هنوز به یک نتیجه دیپلماتیک در مساله هسته ای ایران پایبندیم

به گزارش وبلاگ املاکیا به نقل از ایندیپندنت؛ لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز آدینه بار دیگر با طرح ادعاهای ضد ایرانی خود، مدعی شد که تهران عامل بی ثباتی در منطقه است.

هنوز به یک نتیجه دیپلماتیک در مساله هسته ای ایران پایبندیم

آستین با اشاره به توسعه برنامه های هسته ای و موشکی تهران گفت آمریکا برای مهار و پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، از نزدیک با متحدان خود همکاری خواهد نمود.

در حالی که آمریکا خود عامل عهد شکنی و خروج از توافق هسته ای بوده است، اما وزیر دفاع آمریکا در ادامه ادعاهای خود، گفت: ایران برنامه هسته ای خود را توسعه داده و بر سرمایه گذاری روی توانایی های نظامی اش افزوده است. ایران عوامل نیابتی خطرناکی ایجاد نموده و از سامانه های هوایی بدون سرنشین برای تهدید ما و شرکایمان استفاده می نماید. به همین علت توانایی و مهارت سنتکام در سال های پیش رو بیش از پیش مورد احتیاج خواهد بود. راه فوری برای برطرف چالش های امنیتی منطقه وجود ندارد، به ویژه وقتی پای ایران در میان باشد. رئیس جمهوری به روشنی گفته که ایالات متحده متعهد است از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند.

وزیردفاع آمریکا در عین حال بر راستا دیپلماتیک با ایران تاکید نمود و گفت: با این حال ما هنوز به یک نتیجه دیپلماتیک در مساله هسته ای ایران پایبندیم، اما فارغ از نتیجه مذاکرات هسته ای، ما از نزدیک با هم و با شرکایمان برای مقابله با تهدیدهای ایران مقابله می کنیم. در کوتاه مدت تبادل اطلاعاتی مان را افزایش و دفاع هوایی منطقه ای را تقویت می کنیم و در بلندمدت برای مقابله با استفاده ایران از موشک ها و فراوری سامانه های هوایی بدون سرنشین با یکدیگر همکاری می کنیم و همگی با قدرت برای جوابگو کردن ایستادگی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هنوز به یک نتیجه دیپلماتیک در مساله هسته ای ایران پایبندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز به یک نتیجه دیپلماتیک در مساله هسته ای ایران پایبندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید