دانشگاه بیرجند موتور محرکه استان است

به گزارش وبلاگ املاکیا، رئیس دانشگاه بیرجند در نشست آنالیز شرایط آموزش عالی استان با تکیه بر دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه بیرجند موتور محرکه استان در عرصه های پژوهش، آموزش، مالی و اجتماعی است.

دانشگاه بیرجند موتور محرکه استان است

لامعی گفت: سال جاری چهل و پنجمین سال فعالیت دانشگاه بیرجند است و این دانشگاه به عنوان یکی از موتور های محرکه استان محسوب می گردد.

او گفت: پارسال 39 هزار و 600 دانشجو در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل، تحقیق و پژوهش بوده اند.

لامعی ادامه داد : از 39 هزار و 600 دانشجو گفته شده 4 هزار و 12 نفر در دانشگاه های علوم پزشکی و 23 تا 24 هزار نفر درسایر مراکز آموزش عالی استان تحصیل نموده اند.

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار کرد : 860 دانشجو در مقطع دکترا، 3 هزار و 344 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از 8 هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.

او با بیان اینکه دانشگاه بیرجند در سال 1400 برای اولین بار با کسب بودجه 24 میلیارد تومانی وارد سال 1401 شد اضافه نمود: دانشگاه بیرجند سال جاری با کسری بودجه 106 میلیارد تومانی روبرو خواهد شد.

لامعی اظهار کرد: براساس مصوبه هیئت امنا، دانشگاه باید 12 تا 15 درصد بودجه اختصاص یافته رابه بخش های پژوهشی اختصاص دهد، اما در دانشگاه بیرجند به علت کمبود بودجه این مهم تحقق نمیابد و در سال 1400 نیز تنها 5 درصد از بودجه به بخش پژوهشی دانشگاه اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه بیرجند مطرح نمود: بودجه اختصاص یافته به دانشگاه بیرجند در قیاس با دانشگاه های سطح دو و گروه ج بسیار پایین تر است.

او با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند 31 پروژه عمرانی ناتمام دارد ادامه داد: آزمایشگاه های دانشگاه بیرجند فرسوده است و احتیاج به بازسازی دارد.

لامعی با اشاره به موضوع جوانی جمعیت گفت: خوابگاه متأهلین دانشگاه باید توسعه یابد و احتیاج به توجه ویژه دارد.

رئیس دانشگاه بیرجند مطرح نمود: شهرک فرهیختگان دانشگاه بیرجند با یاری هیئت امنا دانشگاه ایجاد شده و هیچ بودجه ای از دولت در آن هزینه نشده و تمام معیار های شهرسازی در آن در نظر گرفته شده و احتیاج است بزای حل سایر مسائل این شهرک مصوبه هیئت وزیران اخذ گردد.

خسروی نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف گفت:اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند خواسته های خود را در قالب کتبی و نامه تنظیم نمایند تا بدون محدودیت در مجلس بیان و مطرح گردد و تا حد ممکن نسبت به برطرف آن اقدام گردد.

وبلاگ املاکیا خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دانشگاه بیرجند موتور محرکه استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه بیرجند موتور محرکه استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید