ماشین نو پارس خودرو، کراس اُور چینی با طراحی قدیمی

به گزارش وبلاگ املاکیا، زوتی T 300، در بازار ایران با نام پارس خودرو DL 5 عرضه خواهد شد. این اولین خودروی زوتی پس از بحران مالی 2021 است که دوباره روی خود فراوری آمده است.

ماشین نو پارس خودرو، کراس اُور چینی با طراحی قدیمی

به گزارش خبرآنلاین، طراحی زوتی T 300، نو و به روز نبوده و به سال 2016 برمی شود. همین موضوع کار را برای این خودرو سخت می نماید، زیرا رقبای زوتی، خودرو هایی مثل تیگارد X 35 و ام وی ام X 22 پرو هستند که از وضع بهتری در طراحی بهره مندند.

چراغ های جلویی ابعادی نسبتا بزرگی دارند و به همین علت، با جلوپنجره کوچکی روبه رو هستیم؛ همین اتفاق، نشان دهنده عقب بودن از طراحی روز دنیاست، به این علت که امروزه جلوپنجره خودرو ها بسیار بزرگتر هستند.

گرافیک دیلایت شبیه به حرف b به نظر می رسد. طراحی قاب دور چراغ پرژکتور هم جالب توجه است.

نمای کناری از سادگی برخوردار بوده و خطوط طراحی آنچنانی ندارد. فقط یک خط کشیده از گوشه چراغ های عقب به سمت پایین حرکت می نماید. مشکی و یک رنگ بودن ستون ها کمی به جذابیت این قسمت افزوده اند. رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، طراحی ساده و اسپرت دارند.

چراغ های عقب طراحی مستطیلی و نسبتا اسپرتی دارند. نوشته زوتی اتو در وسط درب صندوق، خودنمایی می نماید.

کابین زوتی T 300، شباهت بسیاری با محصولات گروه فولکس واگن دارد. تریم دو رنگ و نمایشگر بزرگ لمسی، بیشترین خودنمایی را در این کابین دارند. یکی از نکات توجه ما را برانگیخت، این بود که دکمه های مهمی مثل فلاشر، در دورترین فضای ممکن برای راننده و در سمت راست نمایشگر قرار گرفته که این یعنی ابتدایی ترین نکات طراحی، در نظر گرفته نشده است!

ورود بدون کلید، سنسور نور و باران، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور فشار باد تایر، آینه جانبی تاشو برقی با گرمکن، استارت دکمه ای، نمایشگر 8 اینچی، سیستم صوتی با 4 عدد بلندگو، تهویه مطبوع دیجیتال.

دو ایربگ (!)، ترمز دستی برقی، اتو هلد، کروز کنترل، هشدار ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرازیری و... از جمله امکانات این خودرو هستند.

پارس خودرو قرار است نسخه توربوشارژ این خودرو را عرضه کند. پیشرانه 1.5 لیتری توربو ساخته میتسوبیشی، قادر است 144 اسب بخار قدرت و 215 نیوتون متر گشتاور فراوری کند. گیربکس 6 سرعته CVT وظیفه انتقال قدرت به محور های جلو را دارد.

باید دید تا پارس خودرو، با توجه به کاستی هایی که این خودرو دارد، چه قیمتی را برایش در نظر می گیرد.

منبع: فرارو

به "ماشین نو پارس خودرو، کراس اُور چینی با طراحی قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین نو پارس خودرو، کراس اُور چینی با طراحی قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید