تمبر یادبود قنات قصبه گناباد منتشر شد

به گزارش وبلاگ املاکیا، مدیر پایگاه میراث جهانی قنات قصبه گناباد گفت: در راستای گسترش فرهنگ تمبر، شرکت ملی پست با همکاری شورای تمبر، تمبر یادبود قنات قصبه گناباد را چاپ و منتشر کرد.

تمبر یادبود قنات قصبه گناباد منتشر شد

به گزارش وبلاگ املاکیا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، رسول صنوبری امروز سه شنبه 9 اردیبهشت ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: این تمبر در یک برگچه یادگاری سوینرشیت با تصاویر یک حلقه چاه و محاسبات علمی و فنی مربوط به مهندسی قنات و کانال های زیرزمینی انتقال آب در مسیرهای طولانی طراحی شده است.

او ادامه داد: ابعاد پرفراژ این تمبر 88× 32 بوده که با تیراژ 57 هزار قطعه و با ارزش هر قطعه 28 هزار ریال توسط آتلیه شورای تمبر با تکنیک گرافیک کامپیوتری طراحی و توزیع شده است.

صنوبری یادآور شد: کاریز قصبه شهر گناباد یکی از شاهکارهای آبی دنیا است که در سال 1379 توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی ایران و در تیرماه سال 1395 در فهرست آثار ثبت شده در یونسکو نهاده شد.

او گفت: این قنات از دو رشته اصلی و شش شاخه فرعی تشکیل شده است. طول این قنات بیش از 33 کیلومتر است و عمق مادرچاه اصلی در انتهای رشته دولاب نو با توجه به شیب زمین حدود 300 متر و میزان آب دهی آن بیش از 130 لیتر در ثانیه است.

از شهرستان گناباد 145 اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این شهرستان با مرکزیت شهر گناباد در فاصله حدود 280 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: میراث آریا

به "تمبر یادبود قنات قصبه گناباد منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمبر یادبود قنات قصبه گناباد منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید