مقایسه تویوتا پرادو چهار در با خودروهای هم رده

به گزارش وبلاگ املاکیا، تواگر علاقه مند به خودروهای شاسی بلند هستید و نیم نگاهی هم به توانایی های آفرودی خودرو دارید بدون شک تویوتا یکی از برترین گزینه هاست. خودروسازی که به فراوری خودروهای با کیفیت و مقاوم مشهور بوده و خودروهای فراوریی آن همیشه از مقدار محبوبیت و فروش بالایی در بازارهای جهانی برخوردار است. تویوتا در سگمنت شاسی بلند بسیار فعال بوده و تعداد زیادی خودرو در این کلاس دارد و به همین علت می توان گفت تمرکز اصلی تویوتا بر روی خودروهای شاسی بلندش است. یکی از همین خودروها تویوتا پرادو است که تمام خصوصیات یک شاسی بلند فوق العاده را به همراه دارد و مدت هاست که به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای بازار شناخته می گردد. بنابراین در این مطلب قصد داریم به مقایسه تویوتا پرادو چهار با تویوتا فورچونز و تویوتا اف جی کروز بپردازیم و پرادو را در برابر رقبایش محک بزنیم.

مقایسه تویوتا پرادو چهار در با خودروهای هم رده

بیشتر بخوانید: فزونین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

مقایسه تویوتا پرادو چهار با تویوتا فورچونز

تویوتا فورچونز یکی دیگر از شاسی بلندهای تویوتاست. در نگاه اول، تویوتا فورچونز یک خودروی حجیم و عضلانی است که حس و حال یک خودروی قدرتمند و تهاجمی را منتقل می نماید. نمای روبه روی تویوتا فورچونز زیباست و چراغ های کشیده در دو طرف به همراه جلوپنجره کرومی شکل، چهره ای زیبا به این خودرو داده است. بعلاوه، خطوط روی کاپوت نیز زیبایی خودرو را دوچندان نموده است. اما طراحی نمای عقب خودرو منتقدان زیادی دارد. در واقع، قسمت عقب خودرو انگار از یک تکه جدا تشکیل شده است و هماهنگی خاصی با طراحی کلی ندارد، البته تویوتا در مدل های نو تاحدود زیادی این قضیه را بهبود بخشیده است و چهره فورچونز دستخوش تغییراتی اساسی شده است.

در نقطه مقابل، تویوتا پرادو نیز از زبان طراحی تویوتا بهره گرفته و چهره عضلانی آن به خوبی نمایانگر قدرت آن است. از هر زاویه ای که به این خودرو نگاه کنید، خودرویی مجذوب کننده به نظر می رسد. به طور کلی، می توان گفت با مقایسه تویوتا پرادو چهار در با تویوتا فورچونز از طراحی، پرادو از طراحی مدرن تری نسبت به فورچونز بهره می برد و و شاسی بلند زیباتری محسوب می گردد، به خصوص در نسل اخیر با به روزرسانی هایی که اجرا شده است این قضیه نمود بیشتری دارد.

با ورود به کابین تویوتا فورچونز متوجه خواهید شد که طراحی داخل کابین خیلی جالب نیست به خصوص شکل کنسول میانی تا حدودی عجیب و ناهماهنگ با سایر قسمت های کابین به نظر می رسد. در طراحی کابین این خودرو، بیشترین متریالی که به چشم می خورد پلاستیک فشرده است که استفاده بیش از حد از آن، حس و حال خوبی را منتقل نمی نماید. البته با ورود به کابین تویوتا پرادو این قضیه تا حدودی متفاوت خواهد بود و به وضوح معین است با کابین زیباتری نسبت به فورچونز روبرو هستیم. جنس متریال به کار رفته در تویوتا پرادو نسبت به فورچونز بهتر است و واضح است که تویوتا ظرافت بیشتری را در طراحی پرادو به کار برده است.

با مقایسه تویوتا پرادو چهار با تویوتا فورچونز از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی، باید گفت که فورچونز توان مقابله با پرادو را ندارد و این تویوتا پرادو است که به ویژه در نسل چهارم فزونی محسوسی نسبت به فورچونز دارد.

تویوتا پرادو چهار در در دو نسخه 4 سیلندر و 6 سیلندر به بازار ایران راه یافته است که نسخه 6 سیلندر آن فراوانی بیشتری دارد. نسخه 4 سیلندر حجمی برابر با 2.7 لیتر دارد که می تواند 160 تا 167 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. ولی پیشرانه 6 سیلندر پرادو توان فراوری 271 اسب بخار قدرت و 381 نیوتن متر گشتاور را دارد که از طریق یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک توان فراوریی را به هر چهار چرخ منتقل می نماید؛ در حالی که پیشرانه 6 سیلندر فورچونز توان فراوری 235 اسب بخار قدرت و 376 نیوتن متر گشتاور را دارد.

تویوتا پرادو چهار در در تمام ابعاد، خودروی بزرگ تری نسبت به فورچونز است. بعلاوه وزن آن نیز حدود 300 کیلوگرم بیشتر است. با این حال، نسبت به فورچونز خودروی چابک تری است. گیربکس به کار رفته در هردو خودرو نیز مشابه است. تویوتا پرادو به خصوص در نسل چهارم از نظر کیفیت سواری نیز بر فورچونز فزونی دارد و هنگام سواری با پرادو به هیچ وجه آن حس و حال سواری خشک با فورچونز را تجربه نخواهید کرد.

مورد دیگری که اکثراً در خودروهای SUV شاهد آن هستیم ردیف سوم جایگاه است. با مقایسه تویوتا پرادو چهار با تویوتا فورچونز باید گفت که هر دو خودرو از این امکان بهره می برند ولی تویوتا پرادو به لطف ابعاد بزرگ تر، فضای راحت تری را در جایگاه های ردیف سوم برای سرنشینان فراهم نموده است. بعلاوه، با خواباندن جایگاه های عقب پرادو فضای حمل بار بیشتری نسبت به فورچونز در دسترس خواهد بود.

در مجموع می توان گفت که تویوتا پرادو به علت محبوبیت بالایی که در بازار ایران دارد، گزینه بهتری نسبت به فورچونز محسوب می گردد و انتخاب آن می تواند تصمیم بهتری باشد.

بیشتر بخوانید: ماشین آفرود چی بخریم؟

مقایسه تویوتا پرادو چهار با تویوتا اف جی کروز

اف جی کروز در بین شاسی بلندهای رایج در بازار از طراحی متفاوتی برخوردار است و اگرچه همچون بقیه خودروها، ظاهر ظریف و عامه پسندی ندارد ولی بدون شک جثه عضلانی و تنومند آن، شخصیت خاصی به آن داده است. در مجموع می توان گفت تویوتا پرادو از طراحی زیباتری در مقابل اف جی کروز بهره می برد و و شاسی بلند زیباتری محسوب می گردد.

با ورود به کابین پرادو همین قضیه ادامه دارد و با کابین زیباتری نسبت به اف جی کروز روبرو خواهیم شد. جنس متریال به وضوح بهتر است و ظرافت بیشتری در طراحی کابین پرادو به کار رفته است. از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی نیز با وجود اینکه اف جی کروز امکانات نسبتاً مناسبی دارد ولی این پرادو است که، به ویژه در نسل چهارم، خودروی مجهزتری نسبت به اف جی محسوب می گردد.

با مقایسه تویوتا پرادو چهار در با تویوتا اف جی کروز از نظر فنی، باید گفت هر دو خودرو از یک پیشرانه 4 لیتری 6 سیلندر بهره می برند. پیشرانه 6 سیلندر پرادو توان فراوری حداکثر 271 اسب بخار قدرت و 381 نیوتن متر گشتاور را دارد و از طریق یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک توان فراوریی را به هر چهار چرخ منتقل می نماید. البته به علت اینکه پرادو وزنی معادل 2435 کیلوگرم دارد و حدود 600 کیلوگرم از اف جی کروز سنگین تر است، روی شتاب آن تأثیر منفی گذاشته و موجب شده که اندکی از اف جی کندتر باشد.

گیربکس به کار رفته در هردو خودرو نیز مشابه است با این تفاوت که اف جی کروز در سیستم دنده کمکی خود گزینه 2H را دارد که می تواند انتقال نیرو را به محورهای عقب محدود کند که در پرادو به علت چهار چرخ بودن دائم خودرو در دسترس نیست.

به طورکلی، با مقایسه تویوتا پرادو چهار در با تویوتا اف جی کروز می توان گفت تویوتا پرادو نسبت به اف جی کروز از طراحی مدرن تر و امکانات بیشتری بهره می برد و به نوعی یک خودروی خانوادگی نیز محسوب می گردد. ولی در نقطه مقابل این اف جی کروز است که از توانایی فنی بهتری برخوردار است و در خارج از جاده، حرف های بیشتری برای گفتن دارد.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از تویوتا پرادو چهار در در اختیار شما فرار دهد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت وبلاگ املاکیا، از آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا پرادو چهار در آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ از نظر شما کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه تویوتا پرادو چهار در با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا پرادو چهار در با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید