سیستم حمل و نقل در مسکو چگونه است؟

به گزارش وبلاگ املاکیا، سیستم حمل و نقل در مسکو

مسکو، شهری با تنوع فرهنگی و آثار تاریخی دیدنی است. شهری که می توانید یکی از معروف ترین نماد های گردشگری جهان، یعنی کلیسای رنگارنگ و منحصر به فرد سنت باسیل را در آن ببینید. سیستم حمل و نقل مسکو از شبکه های پیشرفته و کاربردی حمل و نقل در کشور روسیه است. با این وجود، منطقه ها زیادی هست که نمی توانید تنها به وسیله مترو به آن ها دسترسی پیدا کنید. سیستم حمل و نقل سطح شهر که شامل اتوبوس، ترولی باس، ترام و مارتروشکاس یا مینی بوس می گردد، روزانه بیش از 6 میلیون مسافر را جابجا می نمایند. با خبرنگاران همراه باشید تا با سیستم حمل و نقل در مسکو آشنا شوید.

سیستم حمل و نقل در مسکو چگونه است؟

مترو

متروی مسکو شبکه بزرگ و بسیار کاربردی حمل و نقل در این شهر است. حتی اگر توانایی اقتصادی کامل برای رفت و آمد دایم با تاکسی را دارید، بهتر است حداقل یک بار از سیستم متروی مسکو بهره ببرید. می توانید از تماشا طراحی شگفت انگیز و منحصر به فرد ایستگاه های مترو در مسکو در حین سفر لذت ببرید. متروی مسکو روزانه 9 میلیون نفر مسافر را جابجا می نماید و در ساعت های پر رفت و آمد می تواند حسابی شلوغ بگردد. برای خرید بلیط می توانید یکی از گزینه های یک سفره و یا چند سفره و ماهانه را انتخاب کنید. بلیط رفت و آمد با مترو را که یکی از مقرون به صرفه ترین راه های حمل و نقل در مسکو به شمار می آید، می توانید از ایستگاه های مختلف آن بخرید. ساعت حرکت مترو از 5 و نیم صبح تا 1 بامداد است. به طور معمول، فاصله زمانی قطارها با هم در حدود 3 دقیقه است که آخر شب و صبح زود به 7 دقیقه می رسد.

اتوبوس

بعد از متروی مسکو، اتوبوس یکی از پرکاربرد ترین وسیله های حمل و نقل در این شهر است. اولین اتوبوس ها، قبل از انقلاب سال 1917 در این شهر رفت و آمد می کردند. در حال حاضر سیستم اتوبوس این شهر بیش از هزار جهت شهری را پوشش می دهد. این اتوبوس ها در سطح و حومه شهر مسکو رفت و آمد می نمایند. بلیط مورد احتیاج برای سفر با این اتوبوس ها را می توانید به وسیله کیوسک ها و ایستگاه های مترو بخرید. ساعت کاری این اتوبوس ها از 6 صبح تا 1 بامداد است. از آنجایی که معمولا ترافیک درون شهری زیاد است، بهتر است از اتوبوس ها برای سفرهای خارج از مرکز شهر بهره ببرید.

ترولی باس

جالب است بدانید شهر مسکو بزرگترین شبکه ترولی باس در جهان را دارد. ترولی باس ها وسیله های آرام و دوستدار محیط زیست هستند. با وجود این، کمتر از اتوبوس ها می گردد روی آن ها حساب کرد. چرا که به علت پارک غیر قانونی خودرو ها و تصادفات ماشین ها در جهت حرکت ترولی باس ها، احتمال توقفات کوتاه مدت اما متعدد آن ها بالا است. هزینه استفاده از ترولی باس ها بسیار پایین است و یکی از مقرون به صرفه ترین روش های حمل و نقل در مسکو به حساب می آیند. ساعت حرکت این وسایل نقلیه از 6 صبح تا 1 بامداد است و بلیط آن ها را می توانید به وسیله کیوسک ها و ایستگاه های مترو تهیه کنید.

ترام

امروزه تنها تعداد کمی از جهت های حرکت ترام در مرکز شهر به جای مانده است. به وسیله ترام شماره 39 می توانید خودتان رابه یک گردش آخر هفته در شهر قدیمی ببرید. جهتهای ترام در حال حاضر بازسازی شده اند و ترام های پر سرعت در حال جایگزینی با ترام های زرد قدیمی هستند. ساعت حرکت این ترام ها از 5 و نیم صبح تا 1 و نیم بامداد است. بلیط رفت و آمد با ترام ها را می توانید مثل اتوبوس و ترولی باس ها، به وسیله کیوسک و ایستگاه های مترو بخرید.

مارشروتکاس

مارشروتکاس همان مینی بوس ها هستند که نسبت به سایر وسایل حمل و نقل در این شهر، سرعت بیشتری دارند. اگر قصد رفت و آمد با این مینی بوس ها را دارید، بهتر است بدانید تنها باید از مینی بوس های آبی بهره ببرید. این مینی بوس ها بلیط مخصوص حمل و نقل عمومی را قبول می نمایند و تنها در ایستگاه های اتوبوس توقف دارند. می توانید با تکان دادن دست هم از رانندگان مارشروتکاس بخواهید مینی بوس را برای شما نگه دارند. درست مثل زمانی که در حال تاکسی گرفتن هستید. برای پیاده شدن هم بهتر است به زبان روسی و با صدای بلند از راننده بخواهید نگه دارد. اگر بلیط نداشته باشید می توانید برای جهت یک طرفه 50 روبل به راننده پرداخت کنید.

تاکسی

در مسکو هر ماشینی می تواند تاکسی باشد. درست مثل ایران، احتیاجی نیست برای جابجا شدن حتما از تاکسی های زرد رنگ بهره ببرید. البته بهتر است در انتخاب ماشینی که سوار آن می شوید کمی احتیاط به خرج بدهید. در شهر مسکو هزینه رفت و آمد با تاکسی های رسمی زیاد است. این تاکسی ها ظاهر های متفاوتی دارند اما معمولا با رنگ زرد معین شده اند. اگر تاکسی ای که سوار آن می شوید تاکسی متر نداشته باشد، می توانید هزینه ثابت و معین شده برای جهت مورد نظرتان را پرداخت کنید.

انواع بلیط حمل و نقل در مسکو

بلیط یک طرفه

می توانید بعد از سوار شدن به اتوبوس، ترولی باس، و یا ترام، بلیط یک طرفه را از راننده ها دریافت کنید. از این طریق تنها می توانید بلیط های یک طرفه را بخرید که هزینه آن ها 55 روبل است.

بلیط یک یا دو طرفه

بلیط یک یا دو طرفه را تنها به وسیله دفاتر بلیط می توانید بخرید. این دفاتر در نزدیکی برخی از ایستگاه های اتوبوس سطح شهر قرار دارند. قیمت این بلیط ها 55 و 110 روبل است. این دفاتر انواع دیگری از بلیط را هم می فروشند و اگر قرار است زیاد رفت و آمد کنید، بهتر است بلیط های مخصوص چند سفره را بخرید.

کارت ترویکا

ترویکا همان کارت های هوشمند و قابل شارژ هستند که می توانید از آن ها برای رفت و آمد با تمام وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید. استفاده از این کارت ها هزینه سفرهای درون شهری تان را تا حد زیادی کاهش می دهد.

بلیط مترو

بلیط های مخصوص مترو در مسکو برای سفر با مترو و بعلاوه رفت و آمد با دیگر وسایل حمل و نقل عمومی کاربرد دارند.

منبع: weheart.moscow

منبع: الی گشت

به "سیستم حمل و نقل در مسکو چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم حمل و نقل در مسکو چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید