خبرنگاران فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی برای دومین روز متوالی رکورد زد

به گزارش وبلاگ املاکیا، ارومیه- خبرنگاران- رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته شاهد ابتلای بیش از 310 نفر و فوت 34 شهروند بر اثر این بیماری در استان بودیم که نشان دهنده ثبت رکورد جدید طی دومین روز متوالی در تعداد فوتی هاست.

خبرنگاران فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی برای دومین روز متوالی رکورد زد

علی احمد آقاپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ املاکیا افزود: در حال حاضر تعداد کل بستری های مربوط به بیماری های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به هزار و 245 نفر رسیده که از این تعداد 693 نفر مشکوک و 552 نفر مبتلا به کرونا هستند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: تعداد بستری شدگان در آی سی یو نیز 229 نفر بوده که از این تعداد، 70 نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

آقاپور با اشاره به افزایش 34 نفری تعداد فوت شدگان براثر بیماری کرونا طی 24 ساعت گذشته در آذربایجان غربی افزود: تعداد کل فوت شدگان در استان به هزار و 452 نفر رسیده که فرایند افزایشی آنان بسیار خطرناک است.

به گزارش وبلاگ املاکیا، آذربایجان غربی طی حدود هفت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می رسد شاهد تداوم خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک تر از گذشته خواهد بود.

پیشتر نیز معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز از پر بودن تخت های این بیمارستان مرجع بیماران کرونایی در استان خبر داده بود.

تا به امروز حدود 40 میلیون و 750 هزار نفر در جهان و نزدیک به 540 هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند؛ از مجموع حدود یک میلیون و 125 هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف جهان نیز حدود 2.8 درصد مربوط به ایران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه دیروز برای آنالیز شرایط بیماری کرونا به آذربایجان غربی سفر نموده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی برای دومین روز متوالی رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی برای دومین روز متوالی رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید