فرودگاه استریگینو شهر نیژنی نووگورود؛ روسیه

به گزارش وبلاگ املاکیا، فرودگاه استریگینو (Strigino) شهر نیژنی نووگورود که در جنوب غربی شهر قرار گرفته است، با جابه جایی بیش از یک میلیون مسافر در سال یکی از مهم ترین فرودگاه های روسیه است.

فرودگاه استریگینو شهر نیژنی نووگورود؛ روسیه

نیژنی نووگورود، شهری مهم، با جاذبه های تاریخی و مدرن است، که زمانی یکی از مهم ترین شهرهای نظامی روسیه به شمار می رفت. در زمان شوروی، این شهر به روی گردشگران خارجی بسته بود و هیچ کس از میراث دنیای یونسکو، بناهای تاریخی، و رودخانه های بی نظیرش خبر نداشت. علاوه بر این ها، از آنجا که این شهر مرکز فناوری اطلاعات روسیه است، در سراسر دنیا معروفیت بسیار دارد.

معرفی فرودگاه

فرودگاه استرگینو، فرودگاه بین المللی شهر نیژنی نووگرود محسوب می گردد. فرودگاه استرگینو یکی از قدیمی ترین فرودگاه های روسیه است و در سال 1923 افتتاح شده است. این فرودگاه در در منطقه آوتوزاودسکی (Avtozavodskiy) واقع شده و با جابه جایی بیش از یک میلیون مسافر در سال، جزو 15 فرودگاه مهم روسیه محسوب می گردد.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: بین المللی
  • کد یاتا: GOJ
  • کد ایکائو: UWGG
  • ارتفاع از سطح دریا: 78 متر
  • فاصله هوایی تا تهران: 2402 کیلومتر معادل 9 ساعت

پایانه ها

فرودگاه استریگینو دارای دو پایانه مسافربری و یک پایانه باری است. پایانه یک قدیمی ترین پایانه است و قبل از افتتاح پایانه تازه در سال 2016، هر دو پرواز های داخلی و خارجی از این پایانه صورت می گرفت. پایانه دو در سال 2016 ساخته شد. پایانه دو از پایانه یک کمی بزرگ تر است و ظرفیت بیشتری نیز نسبت به پایانه قدیمی دارد.

از امکانات فرودگاه استریگینو می توان به اینترنت WIFI رایگان، موزه، دستگاه خودپرداز ATM، اتاق رختکن، تبدیل ارز، فروشگاه، کافه و رستوران، خدمات درمانی، اتاق نگه داری بچه ها (شامل آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق بازی، حمام و تلوزیون می گردد و برای خانواده هایی که کودک زیر 7 سال یا کودک ناتوان زیر 14 سال دارند، قابل استفاده است)، داروخانه و دفتر پست اشاره نمود.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه استریگینو در فاصله 14 کیلموتری مرکز شهر قرار گرفته است

راه های دسترسی

هر چند یکی از متداول ترین راه های دسترسی به فرودگاه تاکسی است، اما فرودگاه استریگینو به وسیله اتوبوس شماره 11و 20 و بعلاوه مینی بوس شماره 29 هم قابل دسترسی است. هزینه بلیت اتوبوس ها 20 روبل و زمان سفر بین مرکز شهر تا فرودگاه 20 تا 25 دقیقه است. تاکسی ها نیز راستا فرودگاه تا مرکز شهر را در 15 دقیقه طی می نمایند و نرخ تاکسی ها برای این سفر 500 روبل است.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و نیژنی نووگرود صورت نمی گیرد.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org

به "فرودگاه استریگینو شهر نیژنی نووگورود؛ روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه استریگینو شهر نیژنی نووگورود؛ روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید