معترضان مخالف کودتا در میانمار ممنوعیت ها و خودروهای آب پاش پلیس را به چالش کشیدند

به گزارش وبلاگ املاکیا، معترضان میانماری مخالف کودتای هفته پیش ارتش، موانع خیابانی و ممنوعیت های اعمال شده در مورد تشکیل تجمعات عظیم را امروز سه شنبه به جهت برپایی عظیمترین تظاهرات طی بیش از یک دهه گذشته در این کشور به چالش کشیده و به سر دادن شعار و رویارویی با نیروهای پلیسی که علیه آنها از خودروهای آب پاش استفاده نموده و به آنها هشدار متفرق شدن می دادند، پرداختند.

معترضان مخالف کودتا در میانمار ممنوعیت ها و خودروهای آب پاش پلیس را به چالش کشیدند

خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان های رسانه ای بیان کرد، همچنان که معترضان میانماری ممنوعیت تجمع را ضمناً مخالفت های سراسری با خونتا نادیده گرفتند، پلیس میانمار امروز دست کم 27 تظاهرکننده ضدکودتا را در شهر ماندالای، دومین شهر عظیم این کشور دستگیر کرد.

یک خبرنگار رسانه موسوم به صدای دموکراتیک برمه گفت، بعد از آنکه از تجمع اعتراضی فیلمبرداری نموده، دستگیر شده است.

او گفت مردم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. به گفته این خبرنگار، سازمان های رسانه ای نیز این دستگیری ها را تایید کردند.

کودتای اول فوریه و بازداشت آنگ سان سوچی، رهبر منتخب غیرنظامی میانمار باعث راه افتادن چهار روز متوالی اعتراضات در سراسر این کشور 53 میلیون نفری جنوب شرق آسیا و یک جنبش رو به رشد نافرمانی مدنی شده که بر بیمارستان ها، مدارس و ادارات دولتی تاثیر گذاشته است.

پلیس میانمار اقدام به استفاده از خودروهای آب پاش علیه معترضان آرام در شهر نایپیداو، پایتخت میانمار برای دومین روز متوالی نموده که همچنان جمعیت تظاهرکنندگان از متفرق شدن خودداری می کردند و ویدیوی آن در فیسبوک منتشر شده است. همچنین یک ویدیوی مربوط به منطقه باگو، یک منطقه تجاری شمال شرق یانگون، نشان داد که نیروهای پلیس با جمعیت عظیم تظاهر کنندگان مقابله نموده و علیه آنها از خودروهای آب پاش استفاده کردند.

ساکنان منطقه گفتند، اوایل امروز سه شنبه پل های متصل کننده مرکز یانگون به مناطق پرجمعیت تر بیرونی مسدود شده اند.

مین آنگ هلینگ، رهبر خونتای نظامی حاکم بر میانمار روز دوشنبه در اولین سخنرانی اش از زمان تصاحب قدرت وعده برگزاری انتخابات جدید در این کشور را داد که این وعده با واکنش منفی روبرو شد. او در صحبت هایش به تکرار اتهامات اثبات نشده مربوط به وقوع تقلب در انتخابات نوامبر گذشته که در آن حزب لیگ ملی برای دموکراسی متعلق به سوچی قاطعانه پیروز شد، پرداخت.

مائونگ سائونگکا، یک فعال جوان در بیانیه ای خواهان آزادی زندانیان سیاسی و فروریختن کامل دیکتاتوری شده و گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد. فعالان معترض همچنین به دنبال لغو یک قانون اساسی این کشور که به ارتش حق وتو در مجلس داده و همچنین به دنبال فدرالیسم در میانماری هستند که شکاف های قومیتی دارد.

یک نسل قدیمی تر فعالان معترض میانماری که در زمان اعتراضات سرکوب شده سال 1988 شکل گرفت، خواهان تداوم اعتصاب از سوی کارمندان دولت برای مدت سه هفته دیگر شده اند.

مین آنگ هلینگ، رهبر خونتای میانمار در روز دوشنبه در اولین سخنرانی تلویزیونی خود در مقام رهبر خونتا گفت، خونتا به تشکیل یک دموکراسی واقعی و منضبط، متفاوت با دوره های قبلی حاکمیت ارتش که باعث انزوا و فقر میانمار شد، خواهد پرداخت.

او گفت: ما یک انتخابات چند حزبی خواهیم داشت و قدرت را تحویل کسی که در آن انتخابات پیروز گردد، مطابق با قوانین دموکراسی تحویل خواهیم داد. کمیسیون انتخابات میانمار اتهامات او در مورد وقوع تقلب در انتخابات سال گذشته میلادی را رد کرد.

هلینگ چارچوب زمانی ارائه نکرد اما خونتا اعلام نموده که شرایط اضطراری در میانمار یک سال به طول خواهد انجامید.

دولت های غربی در سطحی گسترده کودتای میانمار را محکوم نموده اند هر چند که تا کنون اقدام ملموس چندانی برای اعمال فشار بر ژنرال های میانماری صورت نگرفته است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "معترضان مخالف کودتا در میانمار ممنوعیت ها و خودروهای آب پاش پلیس را به چالش کشیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان مخالف کودتا در میانمار ممنوعیت ها و خودروهای آب پاش پلیس را به چالش کشیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید