نخست&zwnjوزیر انگلیس باز هم دست خالی از بروکسل برگشت

به گزارش وبلاگ املاکیا، سخنگوی دولت انگلیس گفت با وجود سفر نخست وزیر این کشور به بروکسل، همچنان برای اجرای برگزیت شکاف هایی بسیار عظیم میان دو طرف وجود دارند.

نخست&zwnjوزیر انگلیس باز هم دست خالی از بروکسل برگشت

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ املاکیا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس چهارشنبه شب بدون پیشرفت قابل ملاحظه در مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به لندن برگشت.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، سخنگوی دولت انگلیس روز پنجشنبه خاطرنشان کرد با وجود سفر جانسون به بروکسل، احتمال پر شدن شکاف های بسیار عظیم موجود میان طرفین نامشخص است.

اکنون با نزدیک شدن اتمام مهلت مذاکرات برای معین نوع روابط لندن و بروکسل، هر دو طرف در حال آماده شدن برای اجرای برگزیت بدون توافق هستند.

جانسون روز گذشته (چهارشنبه) پیش از در جلسه مجلس گفت: اول اینکه دوستان ما در اتحادیه اروپا اصرار دارند قانونی جدید تصویب نمایند که بر اساس آن اگر ما در این کشور از آن تبعیت نکنیم بتوانند به صورت اتوماتیک حق تنبیه و تلافی را داشته باشند.

نخست وزیر انگلیس که قرار است امروز برای ملاقات با سران اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کند اضافه نمود: دوم اینکه اروپایی ها می گویند بریتانیا باید تنها کشور دنیا باشد که حق کنترل ماهیگیری در آب هایش را نداشته باشد. گمان نمی کنم این ها شروطی باشند که هیچ نخست وزیری در این کشور قبول کند.

جانسون تهدید کرد، اگر مقامات بروکسل از مواضع خود کوتاه نیایند، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون حصول توافق انجام خواهد شد.

انگلیس 31 ژانویه 2020 (11 بهمن98) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد، اما در دوره گذار که قرار است تا انتها سال جاری (31 دسامبر 2020) باشد، همچنان معیار های اصلی عضویت در این اتحادیه را حفظ خواهد نمود.

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری خواهد نمود و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نخست&zwnjوزیر انگلیس باز هم دست خالی از بروکسل برگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست&zwnjوزیر انگلیس باز هم دست خالی از بروکسل برگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید