(ویدئو و تصویر) صفحه نمایش لیس زدنی که حس طعم غذا را به بیننده می دهد

به گزارش وبلاگ املاکیا، آیا تا به حال هنگام پخش یک برنامه آشپزی، آرزو نموده اید ای کاش می توانستید به وسیله صفحه نمایش تلویزیون به خود این غذا ها دسترسی داشته باشید و یا طعم این خوراکی های خوشمزه را بچشید؟

(ویدئو و تصویر) صفحه نمایش لیس زدنی که حس طعم غذا را به بیننده می دهد

به گزارش وبلاگ املاکیا، اکنون، دانشمندان ژاپنی با ساخت صفحه تلویزیون قابل لیس زدن، گام بزرگی در جهت تحقق این خواسته برداشته اند. این تلویزیون Taste the TV (TTTV) نام دارد. در این نسخه یک فیلم روی یک تلویزیون تخت قرار داده می گردد و یک طعم غذا روی آن اسپری می گردد.

چرخ فلکی از 10 قوطی طعم دهنده مختلف و قابل انتخاب وجود دارد که می توان از ترکیب آن ها برای ساخت خوراکی های مختلف، مانند ایجاد طعم یک شکلات شیری یا یک پیتزا و یا یک قهوه استفاده کرد. این محصول، یک محصول آزمایشی است که از طریق دانشگاه میجی در توکیو ژاپن فراوری شده است و توسعه دهندگان آن انتظار دارند نسخه تجاری آن حدود 650 پوند (875 دلار) قیمت داشته باشد.

پروفسور ژاپنی هومی میاشیتا به همراه 30 دانش آموز خود، چنگالی ساخته اند که از طریق آن می توان طعم های مختلفی روی غذا ایجاد کرد. نمونه اولیه TTTV از طریق خود این پروفسور ژاپنی و در طول چندین سال ساخته شده است.هومی میاشیتا نمی داند که چه زمانی ممکن است نسخه تجاری آن در دسترس باشد.

در این نسخه تلویزیون، 10 قوطی طعم دهنده مختلف روی یک رول فیلم بهداشتی یکبار مصرف که روی یک صفحه تلویزیون صاف قرار می گیرد، اسپری می گردد. این قوطی ها، داخل تلویزیون قرار گرفته و طعم های مختلف را روی یک فیلم اسپری می نمایند. امکان تغییر در مقادیر این طعم ها نیز وجود دارد تا طعمی مطابق با آنچه در تلویزیون وجود دارد ایجاد نمایند.

هومی میاشیتا بیان کرد: در دوران کووید-19، این فناوری می تواند سبب بهبود ارتباط مردم با جهانی بیرون گردد. او گفت: هدف ما این است که این امکان را برای مردم ایجاد کنیم که تجربه چیزی مانند غذا خوردن در یک رستوران در آن سوی جهان را داشته باشند، حتی زمانی که در خانه هستند. میاشیتا بعلاوه در خصوص استفاده از این فناوری برای فراوری دستگاهی که می تواند طعم پیتزا یا شکلات را روی یک تکه نان برشته اعمال کند، با چندین شرکت مذاکره نموده است.

منبع: dailymail

منبع: فرارو

به "(ویدئو و تصویر) صفحه نمایش لیس زدنی که حس طعم غذا را به بیننده می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو و تصویر) صفحه نمایش لیس زدنی که حس طعم غذا را به بیننده می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید