پیکاپ G9؛ محصول نو گروه بهمن

به گزارش وبلاگ املاکیا، در میان خودروهای امروزی، وانت پیکاپ ها از جمله محبوب ترین ها هستند. اکنون دیگر مثل سابق نیست و وانت های امروزی به خاطر برخورداری از امکانات رفاهی و تجهیزات بی نظیری که در آنها تعبیه شده، خودروی لوکس به حساب می آیند. این روزها خبرها حاکی از محصول تازه گروه بهمن به نام پیکاپ G9 است.

پیکاپ G9؛ محصول نو گروه بهمن

تا همین چند سال پیش نام وانت یادآور خودرویی برای حمل و نقل تجهیزات و ادوات بود، اما حالا ورق برگشته و دیگر مثل سابق نیست که وانت ها امکانات کمی داشته باشند. امروزه وانت ها زیر و رو شده اند و شاید بتوان گفت نیمی از پیکاپ های کنونی به دلیل داشتن کابین با شکوه و زیبا و متریال به کاررفته در آنها، قیمت های زیادی دارد و در کلاس خودروهای لوکس قرار می گیرند.

گویا قرار است پیکاپ G9 که محصول نو شرکت ZX AUTO است و با گروه بهمن همکاری دارد، وارد بازار کم تنوع پیکاپ ایران گردد. این پیکاپ زیبا با الهام از پیکاپ فورد F150 با قابلیت ها و آپشن های گوناگون و مطابق استانداردهای جهانی به بازار ایران عرضه خواهد شد.

جالب ترین ویژگی این پیکاپ چینی، طراحی بیرونی آن است که کاملاً پیکاپ های فول سایز آمریکایی را به یاد می آورد. پیکاپ G9 از دماغه بسیار عریض و بلندی برخوردار است که عرض بیش از 2 متری خود را کاملاً به بیننده القا می نماید. در این قسمت، طراحی جلوپنجره بزرگ کرومی مشابه پیکاپ های رم است و چراغ ها نیز به فورد F150 شباهت دارد. دو قلاب بکسل در میانه سپر هم ظاهر با ابهت این پیکاپ را تکمیل نموده است. در مجموع، نمای کلی بخش جلویی G9 کاملاً سبکی آمریکایی دارد و این کاری است که ZX Auto قبلاً هم در پیکاپ های خود انجام داده بود.

در عقب خودرو اما شاهد نمای بسیار ساده تری با چراغ های عمودی معمولی هستیم که زیر آنها سپری پهن با زیر پایی در دو طرف قرار گرفته است. پیکاپ G9 قرار است در 3 نسخه مختلف به نام های تجاری، مسافری و رقابتی به بازار عرضه گردد که هر کدام ویژگی های خاصی دارند؛ به عنوان مثال، نسخه تجاری فاصله محوری بیشتر و سپرهای ساده و مشکی رنگ دارد، اما نسخه رقابتی که روی آفرود تمرکز دارد، از سپر جلوی اختصاصی با زاویه حمله بیشتر، رینگ های مشکی رنگ با لاستیک های آفرودی و باربند مشکی رنگ برخوردار است.

در بدنه این خودرو مواد فولادی و پلیمری بسیار سبک با مقاومت بالا به کار برده شده است. این موضوع ایمنی و مقاومت بدنه را بهبود بخشیده و باعث شده وزن خودرو به طور مؤثری کاهش یابد.

این پیکاپ فول سایز 5,692 میلی متر طول، 2,045 میلی متر عرض و 1,920 میلی متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 3,513 میلی متر است که تا به امروز به عنوان بزرگ ترین پیکاپ چینی محسوب می گردد.

نوترین آگهی های خودرو

ZX Auto پیکاپ فول سایز خود را در ابتدا با یک پیشرانه 2.3 لیتری توربو دیزل ساخت نیسان به بازار عرضه خواهد نمود که 163 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم به وسیله گیربکس های 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF صورت می گیرد. در آینده اما یک موتور بنزینی هم برای پیکاپ G9 ارائه خواهد شد.

این خودرو دارای 4 عدد ایربگ شامل ایربگ های راننده و سرنشین و 2 ایربگ جانبی جهت افزایش ضریب ایمنی در تصادفات جانبی است. سیستم تعلیق پیکاپ G9 در جلو در همه نسخه ها از نوع دو جناقی است. در قسمت عقب بین نسخه ها تفاوت دارد؛ به گونه ای که نسخه تجاری با فنرهای شمش 3 لایه ارائه می گردد اما تعلیق نسخه های مسافری و رقابتی از نوع 5 اتصالی با فنرهای پیچشی است.

از امکانات و تجهیزات ایمنی پیکاپ G9 می توان به سیستم ترمز ضد لغزش(ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم ترمز کمکی (Brake Assistance System)، سیستم هشدار برخورد از جلو (Front Collision Warning)، سیستم کنترل حرکت در بین خطوط (LaneDeparture Warning System)، سیستم کروز کنترل هوشمند تطبیقی (Adaptive Crouse contro)، سیستم قطع اتوماتیک سوخت هنگام تصادف (Collision Automatic Fuel shut-off)، سیستم باز کردن قفل درها هنگام تصادف (Collision Automatic Unlocking)، سیستم کنترل فشار باد تایرها (Tire Pressure Monitoring System)، سیستم روشنایی اتوماتیک (Automatic Head-light On/off system) و برف پاک کن های اتوماتیک نو (Rain sensing Wiper System) اشاره نمود.

این پیکاپ لوکس از مجموعه وسیعی از امکانات و تجهیزات رفاهی بهره می برد که شامل مانیتور بزرگ لمسی، سیستم مولتی مدیا با قابلیت های فرمان صوتی، اتصال بلوتوثی تلفن همراه با قابلیت Screen Mirroring، دوربین 360 درجه اطراف خودرو، سیستم ضبط وقایع خودرو (CAR DVR)، سیستم استارت بدون کلید (Engine Start Stop)، سیستم ورود بدون کلید (Keyless Entry)، شارژر مجزا برای ردیف عقب، دریچه تهویه هوای ردیف عقب، جایگاه راننده با قابلیت تنظیم برقی در 10 جهت، دکمه های کنترل از روی فرمان، آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، ترمز پارک برقی(Electric Parking Brake)، پرده اتوماتیک برقی محفظه بار و کفی (لاینر) اتاق بار است.

باید منتظر ماند که گروه بهمن چه برنامه ای برای این پیکاپ نو دارد و آیا G9 چینی می تواند رونقی به بازار پیکاپ های ایران بدهد یا نه؟

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ املاکیا مطالعه کنید

نوترین آگهی های خودرو
منبع: دیوار

به "پیکاپ G9؛ محصول نو گروه بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ G9؛ محصول نو گروه بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید