سامانه حمل و نقل مسکو آماده تر از همواره در خدمت جام جهانی

به گزارش وبلاگ املاکیا، سامانه حمل و نقل زمینی و زیرزمینی مسکو در فاصله یک هفته مانده به شروع جام جهانی فوتبال در روسیه، برای ارائه خدمات به شرکت کنندگان در این رویداد مهم ورزشی آماده شده است.

سامانه حمل و نقل مسکو آماده تر از همواره در خدمت جام جهانی

سامانه حمل و نقل شهری مسکو وظیفه دشواری را در انتقال مسافران و هواداران فوتبال در سطح مرکز و 2 استادیوم این شهر بر عهده دارد، چرا که مسکو به ترافیک های سنگینش مشهور است و برای زود رسیدن به مقصد، استفاده از وسایل نقلیه عمومی تنها راه ممکن است.

از این رو، بسیاری از مردم در مسکو برای صرفه جویی در زمان، مجبور هستند از مترو، قطار، تراموا یا اتوبوس هایی استفاده نمایند که از جهتهای ویژه عبور می نمایند.

مترو برترین وسیله حمل و نقل در مسکو

بخش قابل توجهی از هواداران فوتبال می توانند از فرودگاه های مسکو با قطار یا اتوبوس خود را به نزدیک ترین ایستگاه مترو برسانند و از داخل شهر برای رسیدن به هتل ها، استادیوم ها یا مراکز دیدنی مسکو از متروی زیبای مسکو استفاده نمایند.

مترو مسکو با بیش از 200 ایستگاه در منطقه ها مختلف مرکز، در طول روز جمعیت 13 میلیونی این شهر را جابجا می نماید و مسئولان آن مدعی هستند که فاصله هر فرد در مسکو با یک ایستگاه مترو حداکثر 15 دقیقه است.

در متروی مسکو قطارهای ویژه جام جهانی نیز راه اندازی شده که در آن تصاویر بازیکنان مشهور فوتبال در دوره های مختلف و نیز نماد این دوره از جام جهانی نقش بسته است.

انتظار می رود متروی مسکو حدود 3.5 میلیون نفر از هواداران فوتبال را در جهتهای مختلف جابجا کند که بخش عمده آن ها را هواداران فوتبال از دیگر کشورها و نیز هواداران فوتبال از شهرهای مختلف روسیه تشکیل می دهند.

در ایستگاه های مرکزی متروی مسکو که در منطقه ها مرکزی شهر واقع شده و بیشترین محل تردد خارجی ها محسوب می شوند، سامانه ویژه راهنمای حمل و نقل راه اندازی شده است تا مسافران را برای استفاده بهتر از خطوط مترو هدایت نمایند.

با استفاده از این سامانه الکترونیکی، مسافران می توانند از مراکز سوار شدن به شاتل ها (اتوبوس های رایگان ویژه جام جهانی) مطلع شوند؛ این سامانه جهتهای منتهی به فرودگاه ها و استادیوم ها را نیز اعلام خواهد نمود.

در ایستگاه های زیرزمینی متروی مسکو در مجموع 800 نفر آشنا به زبان انگلیسی وظیفه هدایت مسافران را بر عهده خواهند داشت.

اختصاص پنج هزار و 500 اتوبوس و تراموا برای انتقال مسافران

در مجموع 5 هزار و 500 اتوبوس و تراموا برای جابجایی مسافران در جهتهای ویژه شامل فرودگاه ها، هتل ها و استادیوم ها در مسکو اختصاص یافته است.

بیش از 16 هزار راننده در طول شبانه روز به انتقال مسافران با این وسایل نقلیه عمومی خواهند پرداخت.

این وسایل حمل و نقل عمومی که به اصطلاح شاتل نامیده می شوند در هشت جهت تردد خواهند کرد و با ارائه کارت های ویژه هواداران فوتبال، استفاده از آن رایگان خواهد بود و رانندگان این وسایل به زبان انگلیسی آشنایی دارند.

کریل کیسلیانف رئیس اداره درآمدها و کنترل شرکت اتوبوس رانی مسکو (موس گورترانس) درباره شاتل های ویژه جام جهانی گفته است که اتوبوس های این جهتها به پیشرفته ترین تجهیزات مجهز هستند و در تمام اتوبوس های ویژه تردد در جهتهای جام جهانی، دوربین های مداربسته و تجهیزات دیگر از جمله برای انتقال معلولان تعبیه شده است.

بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال از 24 خرداد تا 24 تیرماه سال 97 در 12 استادیوم 11 شهر روسیه برگزار خواهد شد.

شهرهای مسکو (استادیوم های لوژنیکی و اوتکریتیه آرنا)، سوچی (استادیوم المپیک فیشت)، ولگوگراد (استادیوم مرکزی)، روستوف-نا-دونو (استادیوم روستوف آرنا)، کازان (کازان آرنا)، سارانسک (استادیوم موردوویا آرنا)، سن پترزبورگ (استادیوم کرستوفسکی)، سامارا (استادیوم سامارا)، نیژنی نووگورود (استادیوم نیژنی نووگورود)، یکاترینبورگ (استادیوم مرکزی) و کالینینگراد (استادیوم کالینینگراد) 11 شهر میزبان جام جهانی 2018 هستند.

منبع: کجارو / ایرنا

به "سامانه حمل و نقل مسکو آماده تر از همواره در خدمت جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه حمل و نقل مسکو آماده تر از همواره در خدمت جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید