مهم ترین کار در توسعه صادرات بازاریابی است

به گزارش وبلاگ املاکیا، رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: امروز فراوری و صادرات مسئله اول کشور است و مهم ترین کار در توسعه صادراتی، بازاریابی است.

مهم ترین کار در توسعه صادرات بازاریابی است

به گزارش از، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی قم، ابوالفضل خاکی، رئیس اتاق بازرگانی قم در جلسه آنالیز دستورالعمل های ستاد ملی همایش تجلیل از صادرنمایندگان سال 99 گفت: امروز فراوری و صادرات مسئله اول کشور است صادرنمایندگان در قامت خط شکنان جنگ اقتصادی خواب دشمنان را آشفته نموده اند.

او اضافه نمود:مهم ترین کار در توسعه صادرات بازاریابی است تا بستر لازم برای حضور صادرنمایندگان در بازار های بین المللی فراهم گردد.

خاکی ادامه داد: دستورالعمل جدید بانک مرکزی در مورد نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات نشان می دهد مصوبات رسمی و عملکرد غیر رسمی متولیان بخش صادرات اعم از بانک و تصمیم گیران دیگر بخش های دولتی موجب بروز مسائلی برای فعالان حوزه صادرات و واردات شده است در حالی که بنا بر این بود که در سال جهش فراوری موانع احصاء و حذف شوند .

رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: اگر در شرایط فعلی صادرات انجام می گردد به دلیل تعهدات و قرارداد های اقتصادی است که صادر نمایندگان ما به مشتریان خارجی خود داده اند وگرنه شرایط برای فعالیت این حوزه مناسب نیست و سیستم های جاری علی رغم سیاست های مثبت جمعی از مدیران کاملاً بازدارنده است.

او ضمن انتقاد از تعیین نبودن متولی امر صادرات اظهار کرد: در حوزه صادرات نهاد های زیادی تصمیم گیری می نمایند، اما یک جوابگو وجود ندارد و این اختلال بسیار بزرگی در فرایند صادرات است ما باید موضوعِ سازمان توسعه تجارت را به عنوان متولی تجارت کشور باز تعریف کنیم .

خاکی گفت: تحت هر شرایطی باید از ظرفیت ها و منابع بزرگ خود غافل نشویم هر سال از صادرنمایندگان نمونه تقدیر می گردد، اما باید برای این قهرمانان ملی تسهیل امور برای اداره فعالیت را فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی قم اظهار کرد: ما از مدیران دولتی انتظار داریم روز ملی صادرات را فقط به تجلیل از صادرنماینده نمونه خلاصه ننمایند و گلریزان در قالب بسته های تشویقی جهت ایجاد انگیزه برای صادرات در صادر نمایندگان را فراهم نمایند.

او گفت: مشکل فراورینمایندگان و فعالان اقتصادی بیشتر از آن که کمبود منابع اقتصادی باشد به دلیل نبود برنامه ریزی و نقشه راه اقتصادی در کشور است.

خاکی ادامه داد: در میدان نابرابری که در امر صادرات برای فعالان اقتصادی کشور ایجاد شده است در بعضی موارد به جای حمایت از آنان مانعی برای صادرات آن ها گذاشته می گردد که نتیجه آن کاهش 30 درصدی صادرات در شش ماه نخست سال است.

رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: روز ملی صادرات سال جاری علاوه بر توجه به بخش های صنعت، معدن و تجارت نقش شرکت های دانش بنیان، آی تی و استارتاپ ها باید به طور کارآمد و اثربخش در آن دیده گردد.

او اضافه نمود: راه برون رفت از مسائل صادراتی می تواند به وسیله بازارچه های مرزی و گمرکات به کشور های همسایه باشد و یا با برنامه ریزی مدون توسعه یابد.

رئیس اتاق بازرگانی قم ادامه داد می توان برای جایگزین کردن اقتصاد نفتی و فروش مشکل ساز نفت، توسعه صادرات بر اساس مزیت نسبی و رقابتی بین کشور ما و بازار هدف را ایجاد کرد.

خاکی در ادامه اعلام کرد: اصولا باید گفت ویترین اقتصاد هر کشور صادرات آن کشور است آمار و ارقام در کشور هایی که در چند دهه اخیر توسعه یافته اند گویای این امر است و اهمیت بنیادی دارد.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مهم ترین کار در توسعه صادرات بازاریابی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین کار در توسعه صادرات بازاریابی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید