.

شادباش گفت: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقاء سرانه کتاب، ایجاد عادت به مطالعه و غنی سازی اوقات فراغت آنان، پنجمین جشنواره دانایی و توانایی (مسابقه کتابخوانی) در استان فارس در سال تحصیلی 1401-1400برگزار گردید.

او گفت: این جشنواره در 4 مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برای تمام دوره های تحصیلی و در 5 سطح پایه های اول و دوم، سوم و چهارم، پنجم و ششم، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار گردید.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش فارس گفت: این جشنواره در دوره اول و دوم ابتدایی تا سطح استان و در دوره های اول و دوم متوسطه تا سطح کشور برگزار می گردد.

شادباش گفت: آزمون دانش آموزان در مرحله آموزشگاهی در فروردین 1401، مرحله منطقه ای در تیرماه 1401 و مرحله استانی در روز چهارشنبه 13 مهرماه 1401 به صورت آنلاین و در بستر eform. Farsedu.ir برگزار و 15 نفر از دانش آموزان منتخب متوسطه اول و دوم به دبیرخانه کشوری معرفی شدند.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش فارس گفت: مرحله آموزشگاهی تا استانی به شکل قصه گویی، خلاصه نویسی و نقاشی برگزار گردید.

او گفت: در مرحله استانی پایه اول و دوم ابتدایی از کتاب پدر بزرگ آخر آسمان کجاست؟، سوم و چهارم ابتدایی یکی از سه کتاب آسوده اش نگذارید (شهید مصطفی چمران) - صدای نفس های دشمن (شهید ابراهیم همت) - دامی برای صیاد (شهید رییس دلواری)، پایه پنجم و ششم از کتاب پسرک کوهنورد، متوسطه اول از کتاب این وبلاگ واگذار می گردد و متوسطه دوم از کتاب مسابقه دات کام آزمون به صورت 4 تستی و تشریحی برگزار گردیده است.

شادباش گفت: تعداد 112 هزار و 386 دانش آموز در مرحله آموزشگاهی، 37 هزار و 462 نفر در مرحله منطقه ای و 8 هزار و 232 دانش آموز در مرحله استانی شرکت کردند.

معاون آموزش و پرورش فارس گفت: مرحله کشوری این جشنواره در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد و دانش آموزان منتخب استانی و راه یافته به دبیرخانه کشوری باید علاوه بر سه کتاب مراحل قبل، سه کتاب دیگر به صورت آزاد انتخاب و به ارائه آن بپردازند.

وبلاگ املاکیا فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انتها پنجمین جشنواره استانی دانایی و توانایی در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها پنجمین جشنواره استانی دانایی و توانایی در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید