کشف قدیمی ترین ضرابخانه سکه دنیا

به گزارش وبلاگ املاکیا، باستان شناسان در چین بقایای قدیمی ترین ضرابخانه شناخته شده سکه در دنیا را کشف کردند.

کشف قدیمی ترین ضرابخانه سکه دنیا

ایسنا: نشنال جیوگرافیک، باستان شناسانی که در شهر باستانی گوانژوانگ (Guanzhuang) واقع در چین مشغول کاوش بودند مکانی را کشف نموده اند که معتقدند قدیمی ترین ضرابخانه شناخته شده در دنیا محسوب می گردد.

به گفته باستان شناسان حدود 2600 سال پیش در این مکان سکه های کوچک در حجم انبوه فراوری می شدند.

نتایج این اکتشاف که در ژورنال Antiquity به چاپ رسیده است به این فرضیه که نخستین سکه ها در ترکیه و یونان ضرب نشده بودند مهر تایید می زند.

شهر باستانی گوانژوانگ در حوالی 800 پیش از میلاد بنا شد. کارخانه ریخته گری این شهر که در آن برنز برای تبدیل شدن به سلاح، ابزار و ظروف ذوب می شد هم در سال 770 پیش از میلاد افتتاح شد. اما حدود 150 سال بعد بود که فرایند ضرب سکه در این شهر شروع شد.

به گفته هائو ژائو محقق ارشد پفراینده این اکتشاف، به این ترتیب ضرابخانه این شهر قدیمی ترین ضرابخانه شناخته شده در دنیا محسوب می گردد.

محققان در جریان کاوش در این مکان دو سکه شبیه به بیلچه را به همراه چندین قالب سفالین که برای ساخت این نوع سکه ها مورد استفاده قرار می گرفت هم کشف کردند.

به گفته بیل مرَِر استاد دانشگاه رشته انسان شناسی تمام و کمال بودن این اکتشاف نکته قابل توجه آن است چراکه کشف همزمان سکه ها و قالب های آن ها سبب شده است محققان بتوانند از روش تاریخ گذاری رادیوکربن برای مشخص قدمت ضرابخانه استفاده نمایند.

منبع: توریسم آنلاین

به "کشف قدیمی ترین ضرابخانه سکه دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قدیمی ترین ضرابخانه سکه دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید