هنر عکاسی زبان مشترک همه انسان ها

به گزارش وبلاگ املاکیا، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، هنر عکاسی را زبان مشترک همه انسان ها دانست و گفت : این هنر در فرایند ثبت جهانی اورامانات هم بسیار مفید و تاثیرگذار بود.

هنر عکاسی زبان مشترک همه انسان ها

به گزارش ؛ مهدی ربانی نژاد معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : عکاسان می توانند از مناطق بکر و زیبایی همچون اورامانات که کوهستانی و سخت گذر است تصاویری زیبا ثبت و به جهان مخابره نمایند.

او گفت : این تکنولوژی احتیاج به زبان، گویش و فرهنگ خاصی ندارد و هر آنچه که وجود دارد را بدون واسطه به همه انسان ها منتقل می نماید کما اینکه در ثبت جهانی اورامانات دیدیم عکاسان چطور توانستند مناظر طبیعی، آداب و رسوم، فرهنگ و غذا های خود را ثبت و به جهان نشان دهند.

ربانی نژاد اضافه کرد: اورامانات در استان کرمانشاه با حدود 300 هزار نفر جمعیت شامل شهرستان های روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و پاوه است که روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شهر کرمانشاه دروازه ورودی و پاوه در 120 کیلومتر مرکز استان نیز نقطه پایانی این منطقه زیبا و بکر گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: بخش زیادی از منطقه اورامانات به مساحت 303 هزار هکتار در انتظار ثبت جهانی واقع شده است که از مجموع حریم درنظر گرفته شده برای ثبت جهانی اورامانات، 150 هزار هکتار آن را مناطق حفاظت شده تشکیل می دهد.

امید قادری اضافه کرد: ثبت جهانی منطقه اورامانات بیش از 700 روستا را در بر می گیرد و یک هزار و 100 محوطه و آثار تاریخی که بیش از 50 مورد آن به ثبت ملی رسیده نیز در این محدوده وجود دارد که از مجموع مناطقی که در اورامانات برای ثبت جهانی آماده شده 60 درصد آن در کرمانشاه و 40 درصد نیز در کردستان واقع شده است .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هنر عکاسی زبان مشترک همه انسان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر عکاسی زبان مشترک همه انسان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید