وزیر نفت: قرارداد سه جانبه سوآپ گاز از اول زمستان عملیاتی می گردد

به گزارش وبلاگ املاکیا، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر نفت از عملیاتی شدن قرارداد سه جانبه سوآپ گاز از ترکمنستان به آذربایجان از خاک ایران از اول فصل زمستان اطلاع داد.

وزیر نفت: قرارداد سه جانبه سوآپ گاز از اول زمستان عملیاتی می گردد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ املاکیا، جواد اوجی شامگاه یکشنبه (هفتم آذرماه) پس از امضای قرارداد سه جانبه گاز در گفت وگوی زنده با بخش خبری شبکه اول سیما اظهار کرد: از حدود دو ماه پیش مذاکره با ترکمنستان و آذربایجان در بحث تجارت گاز شروع شد که در این سفر منجر به امضای قرارداد سوآپ سالانه 1.5 تا 2 میلیارد مترمکعب گاز از ترکمنستان به سمت آذربایجان از مرز آستارا شد.

وی با اشاره به اینکه از دی ماه 1395 واردات گاز از ترکمنستان قطع شده بود، اظهار کرد: قرارداد سه جانبه گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان از اول زمستان عملیاتی می گردد.

وزیر نفت سهم ایران از تجارت گاز در منطقه را کمتر از 2 درصد عنوان نمود و گفت: این قرارداد به تأمین سوخت زمستانی استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان و سمنان یاری می نماید.

قرارداد سه جانبه سوآپ گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور رؤسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان امضا شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "وزیر نفت: قرارداد سه جانبه سوآپ گاز از اول زمستان عملیاتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: قرارداد سه جانبه سوآپ گاز از اول زمستان عملیاتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید