خبرنگاران تحقق جهش فراوری با ادغام علم و ثروت میسر می گردد

به گزارش وبلاگ املاکیا، تهران- خبرنگاران- رییس هیات امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی گفت: تحقق جهش فراوری، در گرو نگاه علمی بیشتر به دانشگاه ها است؛ اگر توجه به این مقوله و صرف سرمایه های اقتصادی در همه نهادها صورت بگیرد، در آینده ای نزدیک کشور علاوه بر فراوری برای مصارف داخلی، پیروز به صادرات فراوریات علمی نیز خواهد شد.

خبرنگاران تحقق جهش فراوری با ادغام علم و ثروت میسر می گردد

ابراهیم جمیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش وبلاگ املاکیا اضافه نمود: اقدامات منجر به نوآوری و بومی سازی سبب سیر صعودی دستیابی به فناوری هایی جدید می گردد که در نتیجه آن می توان به فراوریات بیشتر در کشور دست یافت.

رییس هیات امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی در مورد برنامه های این بنیاد به این منظور گفت: این بنیاد ثروت را به مدد بعضی از پارک های علم و فناوری فرستاده تا شکوفایی علمی و تحقق شعار جهش فراوری در سال 99 میسر گردد. اقدامات بنیاد با هدف بها دادن به جوانان دانشگاهی، علم و پژوهش بوده تا بین علم و ثروت هماهنگی و ارتباط بهتری صورت گیرد تا در نهایت ثروت به یاری پارک های علم و فناوری رفته و با فراوری علمی سبب تحول و جهش فراوری در کشور گردد.

جمیلی اضافه نمود: شرکت زرین شیمی گستر خاورمیانه یک شرکت دانش بنیان است که محلول های شیمیایی برای صنایع معدنی فراوری می نماید. اما از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، خط فراوری کارخانه در کمتر از یک هفته تغییر کرد و فراوری ماده ضدعفونی نماینده دست برای حفظ بهداشت جامعه و کنترل بیماری و جلوگیری از شیوع آن در دستور کار نهاده شد.

رییس هیات مدیره هلدینگ زرین گفت: فراوریات این کارخانه در این روزها به صورت رایگان در اختیار بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، زندان ها و سایر بخش هایی که در حوزه درمان فعالیت می نمایند، قرار می گیرد تا سهم کوچکی برای یاری به مردم در راستای مسوولیت اجتماعی ایفا نماید.

جمیلی با بیان اینکه در روزهای گذشته نیز برای مقابله با ویروس کرونا تفاهم نامه ای با دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسیده است، اضافه نمود: در این تفاهم نامه قرار شد پنج طرح با حمایت بنیاد جمیلی پیگیری گردد. فراوری کیت های تشخیص کرونا، مچ بندهای تب سنج، کنترل فشارخون و اکسیژن، فراوری ماسک ضد ویروس، طراحی و فراوری دستگاه تنفس مصنوعی و یاری تنفسی ارزان برای بیماران مبتلا به کرونا در خانه و فراوری مواد ضدعفونی نماینده برای میوه ها و سبزیجات از جمله مواردی است که با حمایت بنیاد و کوشش متخصصان دانشگاه بهشتی به پایان خواهد رسید.

وی درباره دستاورهای بنیاد جمیلی از زمان تاسیس تا به امروز نیز گفت: خیرین و بنیادهای نیکوکاری با اهداف انسان محبت آمیز و یاری به همنوعان خود وارد عمل می شوند و بنیاد جمیلی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ همانطور که در همه جای دنیا بنیادهای نیکوکاری و افراد خیر فعال هستند و در واقع اگر درباره دستاوردها و فعالیت های بنیادهای خیریه در زمینه مدرسه سازی، دانشگاهی و غیره صحبت می گردد، برای این است که دیگران نیز در این زمینه ترغیب و در امر خداپسندانه نیکوکاری پیش قدم شوند.

رییس بنیاد نیکوکاری جمیلی با بیان اینکه این بنیاد در سال 86 با هدف یاری به ادامه تحصیل دانشجویان و دانش آموزان تاسیس شد، اضافه نمود: ابتدا رویکرد بنیاد تحت پوشش قرار دادن دانشجویان و دانش آموزان برای ادامه تحصیل بود و تا امروز بیش از 7 هزار و 300 دانشجو و دانش آموز را حمایت نموده است. اما در ادامه راه علاوه بر این هدف از طرح های دانشجویان نیز حمایت نموده است تا آنها بتوانند به عنوان کارآفرین ایده های خود را به محصول تبدیل نموده و به فراوری برسانند.

وی ادامه داد: با این رویکرد بیشتر این طرح ها و ایده های دانشجویی منجر به اختراع و فراوری محصولات نو با نگاه خلاقانه شد تا سبب برگزاری سه دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با حمایت بنیاد جمیلی گردد.

برای بیان تغییرات ناشی از کرونا هنوز زمان ضروری است

وی درباره اینکه کرونا چه تغییراتی در آینده زندگی مردم ایجاد خواهد نمود، گفت: کرونا زندگی معمولی مردم را تغییر داده ولی هنوز برای بیان همه جوانب آن موقع ضروری است. اکنون تاثیر کرونا بر سلامتی و کسب و کار مردم مشهود است که باید با همت همه نهادهای دولتی، غیردولتی، سازمان های مردم نهاد، خیرین و همیاری و مسوولیت پذیری خود مردم برای یاری به اقشار آسیب دیده کوشش کرد.

جمیلی توضیح داد: آنچه که معین است توجه مردم از این پس به بهداشت عمومی برای حفظ سلامت بیشتر خواهد شد و بیماری های ویروسی و راه های جلوگیری از شیوع آن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی اعلام کرد: مهم این است که در این راه به گونه ای عمل کنیم که هم منافع ملی حفظ گردد و هم اینکه از بیکاری و لطمه زدن به اقتصاد کشور جلوگیری شده تا علاوه بر عبور از این بحران که همه دنیا را نیز دربرگرفته است، تجربیات ارزشمندی کسب کنیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تحقق جهش فراوری با ادغام علم و ثروت میسر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحقق جهش فراوری با ادغام علم و ثروت میسر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید