خودروهای فرسوده از بزرگترین عوامل ایجاد آلودگی هوا

به گزارش وبلاگ املاکیا، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: خودروهای فرسوده از بزرگترین عوامل ایجاد آلودگی و کاهش کیفیت هوا هستند به طوری که هر خودرو فرسوده به طور میانگین 3 تا 5 برابر یک خودروی سالم ایجاد آلودگی می نمایند.

خودروهای فرسوده از بزرگترین عوامل ایجاد آلودگی هوا

به گزارش از ، حمید ظهرابی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و کارگروه پدیده مقابله با گرد و غبار، عامل اصلی کاهش کیفیت هوای شیراز را ذرات معلق با قطر کمتر از 2/5 میکرون بیان نمود و گفت: به دلیل وجود کانون های گرد و غبار در اطراف شیراز به ویژه معادن شن و ماسه دوکوهک در اثر وزش باد شدید شاهد کاهش کیفیت هوا در ساعات بعد از ظهر هستیم.

او اضافه کرد: خودروهای فرسوده از بزرگترین عوامل ایجاد آلودگی و کاهش کیفیت هوا هستند به طوری که هر خودرو فرسوده به طور میانگین 3 تا 5 برابر یک خودروی سالم ایجاد آلودگی می نمایند.

ظهرابی، همچنین در مورد انتقال صنایع آلاینده به خارج از شهر گفت: کارخانه ریشمک به خارج از شهر منتقل شده و پرونده کارخانه سیمان نیز به دلیل عدم اجرای تعهدات مبنی بر انتقال و آلودگی زیست محیطی به مرجع قضایی ارجاع شده. وی با انتقاد از مدیران کارخانه پشم شیشه در مورد فعالیت توام به آلودگی گفت در صورت تداوم آلودگی و عدم برطرف آلودگی در مهلت مشخص شده، مدیران این واحد هم تحت تقیب قانونی قرار می گیرند. وی اضافه کرد شرکت روغن نباتی بخش عمده ای از خط فراوری را متوقف نموده، اما باید تمام کارخانه به خارج از شهر منتقل گردد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: به منظور نتیجه گیری بهتر و در راستای جلوگیری از بروز آسیب در بخش فراوری تصمیم بر پیگرد قضایی شخص مدیر عامل صنایع آلاینده گرفته شده است.

رضاییان، معاون امور عمرانی استاندار گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (درون شهری) و خصوصی (بین شهری) و پیش بینی آن در لایحه بودجه 99 از برنامه ششم توسعه است.

او اضافه کرد: در راستای کاهش آلودگی هوای ناشی از منابع متحرک بایستی از راستا های موازی استفاده گردد. از جمله بحث معاینه فنی که می تواند مانع حضور خودرو های فرسوده و آلاینده در سیستم حمل و نقل درون شهری و برون شهری باشد و جریمه نمودن خودرو های آلاینده خود عامل بازدارنده دیگری می تواند باشد.

رضائیان بیان نمود: در بحث منابع آلاینده ثابت (صنایع) بایستی اعمال فشار بیشتر انتقال به خارج از شهر صورت پذیرد. از سوی دیگر بوی نامطبوع در جنوب شرقی شیراز باید با شناخت منابع اصلی آلودگی و الزام دستگاه ها به پیگیری و کاهش آلودگی در برنامه زمانبندی مناسب از بین برود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خودروهای فرسوده از بزرگترین عوامل ایجاد آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای فرسوده از بزرگترین عوامل ایجاد آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید