مناسب ترین کشور های دنیا برای زندگی زنان

به گزارش وبلاگ املاکیا، کشورهای اروپای شمالی غالباً در بین خوشبخت ترین کشورها روی زمین قرار می گیرند و بخاطر داشتن خدمات رایگان عمومی و درج اجتماعی ، مورد ستایش قرار می گیرند. مطالعات نشان داده است که کشورهای مشابه در مراقبت از سالخوردگان خود از امتیاز بالایی برخوردار هستند و همچنین زنان دانمارکی بالای 65 سال ادعا کردند خوشبخت ترین زنان در اتحادیه اروپا هستند. بنابراین جای تعجب نیست که کشورهای اسکاندیناوی بر لیست 2020 بهترین کشورها برای زنان قرار بگیرند.

مناسب ترین کشور های دنیا برای زندگی زنان

بهترین کشورها برای زنان یک رتبه بندی مبتنی بر ادراک است که براساس پاسخ تقریبا 9،800 زن است که در نظرسنجی برای رتبه بندی بهترین کشورهای مناسب برای زنان در سال 2020 شرکت نموده اند تا معین کند کدام یک از 80 کشور در سراسر دنیا بهترین زندگی برای زنان است. این رتبه بندی از مجموعه پنج ویژگی قرارداده شده است ،در این پنج ویژگی به بهترین کشورها برای زنان امتیاز از 10 داده شد که این ویژگی ها شامل: حقوق بشر ، کیفیت جنسیت ، برابری درآمدی ، پیشرفت و ایمنی است. در ادامه تعدادی از این بهترین کشور ها را براساس رتبه بندی برای شما قرارداده ایم که اگر زن هستید و قصد مهاجرت و زندگی دارید باید این کشور هارا برای زندگی انتخاب کنید.

  • 1- دانمارک

پادشاهی دانمارک در قرن 10 پدیدار شد و شامل دو کشور جزیره اقیانوس اطلس شمالی ، جزایر فارو و گرینلند است. دانمارک جزوه کشورهای اسکاندیناوی میباشد. کوپنهاگ ، پایتخت دانمارک ، محل استقرار مؤسسات برجسته ای مانند بورس اوراق بهادار کپنهاگ است.

دانمارک به عنوان بهترین کشور برای زندگی در سال 2020 در صورتی که زن باشید میباشد. این کشور آخرین بار در سال 2018 مقام اول را کسب نموده بود و در سال 2019 مقام دوم را به خود اختصاص داده بود اما مجدد در سال 2020 توانست به مقام اول بازگردد. این کشور پیشرفته اسکاندیناوی دارای یک سیستم مراقبت روزانه مرتبط با درآمد است و یکی از انعطاف پذیر ترین سیاست های مرخصی والدین در اروپا را دارد.

امتیاز های دانمارک در این رتبه بندی که از 10 داده شده است به این صورت است : برابری جنسیتی 9.6 ، ایمنی 9.8 ، برابری درآمد 9.2 ، پیشرفت 7.9 و حقوق بشر 9.8

  • 2- سوئد

پادشاهی سوئد که از طرف نروژ به سمت غرب و دریای بالتیک از سمت شرق به هم رسیده است ، در بیشتر قسمتهای شبه جزیره اسکاندیناوی گسترش یافته و با توده های زمینی یکی از عظیمترین کشورها در اتحادیه اروپا است. استکهلم نیز پایتخت این کشور است که از قرن شانزدهم انتخاب شده است.

براساس مقاله ای که توسط نیویورک تایمز منتشر شده است ، زنان در سوئد اکنون 46٪ مجلس و 50٪ کابینه دولت را تشکیل می دهند. این ارقام باعث می گردد مجلس و سنا ایالات متحده ، که دارای 24.5٪ زن عضو به عنوان رأی دهنده هستند ، مقام پایین تری به دست آورند.

سوئد در سال 2019 صدرنشین بود اما در سال 2020 به رده دوم سقوط کرد. با این حال ، برابری جنسیتی و حقوق بشر افزایش یافته است و امتیاز ایمنی 9.4 .

  • 3-هلند

این کشور در حاشیه اروپا غربی واقع شده است ، هلند یک منطقه ساحلی ساحلی است که با آسیاب های بادی معین شده برای توسعه آن در اطراف آب است. سه رودخانه عظیم اروپایی - راین ، میوز و شلد - به وسیله همسایگان آلمان و بلژیک به بنادر شلوغ کشور می فرایند.

هلندی ها توانسته اند شکاف جنسیتی را در بین بهداشت ، آموزش ، اقتصاد و سیاست ببندند و مزایایی مانند پرستار زایمان را برای مادران جدید فراهم می نمایند. هلند از سال 2019 با دو امتیاز صعود کرد. برابری درآمد در سال 2020 از 6.9 در سال 2019 به 8.1 رسیده است

  • 4- نروژ

پادشاهی نروژ غربی ترین کشور در شبه جزیره اسکاندیناوی است که بیشتر از زمین های کوهستانی تشکیل شده است. تقریباً تمام جمعیت این کشور در جنوب ، پایتخت اسلو ، اطراف آن زندگی می نمایند. خط ساحلی نروژ از هزاران مایل فیگور ، خلیج و سواحل جزیره تشکیل شده است.

نروژ امتیاز بالایی در برابری در آمد برای زنان را به خود اختصاص داد همچنین نمره های 9.8 در ایمنی و نمره 8.8 در برابری جنسیتی را گرفته است که توانسته این کشور را در رتبه چهارم قرار بدهد.

  • 5-کانادا

کانادا حدود دو پنجم قاره آمریکای شمالی را در اختیار دارد و این کشور پس از روسیه دومین کشور عظیم دنیا است. این کشور کم جمعیت است و بیشتر ساکنان آن در فاصله 125 مایل از مرز ایالات متحده زندگی می نمایند. بیابان گسترده کانادا در شمال نقش عظیمی در هویت کانادا دارد ، و همچنین اعتبار این کشور در استقبال از مهاجران نقش دارد.

کانادا در برابری جنسیتی ، امتیاز 9.3 به دست آورده است. اما امتیاز برابری درآمد از 7.5 در سال 2019 به 7.3 در سال 2020 کاهش یافته است.

  • 6- فنلاند

فنلاند یکی از شمالی ترین کشورها در دنیا است ، و با نروژ ، سوئد ، روسیه ، دریای بالتیک و خلیج بوتنیا هم مرز میباشد. فنلاند یک کشور دو زبانه است - فنلاندی و سوئدی و هر دو زبان رسمی هستند. سوئد و روسیه از اواخر قرن دوازدهم تا اوایل قرن بیستم نیز فنلاند را اداره می کردند. این کشور پس از انقلاب روسیه استقلال گفت و در سال 2017 ، فنلاند 100 سال استقلال را جشن گرفت.

اولین کشوری که حق رای نامحدود برای رأی دادن زنان و انتخاب شدن در مجلس را ارائه می دهد ، فنلاند است این کشور یکی از استقبال ترین محیط ها برای زنان است. فنلاند که دولت جدید آن به رهبری زنان است ،این امتیاز هارو کسب نموده است : برابری جنسیتی 9.3 امتیاز، برابری درآمدی 8.1 امتیاز ، هرچند که از 9.6 امتیاز در سال 2019 کاهش یافته است.

  • 7-سوئیس

سوئیس که رسماً آن را کنفدراسیون سوئیس می نامند ، کشوری کوچک در اروپای مرکزی است که از 16000 مایل مربع کوه های آلپ ، دریاچه ها و دره ها تشکیل شده است. این کشور یکی از ثروتمندترین کشورها در دنیا است و قرن ها به دلیل بی طرفی اش مشهور بوده است.

سوئیس همانند سال 2019 در رده بندی نهاده شد.بالاترین امتیاز رادر ایمنی دریافت کرد همچنین امتیاز بالای 9.3. در حقوق بشر را کسب کرد.

  • 8- نیوزلند

اکثریت جمعیت نیوزلند در جزیره شمالی متمرکز شده اند و تقریباً یک سوم آنها در اوکلند زندگی می نمایند.

نیوزیلند نیز مانند استرالیا ، دارای امتیاز ایمنی 9.6 و امتیاز 8.0 برای برابری جنسیتی است. اما برابری درآمد در نیوزیلند در مقایسه با استرالیا بالاتر است در نیوز لند برابر درآمد امتیاز 6.7 و در استرالیا 5.2 میباشد. و همین امر باعث شده تا نیوزلند یک رتبه بالاتر از استرالیا را به دست اورد.

  • 9-استرالیا

استرالیا یک دولت دموکراسی مجلسی مشابه با انگلستان دارد. در حالی که دولت فدرال خود را به سه سلاح - مجلس ، دستگاههای اجرایی و قوه قضاییه تقسیم می نماید - پاسخ های اجرایی به مجلس. در سال 1986 ، این کشور تمام روابط قانون اساسی با انگلستان را انتها داد ، اگرچه ملکه الیزابت دوم رئیس دولت این کشور است.

استرالیا بالاترین امتیاز خود را در ایمنی با 9.6 کسب کرد همچنین امتیاز 8.0 در برابری جنسیتی را به دست اورد.

  • 10-اتریش

اتریش یک دموکراسی مجلسی با ثروت فرهنگی و پر درآمد است که میزبان چندین سازمان مهم بین المللی است. کشور مدرن اتریش واقع در قلب اروپای مرکزی ، توسط دو جنگ دنیای قرن بیستم شکل گرفت.

اتریش در سال 2019 در این لیست قرار نگرفت ، اما سال جاری با ایمنی بالا با امتیاز 9.3 و در حقوق بشر با امتیاز 8.5 امتیاز در رتبه 10 ام این لیست نهاده شد.

منبع: اینترنت

به "مناسب ترین کشور های دنیا برای زندگی زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب ترین کشور های دنیا برای زندگی زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید