کوروش معصومی: طنز صدای رسای مردم است

به گزارش وبلاگ املاکیا، تهران (پانا) - کوروش معصومی، بازیگر سریال های طنز معتقد است رسالت طنز خوب کردن حال روانی جامعه است و باید انعکاس صدای مردم در سریال ها و برنامه های طنز شنیده شود.

کوروش معصومی: طنز صدای رسای مردم است

کوروش معصومی، بازیگر تلویزیون و سینماست که فعالیت خود درزمینهٔ بازیگری را از سال 76 با نوروز 77 آغاز کرد. او از نقش های جدی در فیلم هایی مانند کت جادویی و فیلم سینمایی شام عروسی گرفته تا فیلم های طنزی چون خنده بازار و شکرستان و غیره بازی کرده است اما معصومی بیشتر با نقش های طنزی که در سریال های طنز بازی کرده، شناخته شده است.

طنز ایمنی بدن را بالا می برد

کوروش معصومی، بازیگر سریال های طنز در گفت وگو با پانا درباره تأثیرگذاری طنز بر حال روحی جامعه گفت: طنز به بهداشت و سلامت مردم کمک مستقیم می کند زیرا با خندیدن، شادی و روحیه خوب داشتن؛ ایمنی بدن بالا می رود. حتی کسی که بیمار است، ایمنی بدنش با شادی بالا می رود و کاری که ما انجام می دهیم از این جنبه است. در شرایطی که مردم نگران اند و دائم استرس دارند و دغدغه های زیادی دارند ما به عنوان بازیگر باید کمک کنیم. هرچند شرایط کرونا را تجربه می کنیم اما جانمان را در دست می گیریم و بدون ماسک یا در شرایط شلوغ جلوی دوربین می رویم و در محیطی که رفت وآمد زیاد است برای ساخت فیلم ها و سریال ها حاضر می شویم و تنها دلیل مان این است که مردم شاد باشند و ایمنی روح شان بالا برود. اگر نمی توانند مانند گذشته دیدوبازدید و تفریح داشته باشند اما حال خوب و شادی داشته باشند.

لذت بازی در ژانرهای طنز بیشتر از نقش های جدی است

این بازیگر طنز با اشاره به اینک این روزها مشغول بازی در سریال طنز آیتمی دست انداز است، افزود: این روزها مشغول بازی در طنز دست انداز هستم و تمام وقت از ساعت 15 تا 3 صبح مشغول ضبط هستیم. چون این طنز آیتمی جنس کار خودم هست، دوستش دارم و قرار است هم زمان با نوروز پخش شود.

کوروش معصومی درباره حال خوبش وقتی مردم به بازی های طنزش می خندند، گفت: من از اینکه می بینم که با کارم و یک حرف یا حرکت من چند میلیون نفر می خندند، حالم خوب می شود. این یک فرصت منحصربه فرد است و من هرروز حاضرم جلوی دوربین باشم تا دل این ملت را شاد کنم. حالا گاهی مدیرها تغییر می کنند و سیاست ها تغییر می کنند اما این حال خوبی که از حضور در برنامه های طنز دارم برایم ارزشمند است و کیف می کنم. شاید در نقش های جدی این حس و حال را ندارم. من ژانرهای مختلف بازی کردم، اما لذتی که در طنز است در ژانرهای دیگر ندیدم و ازاین جهت است که از این حضور لذت می برم.

طنز باید از دل بربیاید

بازیگر سریال طنز خنده بازار با اشاره به اینکه از طنز نباید دنبال نان بود،اظهار کرد: طنز باید از دل بربیاد و برای اداواصول نمی توان طنز ساخت. این ایده که چون نان درفروش کار طنز بیشتر است پس باید انجامش داد و اگر نبود بی خیالش شویم، درست نیست. طنز باید از دل بربیاد و اگر انتقاد می کنیم باید به دغدغه مردم در آن پرداخته شود. متأسفانه مردم چندان صدای رسایی ندارند و ما سعی می کنیم صدای رسای همین مردم باشیم.

وی افزود: باید با لطیف ترین حالت ممکن حرفمان را بزنیم. نیت پول درآوردن و شهرت اولویت های بعدی است و باید کمکی کرده باشیم حرف مردم زده شود. من معتقدم طنازها از خود مردم اند و شاید افراد دیگری هم چنین باشند اما کسانیکه طنز بازی می کنند باید این چنین باشند و هرکسی نمی تواند این گونه باشد چون می بینیم خیلی ها می آیند و در این نوع کارها نمی مانند.

بیان نقد در قالب طنز حاصل تجربه دیکتاتوری گذشته ایران است

معصومی با اشاره به اینکه طنز لزوماً و صرفاً برای خنداندن نیست، گفت: طنز فقط برای خنداندن نیست. اینکه مردم بخندند به هر دلیلی که باشد خوب است اما چه بهتر که اگر می خندند حرف خودشان را هم بشنوند. ما قبلاً هم این را در ادبیات ایران داشتیم. مثلاً عبید زاکانی طنز می گوید و دغدغه های مردم هم در آن دیده می شود. شاید تاریخ دیکتاتوری که درگذشته در ایران تجربه شده این را جا انداخته است که برای نقد کردن از طنز استفاده می کنیم.

وی در سرانجام سخنان خود افزود: به خاطر همین به نظرم کار طنز بهتر است محتوایی به نفع مردم داشته باشد. اکنون سعی مان این است که یک تیر و دو نشان بزنیم، چون طنز شنیده می شود زیرا اگر وزیر یا مدیری طنز را نبیند اما همسر و یا اعضای خانواده اش هم دیده می شود و منتقل می کنند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کوروش معصومی: طنز صدای رسای مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوروش معصومی: طنز صدای رسای مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید