این غذاهای خوشمزه مخصوص کریسمس اند!

به گزارش وبلاگ املاکیا، خوشمزه ترین غذاهای سنتی مخصوص کریسمس

شب 25 دسامبر شب کریسمس است، شبی که در کنار تزئین درخت های کریسمس و جور کردن هدایای رنگارنگ، غذاهای خوشمزه مخصوص این شب هم درست می گردد. در هر جای جهان تعطیلات کریسمس زمانی مناسب برای بودن در کنار خانواده و جشن گرفتن است. جشن باشکوه سال نو غذاهای خوشمزه مخصوص خودش را دارد که تصور جشن بدون آن ها غیرممکن است! اگر در پی این هستید تا منوی کریسمس سال جاری را خوشمزه تر کنید به فهرست غذاهای زیر نگاهی بیندازید. می خواهیم تعدادی از سنتی ترین غذاهای کریسمس را در زیر معرفی کنیم تا ببینید مردم سراسر جهان در مدت جشن های کریسمس چه غذاهایی می خورند. در ادامه خبرنگاران راهمراهی کنید.

این غذاهای خوشمزه مخصوص کریسمس اند!

پای گوشت Tourtière، کانادا

کانادا مهاجران زیادی دارد و این یعنی مردمی با فرهنگ های مختلف! اما با این حال بیشتر آن ها کریسمس را با پای گوشت Tourtière جشن می گیرند. این غذا اولین بار در استان کبک اختراع شد و برای درست کردن آن خمیری کره ای با انواع مختلفی از گوشت های چرخ نموده پر می گردد. این که در تهیه این غذا از چه مواد اولیه ای استفاده می گردد به شهری که غذا در آن درست می گردد بستگی دارد. معلومه که در نواحی ساحلی از ماهی برای گوشت این پای استفاده می نمایند اما معمولا در کبک و دیگر استان ها از گوشت های دیگر این غذا را می پزند. در شهر ساگونه به جای گوشت چرخ نموده از سبزیجات کبابی و گوشت استفاده می گردد که خیلی خوشمزه است.

کیک کریسمس، بریتانیا

این کیک میوه ای از گیلاس ، پوست شیرین مرکبات، انواع آجیل و مغزها درست می گردد. بعد از آماده شدن، کیک را با خامه و کاکائو تزئین می نمایند و آن را در کنار هدایای کریسمس برروی میز می گذارند. برای بسیاری از خانواده های بریتانیایی شب کریسمس بدون این کیک معنی ندارد!

کیک Panettone، ایتالیا

باز هم کیک و شرینی! ین بار به سراغ ایتالیا می رویم تا ببینیم آن ها برای شب کرسمس چه کیکی دارند. Panettone از کیک های مخصوص این شب است که برای درست شدن آن باید فرآیند پیچیده ای برای تهیه خمیر طی گردد تا داخل کیک ترد و کرکی گردد. چیزی که این کیک را تا این حد خوشمزه می نماید کشمش و میوه های شیرینی است که در آن به کار می رود. قسمت هیجان انگیز این کیک این است که آن را با کاغذ کادوهای مجذوب کننده کادو می نمایند و به دیگران هدیه می دهند. برخی ها آن را با خامه تزئین می نمایند و به همراه قهوه یا چای می خورند.

کیک کریسمس سفید (White Christmas)، استرالیا

همین که کریسمس می گردد این کیک را سر میز خانواده های استرالیایی می بینید. موادی که برای درست کردن این کیک استفاده می گردد تقریبا مثل دیگر شیرینی های مخصوص این جشن شامل پوست شیرین مرکبات، کشمش، شکر و نارگیل است. برای تهیه این کیک مواد اولیه شیرین را با هم ترکیب می نمایند سپس آن ها را با پودر شیر و روغن نارگیل می پوشانند. روغن نارگیل، کاملا مواد را با هم ترکیب می نماید. حالا این مواد را در ظرف مخصوص کیک می ریزند و در یخچال می گذارند. این کیک بعد از چند ساعت از یخچال خارج می گردد و به قطعات کوچک تقسیم می گردد.

غذای سمالاهاو (Smalahove)، نروژ

کله پاچه نروژی ها! اگر در جشن های کریسمس به نروژ بروید باید خودتان را آماده خوردن Smalahove کنید. این غذای سنتی برای بخش های غربی کشور است و برای درست شدن آن سر گوسفند ساعت ها می پزد و به همراه پوره سیب زمینی و نوعی شلغم خورده می گردد.

Buñuelo، کلمبیا

این اسنک های توپی و خوشمزه خیلی بامزه به نظر می آیند. این طور نیست؟ این اسنک ها را در اسپانیا، آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی به نام Buñuelo می شناسند. با اینکه این اسنک اولین بار در اسپانیا اختراع شده اما امروز از غذاهای معروف خیلی از جاها مثل کلمیبا است. داخل خمیرها را با موادی مثل پنیر پر و در روغن زیاد سرخ می نمایند. این اسنک معمولا با کاستارد شیر یا تخم مرغ سرو می گردد و نماد خوش شانسی است برای همین هم در روزهای تعطیلات کریسمس از اسنک های محبوب این منطقه می شوند.

سیزده دسر، فرانسه

اگر برای جشن های کریسمس در استان پروانس فرانسه باشید از روز جشن کریسمس تا 27 دسامبر غذای شما با انواعی از دسرهای خوشمزه تمام می گردد. این دسرهای خوشمزه در واقع 13 دسر مختلف هستند، شاید بگویید چرا 13؟ عدد 13 نشان دهنده حضرت عیسی و 12 یار او است. 4 دسر اول کشمش، گردو، انجیر خشک و بادام است و دسرهای بعدی بستگی به سلیقه خانواده ها دارد و انواع کیک ها، میوه های تازه و شرینی هاست.

سوپ Menudo، مکزیک

یکی از غذاهای خوشمزه ای که در سراسر شمال غربی مکزیک درست می گردد Menudo است که معمولادر صبح کریسمس خورده می گردد. این سوپ در واقع یک جور سیراب شیردان است و ساعت ها طول می کشد تا درست گردد برای همین از شب قبل آن را روی اجاق می گذارند تا برای صبح کریسمس آماده گردد.

کیک برنجی Bibingka، فیلیپین

همین که شب کریسمس می گردد در دست همه مردم فیلیپین این کیک برنجی خوشمزه را می بینید. این کیک از آرد برنج و شیر نارگیل به همراه شیر، تخم مرغ و کره درست می گردد. این کیک را بر روی برگ های موز می پزنند تا طعم این برگ ها به خورد کیک برود. روی کیک را هم معمولا با کره، شکر، پنیر و نارگیل رنده شده تزئین می نمایند.

نان سرخ شده Laufabrauð، ایسلند

این نان سرخ شده مخصوص جشن های کریمس است و تماشا آن در هر وقتی از سال شما را یاد کریسمس می اندازد. برای درست کردن این نان، خمیر را گرد و نازک می نمایند بعد بر روی آن طرح هایی ایجاد و در روغن داغ سرخ می نمایند.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت

به "این غذاهای خوشمزه مخصوص کریسمس اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاهای خوشمزه مخصوص کریسمس اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید