تعارض منافع مانع وحدت رویه بیمه های درمانی

به گزارش وبلاگ املاکیا، وحدت رویه در بیمه ها هنوز ایجاد نشده و تعارض منافع باعث شده مقاومت های جدی وجود داشته باشد.

تعارض منافع مانع وحدت رویه بیمه های درمانی

این را آقای محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته. او از همپوشانی خدمات بیمه ای و رویه های متعددشان ابراز تأسف نموده و گفته همپوشانی خدمات بیمه ها باعث شده تا برای پوشش یکسان بیمه همگانی تصمیم گیری گردد اما از سوی بعضی، مقاومت هایی در مقابل آن رخ داد.

کارشناسان می گویند نظام های پیشرفته سلامت در کشورها، به بیمه ها نقش بیشتری می دهند تا از مردم حمایت گردد.

قانون برنامه ششم توسعه برای افزایش تعداد بیمه گرها با خدمات و هزینه های مختلف، دولت را مکلف نموده بود تا سال 97 میان بیمه های درمانی صندوق ها و سازمان های بیمه ای در چهارچوب قانون وحدت رویه ایجاد کند.

ضرورت وحدت رویه میان بیمه های درمانی با هدف تحقق سیاست های کلی سلامت، تأمین منابع اقتصادی پایدار برای بخش سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه های سلامت و مدیریت منابع سلامت به وسیله نظام بیمه قانونی شده که وزارت بهداشت مسئول اجرای آن بوده.

آقای بندپی در حالی از محقق نشدن وحدت رویه بیمه های درمانی گفته که وزارت بهداشت سال 96 دستورالعمل هماهنگی را پیشنهاد نموده بود. بر اساس آن دستورالعمل باید اسناد پزشکی یکسان سازی و ارسال می شدند؛ بعلاوه علاوه بر مدیریت اطلاعات و تبادل اسناد، باید بر اجرای قراردادها، کتاب ارزش نسبی خدمات و رعایت تعهدات سازمان های بیمه گر نظارت انجام می شد.

وبلاگ املاکیا سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تعارض منافع مانع وحدت رویه بیمه های درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعارض منافع مانع وحدت رویه بیمه های درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید