جمع آوری 141 واحد آلاینده و بهره برداری از 10 سیستم تصفیه فاضلاب

به گزارش وبلاگ املاکیا، تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از مجموع اقدامات صورت گرفته این اداره در سال 1400 و مهمترین اولویت های محیط زیستی شهرستان در سال 1401 در کنار تهدیدهای محیط زیستی در این شهرستان اطلاع داد.

جمع آوری 141 واحد آلاینده و بهره برداری از 10 سیستم تصفیه فاضلاب

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، مهناز مدیریان در تشریح این خبر با اشاره به تعداد 1544 مورد گشت و پایش زیست محیطی در سطح شهرستان به وسیله کارشناسان و یگان حفاظت این اداره طی سال 1400 اضافه نمود: این پایش ها منجر به شناسایی 51 واحد تازه، صدور 210 اخطاریه برای واحدهای متخلف و پلمب 1 واحد آلاینده و غیر مجاز شد.

وی با اشاره به وجود قطب های مختلف صنعتی وکشاورزی دراین شهرستان وافزایش روزافزون جمعیت آن و لزوم نظارت و اهمیت بیشتر به موضوعات محیط زیستی، اضافه نمود: تعداد 84 مورد خوداظهاری ارائه شده از سوی واحدهای مشمول خوداظهاری و 39 مورد نمونه برداری از خروجی سیستم تصفیه فاضلاب واحدهای فراوریی، صنعتی وخدماتی وآب های سطحی و بعلاوه نمونه برداری پسماندها، از دیگر این اقدامات بود.

لزوم تجهیز شهرک صنعتی صفادشت به سیستم تصفیه خانه فاضلاب مرکزی

مدیریان در ادامه گفت: با توجه به اینکه شهرک های صنعتی به عنوان نماد اقتصاد و رونق فراوری ملی هستند که با هدف ساماندهی صنایع ایجاد شده اند، رسیدگی و بهبود شرایط زیست محیطی شهرک صنعتی صفادشت به عنوان یکی از پتانسیل های ویژه این شهرستان در بخش صنعت و توسعه، طی سال 1400 در دستورکار محیط زیست بوده، و با توجه به اینکه در حال حاضر شهرک صنعتی صفادشت فاقد تصفیه خانه فاضلاب مرکزی است، پیگیری تجهیز این شهرک به تصفیه خانه فاضلاب مرکزی از اولویت های سال 1401 خواهد بود.

وی افزود:کلیه واحدهای صنعتی که فعالیت فراوریی آنها منجر به فراوری فاضلاب می گردد، ملزم به مدیریت پساب های خروجی و استاندارد سازی آن مطابق با استانداردهای ملاک عمل محیط زیست هستند و در این راستا درسال 1400 تعداد 10 مورد بهره برداری سیستم تصفیه فاضلاب درشهرستان صورت پذیرفته است.

تشدید جمع آوری واحدهای آلاینده محیط زیست در سال گذشته

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد بااشاره به اینکه در سال 1400 تعداد 141مورد جمع آوری واحدهای آلاینده ودر بعضی موارد بخش های آلاینده واحدهای فراوریی، صنعتی وخدماتی صورت پذیرفته است، گفت: از این تعداد 130 واحد شامل واحدهای غیر مجاز جمع آوری وتفکیک پسماند خشک در این شهرستان بود و با توجه به اینکه فعالیت واحدهای غیر مجاز جمع آوری و تفکیک پسماند خشک، علاوه بر آلودگی های محیط زیستی و بهداشتی موجب نارضایتی شهروندان می گردد، پیگیری این اداره به عنوان ناظر عالی مدیریت پسماند صورت پذیرفت.

مدیریان گفت: 44 مورد پیگیری حقوقی شامل محیط زیست طبیعی و محیط زیست انسانی و رسیدگی به 383 مورد استعلام واصله از ارگانهای مختلف و بعلاوه 49 مورد اقدامات واحدهای فراوریی، صنعتی و خدماتی به منظور برطرف آلایندگی از جمله احداث سیستم تصفیه فاضلاب و نصب فیلتراسیون در سال 1400 از دیگر امور صورت گرفته در حوزه محیط زیست شهرستان بود.

راه اندازی سکوی زباله شهر صفادشت یک اتفاق خوب در حوزه مدیریت پسماند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملاردگفت: باتوجه به مسائل عدیده ناشی از دپو وحجم بالای پسماند در مرکز دپوی موقت شهر صفادشت، پراکنش زباله به اطراف، پسماند سوزی و تفکیک غیر مجاز پسماند و همچینن تجمع انواع حشرات موذی و سگ های ولگرد و از طرفی آلودگی زیست محیطی ناشی ازآن، طی پیگیری های به عمل آمده به وسیله این اداره، شهرداری صفادشت در راستای احداث سکوی مکانیزه پسماند این شهر اقدامات موثری انجام داده و سکوی زباله صفادشت نهایتا راه اندازی شد.

رسیدگی وپیگیری 77 مورد شکایات واصله مردمی

مدیریان در ادامه گفت: طی سال گذشته تعداد 77 مورد شکایت مردمی محیط زیستی ازسوی این اداره دریافت و رسیدگی شد و بعلاوه به منظور رسیدگی و پاسخگویی به مطالبات محیط زیستی روستائیان میز خدمت محیط زیست در روستاهای این شهرستان مستقر شد.

وی اضافه نمود: شنیدن دغدغه های محیط زیستی روستائیان شهرستان ملارد، حاکی از وجود معضلات مربوط به نخاله های ساختمانی، واحدهای ضایعاتی وبوی نامطبوع ناشی از فعالیت آنها، دامداری های پراکنده و بعلاوه عدم مدیریت اصولی پسماندهای عادی است که انتظار می رود مسئولان مربوطه در این رابطه اقدامات جدی به انجام رسانند.

21227 نفر ساعت آموزش محیط زیست در شهرستان ملارد در سال 1400

مدیریان در تبیین دیگر اقدامات محیط زیست شهرستان ملارد در سال گذشته توضیح داد: یکی از موضوعاتی که در دستورکار محیط زیست شهرستان قرار داشته و بطور جدی پیگیری می گردد، موضوع آموزش های عمومی و فرهنگ سازی محیط زیستی برای گروه های مختلف است.

وی گفت: در این رابطه 21227 نفر ساعت آموزشی در شهرستان ملارد د

منبع: خبرگزاری پانا

به "جمع آوری 141 واحد آلاینده و بهره برداری از 10 سیستم تصفیه فاضلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری 141 واحد آلاینده و بهره برداری از 10 سیستم تصفیه فاضلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید