نکات مهم سفر به ژاپن که شاید ندانید

به گزارش وبلاگ املاکیا، اگر رویای سفر به ژاپن را دارید و می خواهید برای تعطیلات خود در این کشور برنامه ریزی کنید، در این نوشتار راهنمای سفر را که شامل تمامی نکات مهم سفر به ژاپن است، در اختیارتان می گذاریم. از غذاهایی که می بایست در سفر به این کشور بچشید تا مقدار بودجه ای که برای این ماجراجویی کنار بگذارید تا موارد مهمی که می بایست در این سفر در چمدانتان داشته باشید تا بهترین کارهایی که می بایست حتما در این کشور انجام دهید، ما برای هر چیزی توصیه ای داریم. در نوشتار دانستنی های سفر به ژاپن، حتی پاسخ سوالات خجالت آوری مانند توالت های ژاپن چگونه هستند را هم می دهیم. در مورد هزینه سفر به این کشور و نکات مفید برای صرفه جویی در هزینه ها نیز اطلاعات مفیدی در اختیار شما می گذاریم. این نوشتار، راهنمای سفر به ژاپن و همه چیزهایی بوده که قبل از اولین سفرتان به این کشور باید بدانید.

نکات مهم سفر به ژاپن که شاید ندانید

اولین چیزی که می بایست بدانید

حمل و نقل در ژاپن بسیار کارآمد و آسان است؛ اما اصلا ارزان نیست. بهترین روش صرفه جویی در هزینه های جابجایی این است که یک پاسپورت ریلی هفت روزه که جی آر پس JR Pass نامیده می گردد، بخرید و مطمئن باشید که از خرید آن هرگز پشیمان نمی شوید. اگر برنامه ریزی کرده اید که در بیشتر از یک منطقه از ژاپن سفر کنید، داشتن این پاسپورت ریلی واقعا مفید واقع خواهد شد؛ حتی اگر تنها یک سفر از کیوتو به توکیو و بالعکس داشته باشید، با داشتن این پاسپورت سود کرده اید. بعلاوه با داشتن این مدرک می توانید با قطارهای مشهور سریع السیر ژاپن که سوار شدن بر آنها جز آرزوهای برخی گردشگران به شمار می رود، سفر کنید. خریدن این پاسپورت ریلی قبل از آمدن به این کشور آسان تر است. براساس دانستنی های سفر به ژاپن باید بدانید که بهتر است حداقل یک هفته قبل برای این مدرک مهم درخواست بدهید تا برایتان ارسال گردد.

چرا ژاپن باید در فهرست سفرهای بعدی شما قرار گیرد؟

ژاپن ترکیبی شگفت انگیز از آرامش و هیاهو، قدیم و جدید است و آنقدر جالب و عجیب بوده که به یک مکان فوق العاده برای بازدید دوباره و دوباره تبدیل گردد. یکی از نکات مهم سفر به ژاپن ترکیب آسان و بی دردسر سنت و مراسم سنتی با جنبه های تکنولوژیک و مدرن این کشور خارق العاده است. شهرهای ژاپن اصلا به هیچ شهر دیگری در جهان شباهت ندارند. این شهرها از شور و انرژی در حال انفجارند. شهر توکیو Tokyo یک سرزمین عجایب پیشرو و آینده نگر مملو از ساختمان های سر به فلک کشیده، وسایل حمل و نقل نرم و سریع و نورهای درخشان است. در فاصله کوتاهی از این شهر پر از تضاد، شهر کیوتو Kyoto قرار گرفته که زمانی در گذشته، اولین پایتخت ژاپن محسوب می شد. در این شهر، گیشاها همچنان با لباس های سنتی و زیبایشان در خیابان ها می خرامند، معبدهای باشکه در میان جنگل های بامبو مخفی شده اند و آنچنان فضای خاصی دارد که احساس می کنید هر لحظه ممکن است با یک گروه سامورایی جنگنده روبرو شوید. اما بهرحال، چه به دنبال قدم زدن پر آرامش باشید و چه انتظار تپه نوردی و جنگل نوردی چند روزه را داشته باشید، در سفر به این کشور عاشق آن خواهید شد و هنگام ترکش دلتان می خواهد باز هم به آن بازگردید.

بهترین زمان سال برای بازدید از ژاپن

یکی از دانستنی های سفر به ژاپن این است که همه فصل های سال برای بازدید از این کشور عالی بوده و اگر در هر یک از فصل های سال به این کشور سفر کنید، تجربه کاملا منحصر به فردی خواهید داشت. بطور خلاصه، هیچ زمان بدی برای بازدید از این کشور وجود ندارد. هر فصل نکات جالب و دیدنی خود را دارد؛ مانند شکوفه کردن درخت های گیلاس در فصل بهار، باز شدن کوه فوجی برای کوهنوردی در فصل تابستان، تغییر رنگ برگ ها و برگریزان پاییزی در پاییز و مناظر تماشایی اسکی کردن در زمستان. بسکمک از گردشگران و علاقمندان به ژاپن، بخاطر هوای معتدل و مناسب، شکوفه های گیلاس و بارندگی کم، فصل بهار را بهترین زمان برای سفر به این کشور می دانند. نکته ای که می بایست از بین نکات مهم سفر به ژاپن بدان توجه فرمایید، هفته طلایی بوده که در فصل بهار اتفاق می افتد و چهار تعطیلات ملی ژاپن در این هفت روز واقع شده اند. این بدان معنی است که بسکمک از مردم ژاپن نیز به احتمال بسیار زیاد در حال سفر در سرتاسر این کشور هستند و تور و مکان های اقامتی پیشاپیش رزرو می شوند. هفته طلایی از 28 آوریل تا 6 می (اواخر فروردین) است و گاهی یک هفته بیشتر طول می کشد.

نکات جالب در مورد ژاپن

در اینجا به طور میانگین هر ساله 1500 زلزله اتفاق می افتد. این کشور از 6852 جزیره تشکیل شده است. بیش از 200 آتشفشان در این کشور وجود دارند. ماشین های خرید اتوماتیک یا وندینگ ماشین ها Vending machines در ژاپن بسیار محبوب هستند. بیش از 5.5 میلیون ماشین خرید اتوماتیک در سرتاسر این کشور وجود دارند و همه چیز از انواع خوراکی تا تخم مرغ تازه، دستمال توالت و حتی موارد بسیار عجیب را به فروش می رسانند. براساس دانستنی های سفر به ژاپن باید بدانید که نرخ باسوادی در ژاپن در حدود 100 درصد بوده و از این نظر می تواند الگویی برای سایر کشورهای جهان باشد.

امنیت در ژاپن

ژاپن به طور کلی کشور بسیار ایمنی به شمار می رود و نرخ جرم در آن پایین است. آنچنان که اگر کیف پول خود را در یک ایستگاه قطار گم کنید یا جا بگذارید، فردای آن روز می توانید به ایستگاه برگردید و کیف خود را در همان جای قبلی پیدا کنید. اما براساس نکات مهم سفر به ژاپن باید بدانید که با اینکه دزدی در فرهنگ ژاپنی معمول نیست، نباید انتظار داشته باشید که هرگز اتفاق نیفتد، بنابراین دقیقا مانند سایر نقاط جهان در این کشور هم می بایست مراقب اطرافتان باشید و عاقلانه رفتار کنید. بیمه مسافرتی نیز در زمان دزدیده شدن لوازم بسیار مفید خواهد بود.

واحد پول ژاپن

واحد پول ژاپن ین yen است. براساس دانستنی های سفر به ژاپن توصیه می کنیم یک اپلیکیشن تبدیل واحد پول دانلود کنید تا در طول سفر خود بتوانید نرخ تبدیل دقیق برای هر واحد پولی که مورد نظرتان است ببینید. کارت های اعتباری در ژاپن پذیرفته می شوند؛ البته در هتل های زنجیره ای عظیم، رستوران های عالی و فروشگاه های شیک و مشهوری که در شهرهای عظیم واقع شده اند. اما برای خرید از بازارهای شهرها، رفتن به رستوران های کوچک و در طول سفرتان به شهر و روستاهای کوچکتر به پول نقد نیاز خواهید داشت.

هزینه سفر به ژاپن

اینکه بدانیم هر چیزی در یک کشور چقدر قیمت دارد، بسیار مفید است و می تواند در برنامه ریزی مالی به شما کمک کند. در این بخش از نکات مهم سفر به ژاپن، قیمت میانگین برخی موارد را می آوریم تا حدود قیمت ها را بدانید. ممکن است برخی از اینها را بتوانید ارزان تر پیدا کنید یا مجبور شوید مبلغ بیشتری برای تهیه آنها بپردازید و البته قیمت ها در سرتاسر این کشور متفاوت هستند. تهیه یک تخت در یک مسافرخانه ارزان 3000 ین (در حدود 27 دلار آمریکا) هزینه بر می دارد. اقامت در یک اتاق اختصاصی در یک مسافرخانه یا هتل ارزان بین 5000 تا 10000 ین (بین 45 تا 90 دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت. اقامت در یک هتل سبک غربی، هتل شیک یا یک ریوکان بسیار مجلل بین 10000 تا 30000 ین (بین 90 تا 270 دلار آمریکا) هزینه بر خواهد بود. قیمت یک کاسه رامن در یک رستوران 800 ین (7 دلار آمریکا) و در صورت خرید از سوپرمارکت 300 ین (2.75 دلار آمریکا) است. بلیط یکطرفه کیوتو تا توکیو بیش از 13 هزار ین (120 دلار آمریکا) تعیین شد و این به طور آشکار نشان می دهد که چرا همه در این کشور از پاسپورت ریلی یا جی آر پس Japan Rail pass استفاده می کنند. پاسپورت مترو نیز 700 ین (6.40 دلار آمریکا) در روز برایتان هزینه خواهد داشت.

بودجه سفر یک هفته ای به ژاپن

براساس نکات مهم سفر به ژاپن بهتر است صادق باشیم. سفر در ژاپن اصلا ارزان نیست. این کشور برخلاف بسکمک دیگر از مقاصد گردشگری موجود در آسیا مانند تایلند یا فیلیپین، مکان ایده آلی برای گردشگرانی که ارزان سفر می کنند به شمار نمی رود، بنابراین در این بخش از نکات مهم سفر به ژاپن، بسته به نوع و سبک سفری که قرار است به این کشور داشته باشید، مقدار بودجه مورد نیاز را محاسبه می کنیم. اگر ارزان سفر می کنید، با درخواست تخت از مسافرخانه ها، خریدن صبحانه از فروشگاه های سون الون 7-Eleven یا فمیلی مارت Family Mart و انجام فعالیت های متعدد رایگان می توانید با 450 دلار آمریکا در هفته در این کشور سفر کنید. اگر بودجه سفرتان متعادل است، می توانید در هتل های خوب که خیلی مجلل نیستند یا آپارتمان های اجاره ای اقامت کنید؛ غذاهای ژاپنی متعددی را می توانید امتحان کنید؛ هم غذاهای ارزان و هم غذاهای کمی گران تر. برای جابجایی می بایست از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و تا آنجایی که می توانید به بازدید از نقاط مختلف بروید؛ اما اگر می خواهید بودجه به خاتمه نرسد و در خرج کردن پول صرفه جویی کنید، می بایست برخی از این نقاط را از فهرست خود خط بزنید. در این صورت بودجه مورد نظر شما برای سفرتان می بایست حداقل 850 دلار آمریکا باشد. اگر به اندازه کافی پول دارید و نگران بودجه سفر خود نیستید، مسلما مبلغ بالاتری برای راحتی و آسایش خود می پردازید و می توانید از پول خود برای انجام تجربیات منحصر به فرد و خارق العاده استفاده نمایید. در این صورت، بودجه می بایست حداقل 2000 دلار آمریکا باشد.

روش های صرفه جویی در هزینه در ژاپن

با اینکه ژاپن کشور ارزانی نیست، اما روش هایی برای صرفه جویی در هزینه ها وجود دارند که در این بخش از دانستنی های سفر به ژاپن به ذکر آنها می پردازیم. اول اینکه اگر برای سفر به خارج از توکیو برنامه ریزی کرده اید، یک پاسپورت ریلی یا جی آر پس Japan Rail Pass خریداری کنید. صبحانه و خوراکی های خود را از فروشگاه های سون الون 7-Eleven یا فمیلی مارت Family Mart که در سرتاسر این کشور دیده می شوند، بخرید. شاید در کشور خودتان دلتان نخواهد غذای خود را از سوپرمارکت تهیه کنید؛ اما انواع غذاهای تازه ای که در سوپرمارکت های ژاپنی ارائه می شوند، فوق العاده خوب هستند. عظیمترین وعده غذایی روزانه خود را به ناهار اختصاص دهید و از ست های غذایی که اغلب شامل یک غذای کامل همراه با دسر هستند و بین 5 تا 7 دلار آمریکا هزینه بر می دارند، سود ببرید. از یک اپلیکیشن برای ثبت هزینه های خود استفاده کنید و به این وسیله مخارج خود را کنترل نمایید. همانطور که حتما خودتان می دانید، وقتی از مقدار پولی که خرج می کنید خبر نداشته باشید، بیشتر ولخرجی می کنید و بودجه زودتر تمام می گردد. یکی از این اپلیکیشن های مفید تریل ولت Trail Wallet نام دارد و براساس دانستنی های سفر به ژاپن توصیه می کنیم از آن استفاده کنید.

جابجایی در ژاپن

یکی از گرانترین بخش های سفر به ژاپن، جابجایی و حمل و نقل است. اما هزینه ای که می پردازید قطعا ارزش خدماتی که دریافت می کنید را دارد. قطارها و متروی ژاپن از تمیزترین و کارآمدترین ها در جهان به شمار می فرایند. اما بهترین روش برای صرفه جویی در هزینه ها این است که پاسپورت ریلی یا جی آر پس Japan Rail Pass تهیه کنید. این پاسپورت قیمت بالایی دارد؛ اما اگر قصد دارید از هر دو شهرهای مهم ژاپن یعنی توکیو و کیوتو دیدن کنید، خریدن این پاسپورت کاملا به صرفه خواهد بود. همچنین در شهرهای عظیم، گاهی تخفیف هایی در زمینه حمل و نقل وجود دارند. در توکیو، ممکن است بتوانید بلیط 24 ساعته مترو با تخفیف پیدا کنید و در کیوتو، پاسپورت اتوبوسی تمام روز می تواند صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل باشد.

استفاده از زبان در ژاپن و کلمات ژاپنی مفید

زبان معمول در ژاپن مسلما ژاپنی است. اما بسکمک از مردم در شهرهای عظیم مانند توکیو، کیوتو و اوزاکا به زبان انگلیسی هم صحبت می کنند. اغلب تابلوها در این کشور به زبان ژاپنی نوشته شده اند، بنابراین در طول سفر بهتر است همیشه چند عبارت و اصطلاح مهم را یاد بگیرید. این کار به ژاپنی ها نشان می دهد که سعی دارید در مورد کشورشان بیاموزید و کار جالب و مفرحی هم هست. برخی کلمات و اصطلاحات مفید به شرح زیر هستند: کونیچیوا Konnichiwa به معنای سلام (بعدازظهر بخیر)؛ اوهایو گوزایماس Ohayō gozaimasu به معنای صبح بخیر؛ آریگاتو گوزایماس Arigato gozaimasu به معنای ممنونم؛ سومیماسن Sumimasen به معنای ببخشید؛ اوییشی Oishī به معنای خوشمزه؛ باسورومو Basurumu به معنای حمام؛ ایکورا Ikura به معنای چه قیمتی؟؛ کیرینا Kireina به معنای زیبا. بنابراین براساس نکات مهم سفر به ژاپن بهتر است بدانید که با کمی صبر و کمک از اپلیکیشن های مختلف و مردم ژاپن می توانید به آسانی موانع زبانی را کنار بزنید و با دیگران ارتباط برقرار کنید.

رسم و رسوم معمول در ژاپن

وقتی در کشوری به غیر از کشور خودتان سفر می کنید، بهتر است همیشه در مورد اینکه چه چیزهایی مودبانه و چه چیزهایی گستاخانه به شمار می فرایند، تحقیق کنید تا به طور اتفاقی کاری نکنید که باعث برخوردن به مردن آن کشور گردد. اتیکت رفتاری در ژاپن اهمیت بسیار زیادی دارد و بهتر است قبل از سفر، برخی قوانین اخلاقی مهم که در این کشور به اجرا در می آیند را مطالعه کنید تا در طول سفر نه باعث خجالت خودتان ونه باعث برخوردن به مردم این کشور شوید. برای مثال، هرگز با یک انگشت به کسی اشاره نکنید و برای اشاره کردن از دست خود استفاده نمایید. از تماس فیزیکی مانند در آغوش دریافت خودداری کنید تا زمانیکه مطمئن شوید شخص مورد نظرتان با این کار مسئله ای ندارد. همچنین، ابراز علاقه فیزیکی در این کشور اصلا متداول نیست. در حال راه رفتن غذا نخورید. در وسایل نقلیه عمومی سکوت را رعایت کنید و تا حد ممکن از صحبت کردن با تلفن همراه خودداری نمایید. در یک قطار یا متروی شلوغ مودبانه است که کوله پشتی خود را در بیاورید و در دست بگیرید. هورت کشیدن نودل در ژاپن کار خوب و مودبانه ای به شمار می رود، زیرا اولا باعث می گردد خنک تر گردد و دوما با این کار به اطرافیان نشان می دهید که نودل خوشمزه ای است. بنابراین از هورت کشیدن نودل خود نترسید و بدانید که انجام آن کاملا مودبانه است. برای وارد شدن به بسکمک از نقاط در این کشور می بایست کفش های خود را دربیاورید، بنابراین براساس دانستنی های سفر به ژاپن هرجا مشاهده کردید که کف یک بنا دارای اختلاف سطح است، همانجا باید کفش خود را دربیاورید و سپس وارد شوید. انعام دادن در کشورهای آمریکای شمالی، اروپا و بسکمک دیگر از بخش های جهان یک امر متعارف است؛ اما بخشی از فرهنگ ژاپن به شمار نمی رود و حتی گاهی ممکن است گستاخانه و بی ادبانه به نظر برسد. ژاپنی ها علاقه دارند که ارائه خدمات خوب وظیفه یک مکان تجاری است و باید انتظار آن را داشت، بنابراین چه در یک رستوران غذا بخورید یا در یک تور شرکت کنید، هیچ نیازی به پرداخت پول اضافه به عنوان انعام نخواهد بود.

مذهب رسمی ژاپن

مذاهب بودایی و شینتو اصلی ترین مذاهب ژاپن هستند؛ اما در زندگی بسکمک از مردم امروزی این کشور هیچ نقشی بازی نمی کنند. در سرتاسر این کشور معابد و زیارتگاه هایی وجود دارند که می توانید با بازدید از آنها درک بهتری از مذهب و فرهنگ این کشور پیدا کنید. حتی می توانید در یک معبد اقامت کنید تا در مورد مذهب بودایی بیشتر بدانید.

غذاهایی که در سفر به ژاپن باید امتحان کنید

غذاهای ژاپنی تنها به سوشی و رامن ختم نمی شوند. البته بهتر است حتما سوشی اصیل متعلق به این کشور را امتحان کنید. تورهای غذایی متعددی در این کشور وجود دارند که می توانید در آنها شرکت کنید و غذاهای خوش طعم ژاپنی را بچشید.

شرایط حمام و توالت در ژاپن

اگر برای اولین بار به ژاپن سفر می کنید، قطعا نمی دانید از حمام و توالت های این کشور چه انتظاری داشته باشید. خبر خوب براساس دانستنی های سفر به ژاپن این است که بسکمک از حمام و توالت های این کشور فوق العاده خوب و شیک هستند. در برخی از این توالت ها دستگاه هایی وجود دارند که با فشار یک دکمه می توانید خود را شستشو دهید. همچنین با فشار برخی دکمه های دیگر صدای موسیقی یا آبشار پخش می گردد تا صداهای آزار دهنده به گوش دیگران نرسند.

تلفن و اینترنت در ژاپن

خریدن سیم کارت در طول سفرتان در این کشور اصلا لازم نیست. اینترنت وای فای معمول بوده و در بیشتر هتل ها و مسافرخانه ها وجود دارد؛ همچنین در کافی شاپ ها و رستوران های متعدد در سرتاسر کشور. با این اینترنت به آسانی می توانید با دوستان و خانواده از طریق اسکایپ یا فیسبوک ارتباط برقرار کنید و بوسیله واتس اپ با مردم ژاپن در تماس باشید. اما اگر می خواهید همیشه به اینترنت دسترسی داشته باشید، می توانید یک سیم کارت ژاپنی تهیه کنید. تنها باید مطمئن شوید که گوشیتان یک سیم کارت خارجی را می پذیرد. در غیر این صورت، با خریدن یک اینترنت وای فای جیبی نیز می توانید همیشه اینترنت داشته باشید.

بهترین شهرهای ژاپن برای بازدید در اولین سفر

ژاپن کشور بسیار عظیمی است و اگر بخواهیم تمامی شهرهای قابل توجه آن را در این بخش نام ببریم، فهرست بلند بالایی خواهد بود. اما اگر برای اولین بار به این کشور سفر می کنید، شهرهایی را به شما معرفی می کنیم که فرهنگ این کشور را به خوبی به شما نشان می دهند و دسترسی به آنها آسان تر است. توکیو، کلانشهر عظیم ژاپن یکی از جالب ترین شهرهای جهان است که تا به امروز به آن سفر کرده اید و به احتمال بسیار زیاد، مانند سایر گردشگران سفر خود به این کشور را از توکیو آغاز خواهید کرد. از تجربیات جالب و عجیب تا غذاهای فوق العاده ویژگی هایی هستند که از توکیو شهری فوق العاده برای جای دریافت در فهرست برنامه های سفر شماست. شهر کیوتو، پایتخت باستانی ژاپن از تاریخ، معابد مهم، معماری باشکوه و فضای فوق العاده جذابی برخوردار بوده که آن را به یک شهر محبوب در سفر گردشگران به ژاپن تبدیل می کند. اگر با بچه ها خود به این کشور سفر می کنید، باید گفت در کیوتو چیزهای بسیار زیادی برای انجام دادن خواهید داشت. شهر مهم دیگری که می بایست در فهرست بازدیدهای شما از ژاپن قرار بگیرد، اوزاکا است. این شهر مملو از تاریخ و غذاهای خوش طعم بوده و شهر خوبی برای گذراندن یک شب مفرح با بچه هاتان به شمار می رود.

عالی ترین نقاط دیدنی ژاپن برای بازدید در سفر اول

براساس نکات مهم سفر به ژاپن باید بدانید که کوه فوجی Mt. Fuji مشهورترین کوه ژاپن بوده که در سفر به هاکونه می توانید زیبایی و شکوه آن را تماشا کنید. زیارتگاه فوشیمی ایناری Fushimi Inari که گردشگران آن را با عنوان دروازه های نارنجی رنگ می شناسند، زیارتگاهی باشکوه بوده که راستا منتهی به آن با هزاران دروازه نارنجی رنگ توری torii تزئین شده است. آراشیاما Arashiyama که در بخش غربی کیوتو واقع شده، ناحیه ای مملو از معابد و زیارتگاه های مختلف است؛ اما جنگل بامبو Arashiyama Bamboo Grove جاذبه اصلی این ناحیه به شمار می رود. معابد ژاپن می بایست در فهرست بازدیدهای شما در سفر به این کشور قرار بگیرند؛ پاویون طلایی Golden Pavilion در کیوتو با پس زمینه یک باغ زیبا و انعکاس آن که در آب می افتد، منظره فوق العاده ای برای تماشا به شمار می رود. چهارراه شیبویا Shibuya یا به عبارتی شلوغ ترین چهارراه جهان در شهر توکیو قرار گرفته و عبور کردن از آن یک تجربه منحصر به فرد محسوب می گردد.

تجربیات منحصر به فرد در ژاپن

یکی از دلایل متعددی که باعث می گردد ژاپن کشوری فوق العاده برای سفر باشد، این است که در این کشور می توانید چیزهای منحصر به فرد بسیار زیادی را تجربه کنید که تجربه آنها در هیچ نقطه دیگری در جهان امکانپذیر نیست. برای مثال، آبتنی کردن در اونسن واقعا خارق العاده است؛ نکته مثبت در مورد این اونسن ها این بوده که بخش های زنانه و مردانه دارند و حتی بسکمک از آنها اختصاصی هستند و می توانید در خلوت به آبتنی و کسب آرامش مشغول شوید. بهترین اونسن های این کشور در ناحیه هاکونه واقع شده اند. به کیوسک های عکاسی موجود در این کشور بروید و با دوستانتان عکس های جالب بگیرید. سپس، می توانید در همان کیوسک به ادیت کردن عکس هایتان، عظیمتر کردن چشم ها، روتوش کردن و اعمال تغییرات روی صورتتان مشغول شوید. در حقیقت، سلفی دریافت را به تجربه ای کاملا منحصر به فرد و هیجان انگیز تبدیل کرده است. در خارج از شهر اوزاکا پارکی وجود دارد که مملو از گوزن های بامزه است. حتما از پارک گوزن های نارا Nara Deer دیدن کنید. در چندین کیلومتری ناگانو پارکی وجود دارد که میمون های برفی در آن به بازی در برف و آبتنی کردن در چشمه های آبگرم مشغول هستند. تجربه خارق العاده دیگری که می بایست در فهرست برنامه هایتان قرار گیرد، اقامت در یک مسافرخانه سنتی سبک ژاپنی یا همان ریوکان است؛ با اقامت در ریوکان می توانید از میهمان نوازی ژاپنی ها و آرامش بی حد و حصر لذت ببرید. اقامت کردن در معابد ژاپنی نیز یک روش عالی برای تازه کردن روح و جسم شما و عمیق تر کردن درک شما از مذهب مردم این کشور است. کافه و رستوران های تم دار نیز می بایست در فهرست برنامه های شما قرار گیرند؛ در این کشور از کافه های خون آشامی تا رستوران هایی با تم زندان، کافه ها و رستوران های بسیار عجیب بر طبق هر سلیقه و علاقه ای وجود دارند. حتی کافه های حیوانی مانند کافه های سگ ها، گربه ها و خرگوش ها نیز در این کشور موجود هستند. اگر به کیوتو سفر می کنید، حتما به دیدار گیشاها بروید و با آنها عکس بیندازید. در سفر به ژاپن، اسکی کردن و اسنوبورد کردن را نیز تجربه کنید، چرا که این کشور برخی از بهترین مراکز تفریحی اقامتی اسکی و بهترین کوه های جهان را دارد. حتما به تماشای یک مسابقه کشتی سومو بروید. این مسابقات در توکیو (ماه های ژانویه، می و سپتامبر)، اوزاکا (ماه مارس)، ناگویا (ماه ژوئیه) و فوکوئوکا (ماه نوامبر) برگزار می شوند. براساس نکات مهم سفر به ژاپن باید بدانید که در ریوگوکو می توانید در تور کشتی سومو شرکت کرده و در مورد فرهنگ این ورزش بیشتر بدانید.

کارهای ارزان یا رایگان که می توان در ژاپن انجام داد

ژاپن مقصد گردشگری گرانقیمتی است؛ اما فعالیت های رایگان یا ارزان متعددی وجود دارند که می توانید با انجام آنها در هزینه های خود صرفه جویی کنید. برای مثال، تورهای پیاده روی رایگان که در آنها با گردشگران دیگر آشنا می شوید، داستان های آنها را می شنوید و اطلاعاتی کسب می کنید که هرگز امکان نداشت به تنهایی به آنها دست یابید. این تورها در شهرهای عظیم مانند توکیو، کیوتو و اوزاکا موجود هستند. همچنین بسکمک از معابد این کشور ورودی رایگان دارند و می توانید بدون هیچگونه هزینه ای از آنها بازدید کنید. از دیگر نقاطی که به پارک شبیه هستند و می توانید بدون صرف هزینه از آن بازدید کنید، زیارتگاه میجی Meiji Shrine است؛ این زیارتگاه در نزدیکی توکیو واقع شده است و ورود به آن رایگان است. جنگل بامبوی آراشیاما Arashiyama در کیوتو نیز یک جنگل زیبا و منحصر به فرد بوده که کاملا رایگان است و می توانید به بازدید از آن بروید.

فستیوال و رخدادهای فرهنگی در ژاپن

در ژاپن، فستیوال ها را ماتسوری می نامند و انواع ماتسوری ها را در تمام طول سال برگزار می کنند. در این بخش از دانستنی های سفر به ژاپن، فهرستی از فستیوال های مهم ژاپنی را ذکر می کنیم. فستیوال آتش Fire Festival در روز پانزدهم ژانویه (اواخر دی ماه) در ناگانو برگزار می گردد. ساپورو یوکی ماتسوری Sapporo Yuki Matsuri یا همان فستیوال برف بین روزهای پنجم تا دوازدهم فوریه (اواسط بهمن ماه) در هوکایدو برگزار می گردد. فستیوال بهاره کشتی سومو Sumo Wrestling Spring Basho در اواخر مارس (اوایل فروردین) در اوزاکا برپا می گردد. مسابقات قایقرانی کایکو کیننبی Kaiko Kinenbi در اوایل ماه ژوئن (اواخر خرداد) در یوکوهاما برگزار می گردد. فستیوال ستاره Shounan Hiratsuka Tanabata Matsuri در ماه ژوئیه (تیرماه) در هیراتسوکا اجرا می گردد. فستیوال خدایان Tenjin Matsuri در اواخر ژوئیه (مرداد ماه) در اوزاکا هست. فستیوال خنده Warai Festival در ماه اکتبر (مهرماه) در واکایاما برپا می گردد.

پیشنهادهای عالی برای سفر خانوادگی به ژاپن

اگر با بچه ها خود به ژاپن سفر می کنید، پیشنهاداتی داریم که برای خانواده هایی با بچه ها در سنین مختلف مناسب هستند: پارک گوزن های نارا Nara Deer Park که در آن می توانید 1200 گوزن دوست داشتنی و صمیمی را که در حال گشت و گذار و زندگی هستند، تماشا کنید. پارک های تفریحی متعددی در این کشور وجود دارند؛ از جمله دیزنی سی توکیو DisneySea Tokyo و دیزنی لند توکیو DisneyLand Tokyo و یونیورسال استودیوز Universal Studios که جهانی جادویی هری پاتر Wizarding World of Harry Potter در آن واقع شد. پارک ساحلی هیتاچی Hitatchi Seaside Park بخاطر میلیون ها گلی که در تمام طول سال در آن شکوفا هستند، چرخ و فلک، زمین گلف و راستاهای دوچرخه سواری اش بین خانواده ها شهرت دارد؛ با بازدید از مزرعه کویزومی بوکوجو Koizumi Bokujo Farm که یک مزرعه و دامداری عظیم ژاپنی است، خانواده شما می تواند در مورد حیوانات و طبیعت بیشتر بیاموزد؛ اگر دلتان بخواهد حتی می توانید به گاوها غذا بدهید یا شیر آنها را بدوشی و البته از قلم نیاندازید قبل از ترک مزرعه از فروشگاهش بستنی بخرید و نوش جان نمایید.

پیشنهادهای عالی برای سفر زوج ها به ژاپن

بسته به مقصد گردشگری که در ژاپن انتخاب می کنید، این کشور می تواند یک مکان فوق العاده رمانتیک باشد. اگر در جستجوی یک گریزگاه ساحلی رمانتیک هستید، اوکیناوا Okinawa همان چیزی است که به دنبالش هستید. روستای تاریخی شیراکاوا Shirakawa که در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع شده است، در میان کوه های مرکزی ژاپن واقع شده و بسیار زیبا و جذاب است. شهر کوراشیکی Kurashiki که از آن به عنوان آمستردام کشور ژاپن یاد می کنندt بخاطر کانال های آب و معماری جذاب خود شهرت دارد؛ دیدن جذابیت رمانتیک این شهر بسیار آسان است. هتل پارک حیات Park Hyatt Hotel در توکیو یا همان هتلی که فیلم گمشده در ترجمه Lost in Translation در آن فیلمبرداری شد، چشم انداز خارق العاده ای از یکی از عظیمترین شهرهای جهان را به میهمانان خود ارائه می کند و مکان ایده آلی برای گذراندن یک تعطیلات رمانتیک به شمار می رود.

پیشنهادهای عالی برای سفر علاقمندان به طبیعت در ژاپن

کشور ژاپن با وجود دارا بودن برخی از عظیمترین و شلوغ ترین شهرهای جهان، طبیعت بسیار زیادی در این کشور برای بازدید وجود دارد؛ بخصوص در کوه های آن. راستاهای کوهنوردی فوق العاده ای در سرتاسر این کشور وجود دارند؛ بنابراین حتما کفش های کوهنوردی خود را همراه بیاورید. کوه فوجی Mount Fuji نماد ژاپن در ماه های ژوئیه و آگوست برای کوهنوردی عموم باز بوده و یکی از مهمترین نقاط این کشور برای تماشای طبیعت محسوب می گردد. راستا کوهستانی تاتیاما کوروبه Tateyama Kurobe Alpine Route یکی دیگر از نقاط طبیعی تماشایی ژاپن است؛ بازدیدکنندگان برای سفر به این منطقه می بایست از هشت مدل حمل و نقل از جمله اتوبوس های الکتریکی، تله کابین و قطار کابلی (قطار کوهستانی) استفاده کنند تا بتوانند بام ژاپن را ببینند. در فصل تابستان می توانید به سمت قله کوه تاتیاما Mt. Tateyama کوهنوردی کنید؛ اما در فصل بهار تنها می توانید در کنار دیوار برفی 7 متری که بر اثر ریزش برف ساخته شده، قدم بزنید؛ گلوگاه تاکاچیکو Takachiho Gorge یک گلوگاه سرسبز در منطقه میازاکی Miyazaki از جزیره کیوشو Kyushu است که می توانید در کنار آن قدم بزنید یا راستا آن را با قایق طی کنید. خیابان سرو Cedar Avenue در هاکونه Hakone بخشی حفاظت شده از جاده تاریخی توکایدو Tokaido بوده که در آن بیش از 400 درخت سرو مرتفع بر کف جنگل واقع شده اند.

پیشنهادهای عالی برای سفر گردشگران علاقمند به چیزهای جالب

چیزهای عجیب و جالب بیشماری برای انجام دادن وجود دارند؛ بنابراین بهتر است تجربه آنها را در فهرست برنامه های خود قرار دهید. برای مثال، هتل های کپسولی بسیار محبوبیت دارند و اقامت کردن در آنها تجربه ارزان و منحصر به فردی به شمار می رود. برخی از کپسول های موجود در این هتل ها حتی دارای تلویزیون و کولر شخصی هم هستند. بازدید از موزه هنر دیجیتال نیز می تواند بسیار جالب و هیجان انگیز باشد. این موزه یکی از اینستاگرامی ترین لوکیشن های شهر توکیو محسوب می گردد و در آن می توانید انعکاس رنگارنگ آثار هنری را ببینید و جهان های متفاوتی که تمامی حس های شما را تحت تاثیر قرار می دهند، تجربه کنید. بد نیست به نمایشگاه کامیک کان Comic Con در ژاپن هم سری بزنید و انیمه ها، ابرقهرمان ها و شخصیت های داستان های مصور را که همگی زیر یک سقف جمع شده اند، ببینید؛ اگر این جالب و عجیب و هیجان انگیز نیست، پس چه می تواند باشد؟! عکس دریافت در کیوسک های کوچک عکاسی ژاپنی هم بسیار جالب و هیجان انگیز هست و البته خرید کردن از ماشین های تمام اتوماتیک فروش که در همه جای این کشور دیده می شوند؛ از این ماشین ها می توانید جوراب، نان، هدفن و هر چیز عجیب دیگری را نیز خریداری کنید. کلوب و رستوران های کارائوکه نیز جزیی از فرهنگ کلاسیک ژاپنی به شمار می فرایند. در این کشور می توانید با دوستانتان یک اتاق کرایه کنید و یک تور شبانه کارائوکه داشته باشید؛ در این تور، آهنگ های محبوبتان از موسیقی دهه 90 را همراه با موسیقی می خوانید و از بودن و آواز خواندن با دوستانتان لذت می برید. شو رستوران روبات سرگرم کننده ترین نمایشی خواهد بود که در طول شام خوردن تماشا کرده اید. نورهای لیزری در سرتاسر رستوران وجود دارند؛ روبات ها جلوی چشمان شما با یکدیگر می جنگند و رقصنده ها روی درام هایشان می کوبند؛ این نمایش فراموش نشدنی است.

سوغاتی های ژاپن

اگر می خواهید چیزی خاصی از سفرتان به این کشور به خانه ببرید که از سوغاتی های کلیشه ای مانند لیوان های کوچک، جا کلیدی یا آهنربای تزئینی یخچال نباشد، در این بخش از نکات مهم سفر به ژاپن به معرفی چند عدد از بهترین سوغاتی های این کشور می پردازیم: بادبزن های ابریشمی با طراحی های بسیار زیبا و متعدد از زیباترین سوغاتی های ژاپن به شمار می فرایند و آنچنان زیبا هستند که انتخاب کردن از میان آنان بسیار سخت است. بهتر است بدانید کیفیت این بادبزن ها در فروشگاه های مختلف متفاوت بوده و برخی از انواع بی کیفیت آنها ساخته چین هستند، بنابراین قبل از خریدن آنها ابتدا کمی در فروشگاه ها بچرخید و انواع آن را از نزدیک ببینید. سرویس سرامیکی چای از آن دسته سوغاتی هایی بوده که سال ها آن را تحسین خواهید کرد. اگر نمی توانید یک سرویس کامل آن را بخرید، یک یا دو فنجان آن نیز کافی خواهد بود. اما حتما سفارش کنید آنها را داخل نایلون های حباب دار قرار دهند تا سالم بمانند. اگر عاشق چای هستید، می توانید برخی از بهترین چای های ژاپن را به عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود ببرید. قاشق های چوبی ژاپنی یا چاپ استیک ها نیز سوغاتی های عالی به شمار می فرایند و انواع رنگ و طرح های آنها در سرتاسر ژاپن موجود هستند. در برخی فروشگاه های این کشور، نام شما را بر روی چاپ استیک ها حکاکی می کنند تا نامتان تا ابد روی این سوغاتی های دوست داشتنی باقی بماند. گلدان های سرامیکی نیز بسیار زیبا و جذاب هستند و یک وسیله تزئینی جالب و سوغاتی محبوب به شمار می فرایند. یکی دیگر از چیزهایی که می توانید براساس دانستنی های سفر به ژاپن به عنوان سوغاتی به کشور زادگاه خود ببرید، لباس سنتی ژاپنی یا همان کیمونو است؛ بهتر هست کیمونویی بخرید که پوشیدن آن مانند پوشیدن حوله حمام آسان باشد و در آن احساس راحتی کنید. یک اثر هنری ژاپنی نیز می تواند یک سوغاتی عالی باشد و حتی اگر آن را برای خود بخرید هر زمان که به آن نگاه کنید یاد این کشور و خاطرات خود در سفر به آن خواهید افتاد. بسته کامل قلم های خطاطی، چیزهای بامزه مانند عروسک های ژاپنی و غذاها و خوراکی های جالب نیز می توانند سوغاتی های خاطره انگیزی باشند. در نهایت، اگر بودجه کمی دارید و می خواهید چند سوغاتی ارزان قیمت بخرید، به فروشگاه دایزو Daiso مراجعه کنید.

منبع: همگردی

به "نکات مهم سفر به ژاپن که شاید ندانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم سفر به ژاپن که شاید ندانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید