شرکت ها و استارتاپ های فناوری دنیا های آینه ای می سازند

به گزارش وبلاگ املاکیا، شرکت ها و استارتاپ های فناوری در حال خلق فناوری جدیدی هستند که با ترکیب عناصر مکانی، تصاویر و داده ها، نمونه سه بعدی دیجیتال از دنیای پیرامون مان را با نام دنیا های آینه ای می سازد.

شرکت ها و استارتاپ های فناوری دنیا های آینه ای می سازند

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ املاکیا، دنیای آینه ای یک نسخه دیجیتال سه بعدی از اشیای واقعی دوروبرمان از جمله زمین، جاده ها و ساختمان ها است که می تواند توسط کاربران بسکمک به صورت همزمان به اشتراک گذاشته شود.

یک استارتاپ ژاپنی با نام دیپ میرر از این فناوری که هوش فضایی نام دارد، استفاده می کند تا دنیای آینه ای بسازد و می گوید که این فناوری پتانسیل آن را دارد که با کمک فناوری های دیگری، چون شبکه نسل پنجم، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، فناوری ها و خدمات جدیدتری را بروز دهد.

به گفته لی ژیابی، مدیرعامل دیپ میرر، هوش فضایی سطوح دو بعدی درون کامپیوتر را به راحتی به یک فضای سه بعدی تبدیل می کند و به افراد این امکان را می دهد تا اطلاعات را به شیوه ای کارآمدتر و شهودی تر، اطلاعات جدید تولید کنند. به گفته وی، کمک به توسعه شهر های هوشمند یکی از بهترین کاربرد های این فناوری است.

گفتنی است که غول های فناوری مثل گوگل، وایمو شرکت توسعه دهنده خودرو های خودران برای گوگل، فیس بوک، بایدو شرکت چینی سازنده شبکه های اجتماعی و جست وجوگر اینترنتی و DJI توسعه دهنده پهپاد، برای توسعه پهپاد، خودرو های خودران یا محصولات خود از فناوری هوش فضایی استفاده می کنند.

دیپ میرر قصد دارد هسته فناوری خود را با فناوری های دیگری از جمله خدمات ابری، درک زبان طبیعی، یادگیری عمیق ادغام کند. در ضمنً یک سری پروژه برای دولت محلی تعریف کند و از طریق فناوری هوش فضایی، دنیای مجازی از محیط اطراف، ساختمان ها، مناظر و ویژگی های دیگری از دنیای واقعی را شبیه سازی کند. این شبیه سازی ها برای هدست واقعیت مجازی مثل هولولنز مایکروسافت کاربرد دارد.

این شرکت همچنین قرار است برای یک منطقه آزاد تجاری نیز دنیای آینه ای بسازد تا محیطی سه بعدی و قابل تعامل ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شرکت ها و استارتاپ های فناوری دنیا های آینه ای می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت ها و استارتاپ های فناوری دنیا های آینه ای می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید