این محافظ دهان کمکی به کاربران این امکان را می دهد که دستگاه ها را با گاز گرفتن کنترل نمایند

به گزارش وبلاگ املاکیا، به طور معمول، ما محافظ های دهان را در ورزش های رزیمی استفاده می کنیم. با این حال، یک آزمایش نو می تواند به افرادی که نمی توانند از دست خود استفاده نمی نمایند اجازه دهد برای کنترل وسایل الکترونیکی، از الگوهای مختلف گاز گرفتن این محافظها استفاده نمایند.

این محافظ دهان کمکی به کاربران این امکان را می دهد که دستگاه ها را با گاز گرفتن کنترل نمایند

در حال حاضر به شکل نمونه اولیه کاربردی، این دستگاه کمکی به وسیله دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه Tsinghua چین در حال توسعه است. این تحقیق به وسیله پروفسور لیو شیائوگانگ از NU سنگاپور راهنمایی می گردد.

برخلاف گزینه های موجود مانند سیستم های تشخیص صدا، محافظ دهان به وسیله صدا های بلند پس زمینه متوقف نمی گردد و به حافظه عملیاتی بزرگی هم احتیاج ندارد و بر خلاف سیستم های ردیابی چشم، احتیاجی به قرار دادن دوربین در مقابل صورت کاربر ندارد. بعلاوه به مقدار تنظیماتی که امواج مغزی کاربر را نظارت می نمایند، تهاجمی یا ناخوشایند نیست.

در عوض، دستگاه منعطف دارای یک سری پد های تماسی حساس به فشار است که هر کدام حاوی فسفر های رنگی فرق دارد. از آنجایی که کاربر محافظ دهان را گاز می گیرد و روی آن پد ها فشار می آورد، نور به رنگ های مربوطه، با شدت های متفاوت بسته به اندازه فشار اعمال شده، ساطع می گردد.

گاز گرفتن محافظ دهان در مد های مختلف الگو های نور متفاوتی فراوری می نماید. یک حسگر نوری آن الگو ها را تشخیص می دهد و داده ها را به کامپیوتر منتقل می نماید. این رایانه با استفاده از الگوریتم های مبتنی بر یادگیری ماشینی، هر الگو را با یک فرمان از پیش معین شده مطابقت می دهد.

کاربر می تواند به چپ، راست، جلو، یا کمی به چپ یا راست گاز بزند. کاربر بعلاوه می تواند به طور مکرر در یک موقعیت گاز بگیرد تا داده های مختلف را انتقال دهد. علاوه بر پیغام های متنی و دستورات برای کنترل ویلچر، کاربران می توانند تماس های تلفنی و نواختن صفحه کلید مجازی پیانو را نیز انجام دهند. بعلاوه امکان کنترل لوازم الکترونیکی خانه نیز وجود دارد.

اگرچه نسخه فعلی محافظ دهان برای افرادی با دندان های مرتب طراحی شده است، اما مدل های جداگانه می توانند برای افرادی با الگوی دندان های مختلف جوابگو باشند.

در آزمایش هایی که تا به امروز صورت گرفته، محافظ دهان در تشخیص دستورات مورد نظر دقت 98 درصدی را ثابت نموده است. هزینه کل نمونه اولیه حدود 100 دلار سنگاپور (حدود 70 دلار آمریکا) است، اگرچه انتظار می رود که نسخه تجاری فراوری انبوه آن هزینه بسیار کمتری داشته باشد.

دانشمندان اکنون روی بهبود عملکرد محافظ دهان کار می نمایند و امیدوارند بتوانند آن را در محیط های بالینی مانند خانه های سالمندان آزمایش نمایند.

مقاله ای در خصوص این پروژه اخیراً در مجله Nature Electronics منتشر شده است.

منبع: دانشگاه ملی سنگاپور

منبع: یک پزشک

به "این محافظ دهان کمکی به کاربران این امکان را می دهد که دستگاه ها را با گاز گرفتن کنترل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این محافظ دهان کمکی به کاربران این امکان را می دهد که دستگاه ها را با گاز گرفتن کنترل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید