ده مکان بسیار زیبا در سوئیس (2)

به گزارش وبلاگ املاکیا، ژنو دومین شهر پر جمعیت و سومین شهر بزرگ سوئیس است. هم چنین یکی از گران ترین شهرهای اروپا است. این شهر کاملاً ماهیت بین المللی دارد و مردم آن به هر زبان ممکنی که می توانند صحبت می نمایند و هم چنین با انتخابی باور نکردنی

ده مکان بسیار زیبا در سوئیس (2)

مترجم : بهروزی

منبع:راسخون

ژنو :

ژنو دومین شهر پر جمعیت و سومین شهر بزرگ سوئیس است. هم چنین یکی از گران ترین شهرهای اروپا است. این شهر کاملاً ماهیت بین المللی دارد و مردم آن به هر زبان ممکنی که می توانند صحبت می نمایند و هم چنین با انتخابی باور نکردنی با غذاهای بین المللی جشن می گیرند. این شهر در کنار سواحل بزرگ ترین دریاچه آلپی اروپا یعنی دریاچه ژنو واقع شده است و دیگ ذوب سیاست های بین المللی است. در واقع سازمان های حکومتی و غیر حکومتی بین المللی از تمام دنیا در آنجا حضور دارند؛ از سازمان ملل متحد گرفته تا سازمان هلال احمر و سازمان بهداشت دنیای. این شهر همه آنها را دارد. برای گردشگران، این شهر بابرخوردی است. علاوه بر کنار دریاچه های زیبا و فعالیت های اسکی و قایق رانی که این شهر ارائه می دهد، گردشگران نیز نگاهی اجمالی به این که سبک زندگی فوق کلاس بالا چگونه است، می اندازند.

نباید فراموش کنید : با این که دریاچه ژنو، بی تردید برجستگی شهر است اما شما هرگز نمی توانید جت ادو خیره نماینده، یکی از بزرگ ترین فواره های دنیا را از دست بدهید. این فواره در نقطه ای که دریاچه ژنو به رودخانه رئون خالی می گردد قرار گرفته است و از هر نقطه ای از داخل شهر قابل مشاهده است و مشهورترین ویژگی و برجستگی ژنو است.

سنت موریتس :

این بخش در دره انگادین بالایی در استان گراوبوندن سوئیس واقع شده است. سنت موریتس به مهد گردشگری آلپ بودن فخر می نماید. این مأمن زمستانی از اواسط قرن نوزدهم با دریاچه زمردین بسیار آرام، کوهستان های باابهت و جنگل های خاموش خود، جذب ثروت و معروفیت گشته است. سنت موریتس یکی از برترین مکان های تفریحی شناخته شده در اروپا است و به خاطر ورزش های ماجراجویانه خود نظیر اسکی، تخته سواری روی یخ، اسکی روی یخ (که در تابستان نیز بر روی میدان یخی مصنوعی ویژه انجام می گردد)، پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان مشهور است. علاوه بر این، آن بهشتی برای دوست داران مغازه ها است چون بعضی از بوتیک های طراحی بسیار باکلاس در سنت موریتس واقع شده اند که اغلب اشخاص نامدار و مشهور در آن رفت و آمد می نمایند.

نباید فراموش کنید : در میان تمام جاذبه های توریستی که ممکن است در سنت موریتس دیده باشید، بازدید کردن از کلبه هایدی (فیلم) را نباید فراموش کنید. آن جایی است که فیلم هایدی در انگادین فیلم برداری شد و امروزه مشهورترین جاذبه دیدنی در این منطقه است.

بازل :

یکی از مقصدهای گردشگری در سوئیس است که بسیار دست کم گرفته شده است. بازل سومین شهر پر جمعیت سوئیس است و درست در جایی که مزرهای سوئیس، آلمان و فرانسه به هم می رسند قرار گرفته است. در واقع بازل حومه های خود در فرانسه و آلمان را دارد. این شهر به خاطر برترین موزه های هنری در سطح دنیا، سبک رومی، سبک رنسانس، معماری معاصر و کارناوالی پر جنب و جوش که هر ساله میزبان آن است به خود می بالد. این شهر هم چنین میزبان نمایشگاه و بازارهای هنری متعدد است.

نباید فراموش کنید : این شهر دارای دو دنیای مختلف در یکی است. رودخانه راین از این شهر می گذرد و آن را به دو قسمت گراس بازل (بازل بزرگ) و کلین بازل (بازل کوچک) تقسیم می نماید. گراس بازل دارای بازار هنری پر جنب و جوش و سایر جاذبه های هنگام روز است ولی کلین بازل دارای زندگی شبانه فوق العاده است.

برن :

خیابان های سنگ فرش شده، فواره های پرتابی، برج های ساعت باابهت، تپه های فریبنده، خانه های با سقف قرمز کهنه و بیش از 500 سال تاریخ معین، ویژگی های برن یعنی مرکز سوئیس است. اما این همه آنها نیست. معین ترین ویژگی برن، قرار گیری آن در امتداد پیچ و خم های رودخانه پر شتاب آرار است که تصویر ایده آلی از یک شهر قدیمی مثل عکس روی کارت پستال را به آن داده است. برن به داشتن موزه های متعدد و بسیاری از هنرهای عمومی، پارک های فراوان، ورزشگاه هاکی روی یخ (دومین ورزشگاه بزرگ در اروپا) و زندگی شبانه بسیار عالی در کنار رستوران ها و کافه های بسیار باکلاس متعدد به خود می بالد.

نباید فراموش کنید : شما می توانید از کافه های اطراف شهر بازدید بکنید و نگاهی به سبک زندگی محلی داشته باشید.

زوریخ :

هنگامی که زوریخ به عنوان مرکز بانکداری خسته نماینده سوئیس معروف شد، تنها برای افراد با فکر کسب و کار این معنی را داشت که زوریخ راه طولانی در پیش دارد. آن یکی از شهرهای مد روز در کشور گشته است اما هنوز از شلوغی و همهمه که معینه شهرهای بزرگ و مهم است به دور است. زوریخ، چهارمین جایگاه بزرگ تبادل سهام در دنیا و هم چنین شهر مردم رند بالا، باکلاس و اهل مد روز است. این شهر هم چنین میزبان بزرگ ترین مهمانی های خیابانی و رژه های خیابانی در کل اروپا است. این مراسم هر ساله در دومین شنبه ماه آگوست برگزار می گردد.

نباید فراموش کنید : قطار سواری 45 دقیقه ای از فرودگاه زوریخ، شما را به مکان بزرگ ترین آبشار ساده در اروپا یعنی آبشارهای راین خواهد رساند. مطمئن شوید که این چشم انداز مجذوب کننده را از دست نخواهید داد.

بیشتر مردم به خاطر منظره ها خوش از سوئیس بازدید می نمایند. اما این کشور چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. شکوه و جلال سوئیس هرگز تمام نمی گردد اما برای تجربه آنها، باید بروشورهای گردشگری را کنار گذاشت و اقدام به رفتن به قلب این کشور والا کرد.

منبع: راسخون

به "ده مکان بسیار زیبا در سوئیس (2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده مکان بسیار زیبا در سوئیس (2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید