سیف: سامانه ساجد در 70 دانشگاه کشور راه اندازی شد ، ثبت 160 احتیاج پژوهشی ملی و استانی در سامانه ساجد

به گزارش وبلاگ املاکیا، مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم از راه اندازی سامانه ساجد در 70 دانشگاه کشور اطلاع داد.

سیف: سامانه ساجد در 70 دانشگاه کشور راه اندازی شد ، ثبت 160 احتیاج پژوهشی ملی و استانی در سامانه ساجد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ املاکیا به نقل از وزارت علوم، محمدسعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم صبح امروز در گردهمایی سراسری مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه ها که در محل نمایشگاه بین المللی تهران، برگزار گردید، گفت: هم اکنون 160 احتیاج پژوهشی ملی و استانی در سامانه ساجد ثبت شده است و همه دانشگاه های کشور به این اعلام احتیاج ها دسترسی دارند.

وی اضافه نمود: این اقدام مثبتی بود که مورد استقبال دانشگاه های کشور قرار گرفته است همه دانشگاه های بزرگ، کوچک و میانه به این اعلام احتیاج ها دسترسی دارند و می توانند راه حل های خود را ارائه نمایند.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه سامانه ساجد در هفتاد دانشگاه کشور راه اندازی شده است، گفت: این دانشگاه ها برای مدیریت قرارداد های پژوهشی و دریافت احتیاج های سازمان ها و صنایع از این سامانه یکپارچه استفاده می نمایند.

سیف تاکید نمود: دانشگاه ها باید به مسائل بومی خود مانند مسائل زیست محیطی و کشاورزی حساس باشند و در این زمینه نقش موثر خود را ایفا نمایند، که برای تحقق این وظیفه دانشگاه ها، تقویت مراکز ارتباط با جامعه و صنعت نقشه محوری دارد.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم اضافه نمود: تقویت بخش ارتباط با جامعه و صنعت در دانشگاه ها برای وزارت علوم بسیار مهم است و به همین دلیل برای نخستین بار کارنامه عملکرد دفاتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ها از نظر اندازه قرارداد های پژوهشی، حجم این قرارداد ها و نسبت آن با تعداد اعضای هیئت علمی تهیه و به روسای دانشگاه ها ارسال شد.

سیف اضافه نمود: بر اساس کارنامه ارائه شده، هر دانشگاه می تواند جایگاه خود را در عرصه کشوری بداند و برای ارتقاء جایگاه خود برنامه ریزی کند و بر همین اساس، سال های آینده این کارنامه به شکل عمومی انتشار خواهد یافت.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: برای ایجاد انگیزه و تشویق مدیران مراکز ارتباط با جامعه دانشگاه ها و ترویج فرهنگ ایفای مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها؛ امروز در آیینی مراکز ارتباط با جامعه و صنعت برتر و اعضای هیئت علمی که بیشترین قرارداد را با حوزه کاربرد داشتند معرفی و تجلیل می شوند.

لازم به ذکر است؛ سامانه ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه با عنوان ساجد به وسیله پیوند sajed.msrt.ir قابل دسترسی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سیف: سامانه ساجد در 70 دانشگاه کشور راه اندازی شد ، ثبت 160 احتیاج پژوهشی ملی و استانی در سامانه ساجد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیف: سامانه ساجد در 70 دانشگاه کشور راه اندازی شد ، ثبت 160 احتیاج پژوهشی ملی و استانی در سامانه ساجد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید