دیپلمات های ارشد چهارشنبه برای ادامه مذاکرات برجامی ملاقات می نمایند

به گزارش وبلاگ املاکیا به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، وانگ گان (Wang Qun) نماینده چین در سازمان ملل متحد و نماینده این کشور در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین امروز سه شنبه گفت: امیدواریم همه طرف ها پیشرفت هایی که در راستای حل و فصل مسئله پیش رویمان به آنها دست یافته ایم را حفظ نمایند.

دیپلمات های ارشد چهارشنبه برای ادامه مذاکرات برجامی ملاقات می نمایند

نماینده چین در سازمان ملل متحد و نماینده این کشور در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین در ادامه اضافه نمود که دیپلمات های ارشد روز چهارشنبه برای ادامه مذاکرات مجدداً ملاقات خواهند کرد.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز مقارن با گفتگوهای کمیسیون مشترک برجام در شهر وین خاطرنشان کرد: مذاکرات به هیچ وجه آسان نیست؛ اما تا کنون سازنده بودند. به نظر می رسد همه در حال کوشش برای حفظ برجام هستند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین نیز پیشتر در پیامی توییتری اعلام نموده بود: دُور جدید گفتگوهای وین با نشست رسمی کمیسیون مشترک برجام شروع شد. رایزنی ها نشان داد که مشارکت کنندگان، هدف یکسانی دارند که عبارت است از احیای کامل توافق هسته ای در شکل اصلی آن. تصمیم گرفته شد فرایند کار تسریع گردد.

این دیپمات روسیه دیروز دوشنبه در پیامی توییتری اعلام نموده بود: ممکن است دُور جدید مذاکرات وین طولانی تر از نشست های سابق باشد. دور آینده نشست کمیسیون مشترک برجام 27 آوریل در وین برگزار می گردد. طرف ها گفتگوها در مورد احیای توافق هسته ای، از جمله در قالب سه کارگروه را ادامه خواهند داد. اینکه دور جدید گفتگوها طولانی تر از دُور قبلی باشد، منتفی نیست.

این نشست ها در هفته های پیش نیز به انجام رسید. یکی از محورهای این گفتگوها لغو تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران است که در سال 2018 میلادی توسط ترامپ وضع شد.

ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران بر عهده داشت و ریاست نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دیپلمات های ارشد چهارشنبه برای ادامه مذاکرات برجامی ملاقات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات های ارشد چهارشنبه برای ادامه مذاکرات برجامی ملاقات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید