7 ترفند حرفه ای برای جمع کردن لوازم مسافرت

به گزارش وبلاگ املاکیا، مانند هر چیز دیگری، وقتی نوبت به بستن چمدان ها می رسد، رازی برای انجام آن کار به برترین شکل وجود ندارد؛ بلکه آشنایی با یک سری ترفندهای جزئی و تمرین، می توان راه گشای شما برای جمع کردن وسایل به جمع وجورترین شکل ممکن باشد. بنابراین در این نوشتار شما را با یک سری نکات ساده به منظور بستن چمدان ها و کیف ها آشنا می کنیم تا ساعات قبل از سفر (زمان جمع کردن لوازم مورد احتیاج) به شیرینی سفر باشد!

7 ترفند حرفه ای برای جمع کردن لوازم مسافرت

1. فهرستی از وسایل سفر آماده کنید!

قبل از انجام هر کاری، فهرستی از وسایلی که قصد بردن آن ها با خود دارد را آماده کنید. بهتر است این کار را چند روز قبل از سفر، انجام دهید. برای نوشتن فهرست ضروری است هر آنچه احتیاج دارید را به تفکیک یادداشت کنید. چنین مواردی می تواند شامل لباس ها، لوازم آرایش، لوازم دیجیتالی، اسناد مهم و غیره باشد! وجود یک فهرست خوانا و دسته بندی شده به شما یاری می نماید تا اقلام خود را در زمان جمع کردن چمدان ها، یکی یکی آنالیز کنید تا چیزی را نباید فراموش کنید. این مسئله به ویژه برای دانشجویان می تواند بسیار کاربردی باشد.

2. برای خرید چمدان هزینه کنید، ارزشش را دارد!

این موضوع ممکن است از نظر شما واضح به نظر برسد، اما آن قدر اهمیت دارد، که باید یادآوری گردد. اگر یک چمدان مقرون به صرفه قیمت و بی کیفیت بخرید، احتمال فرسودگی و پارگی در طول سفر برای آن بسیار بالا خواهد بود؛ بنابراین بعید است که بعد از 5 سفر متوالی جان سالم به در ببرد. بهتر است در خصوص چمدان خود این گونه فکر کنید که وقتی دائماً به مسافرت می روید، بدن شما احساس خستگی می نماید؛ همین امر در خصوص چمدان هم صادق است. بنابراین به جای خرید چمدانی که ظرف چند سال باید آن را جایگزین کنید، بودجه خود را صرف خریدی باکیفیت کنید؛ چرا که در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه های شما هم می گردد.

بعلاوه به یاد داشته باشید که اغلب افراد چمدان هایی به رنگ مشکی، نقره ای یا بژ را ترجیح می دهند؛ بنابراین توصیه می گردد که اگر امکانش وجود دارد، چمدانی با رنگی متفاوت بخرید. این انتخاب از این جهت مهم است که در زمان خروج بار، بلافاصله متوجه چمدان خود بر روی نقاله خواهید شد.

3. مکعب های بسته بندی را می شناسید؟

اگر تا به حال از مکعب های بسته بندی برای حمل لوازم در چمدان، استفاده نکرده اید، باید بدانید که یکی از ساده ترین راه ها برای نظم دادن به داخل چمدان یا کیف خود را از دست داده اید. به طور کلی شما می توانید انواع مکعب های بسته بندی را در بازار پیدا کنید که در سه مقدار بزرگ، میانه و کوچک وجود دارد. پیشنهاد می گردد که در کنار سایر سایزها، مکعب بسته بندی کوچک را حتما تهیه کنید؛ چرا که می توانید لباس های زیر و شخصی خود را در آن قرار دهید، بنابراین دردسری از بابت پیدا کردن آن ها در چمدان نخواهید داشت.

4. زیورآلات خود را سازمان دهی کنید

بنابر تجربه، همواره زیورآلات آخرین چیزی است که برای سفر به آن فکر می کنیم و به راحتی آن ها را از یاد می بریم. این در حالی است که با سازماندهی و بسته بندی گوشواره ها یا گردن بندهای خود می توانید از بودن آن ها در کنارتان مطمئن شوید. برای بسته بندی زیورآلات بهتر است جعبه مخصوصی برای نگهداری و عدم گره خوردن آن ها به یکدیگر بخرید، به طوری که بدنه و دربی کاملا سخت داشته باشد.

5. لباس ها را تا نزنید، رول کنید!

در حالی که تا کردن لباس ها در چمدان امری رایج و از روی عادت است، اما باید بدانید که رول کردن لباس ها فضای بیشتری را در چمدان محیا می نماید؛ بعلاوه اجازه نمی دهد که چین و چروک های زیادی بر روی لباس بیافتد. به همین دلیل بهتر است که لباس های خود را بر اساس نوع آن ها (پیراهن، شلوار و غیره) جدا کنید و هر یک را در معکب بسته بندی مخصوصی قرار دهید. با انجام این کار نه تنها در فضای چمدان صرفه جویی می کنید، بلکه دقیقاً می دانید که هر لباسی کجای چمدان یا کیف قرار گرفته است!

علاوه بر این، برای جلوگیری از آسیب به لوازم ظریف مانند کیف های و کفش های تزئین شده، لباس های ضخیم تر را در بخش های نزدیک به چرخ چمدان خود قرار دهید؛ در چنین حالتی، لوازم ظریف تر در کیف شما امنیت بیشتری خواهند داشت.

6. کیف آرایشی شفاف بخرید!

شاید چندان به چشم نیاید اما خرید و استفاده از کیف آرایشی شفاف در سفر می تواند حسابی کار شما را راحت کند. این وسیله نه تنها به شما این امکان را می دهد که آن را به آسانی در چمدان ببینید، بلکه یاری می نماید که به راحتی لوازم آرایشی مورد احتیاج خود را (در داخل کیف لواز آرایش شفاف)، پیدا کنید. گفتنی است که با وجود چنین کالایی، در صورت نشتی و یا کثیف شدن داخل کیف، می توانید به راحتی آن را بشویید.

7. کیسه مخصوص البسه کثیف فراموش نگردد!

آخرین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که لباس های تمیز خود را با موارد کثیف مخلوط کنید. بنابراین ضروری است که یک کیسه مخصوص البسه کثیف به همراه داشته باشید تا وقتی به خانه رسیدید، آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید. بعلاوه توصیه می کنیم که کیسه البسه کثیف را از نوع شفاف انتخاب کنید.

منبع: THE EVERYGIRL

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 ترفند حرفه ای برای جمع کردن لوازم مسافرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ترفند حرفه ای برای جمع کردن لوازم مسافرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید