اینستاگرام می خواهد تمام پست های ویدیویی به ریلز تبدیل شوند

به گزارش وبلاگ املاکیا، اینطور که به نظر می رسد، اینستاگرام می خواهد در راستای رقابت با تیک تاک، قابلیت های زیادی را به اپلیکیشن محبوب خود اضافه کند. به همین دلیل، یک قابلیت نو قرار است به زودی به اینستاگرام اضافه گردد که طی آن تمام پست های ویدیویی به ریلز تبدیل می شوند.

اینستاگرام می خواهد تمام پست های ویدیویی به ریلز تبدیل شوند

اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا به شمار میرود. اگرچه این اپ مخاطبین زیادی در سراسر دنیا دارد و چندین سال است که توانسته نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند، اما با ورود تیک تاک و قابلیت های خاص و منحصربفردش به ماجرا، اینستاگرام رفته رفته متوجه شد که اپلیکیشن پیغام رسانش کلی ضعف دارد که باید آن ها را رفع کند.

اینستاگرام خیلی زود دست به کار شد اما به جای اینکه متفاوت ظاهر گردد، کوشش کرد مسیری را در پیش بگیرد که تیک تاک به خاطر آن توانست نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند. یکی از این قابلیت ها، اضافه شدن ریلز به این شبکه اجتماعی بود که اجازه می دهد کاربر ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه ای را به یاری ابزارهای ویرایشی مختلف بسازد و با کاربران دیگر به اشتراک بگذارد.

از آن جایی که ریلز یک قابلیت نسبتا نو به شمار میرود، اینستاگرام احتیاج دارد تا آن را در میان کاربران جا بیندازد و به همین دلیل می خواهد تمام پست های ویدیویی را که شخصی در صفحه خود به اشتراک می گذارد به ریلز تبدیل کند. بدین ترتیب کاربران تعامل بیشتری با این نام خواهند داشت و به خوبی با هدف طراحی و قابلیت های آن آشنا خواهند شد.

البته یکی از سخنگویان متا در ایمیلی به وب سایت TechCrunch نوشت: ما در حال تست این قابلیت هستیم تا بتوانیم تجربه تماشای ویدیو را در اینستاگرام به فرایندی بهتر و ساده تر تبدیل کنیم. قابلیت ریلز در ابتدا در ماه آگوست 2020 در آمریکا در دسترس کاربران اینستاگرام نهاده شد و خیلی زود هم با استقبال بی نظیری از سوی کاربران روبرو شد. به همین دلیل شرکت تصمیم گرفت آن را برای بسیاری از کاربران دیگر هم در دسترس قرار دهد.

این اسکرین شات بالا نشان می دهد که از این پس پست های ویدیویی به صورت ریلز به اشتراک گذاشته می شوند. اینستاگرام امیدوار است با این کار، بازدید پست ها بسیار بیشتر از قبل گردد و تعامل بیشتری را ایجاد کند. چرا که به صورت کلی فلسفه ریلز این بود که کاربر بتواند شخصی سازی و تغییرات زیادی را روی ویدیو اعمال کند. در نتیجه وقتی یک ویدیو افکت های زیادی داشته باشد، موسیقی های متعددی را با جلوه های مختلف بتوان روی آن گذاشت و…، طبیعتا تعاملات زیادی را سبب خواهد شد.

البته این قابلیت در حال حاضر در دست آزمایش قرار گرفته است و هنوز تعیین نیست چه زمانی شرکت میخواهد رسما آن را برای کاربرانش منتشر کند. شاید هم مثل دفعه نخست، در ابتدا کاربران کشور آمریکا به آن دسترسی داشته باشند و سپس شاهد عرضه آن برای تمام کاربران دیگر باشیم. بعلاوه نمی دانیم آیا کاربران همچنان می توانند ویدیوهایی تا 10 دقیقه (برای حساب های تأیید شده، تا 60 دقیقه) به اشتراک بگذارند یا خیر.

تقریبا یک سال پیش بودیم که آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام گفت که اینستاگرام دیگر صرفا یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری تصویر نیست چرا که شرکت تمرکز خود را از این سمت به توسعه دهندگان، ویدیو، خرید و پیغام رسانی تغییر داده است. حال باید دید این تغییر سیاست نو تا چند سال می تواند اینستاگرام را پیروز نگه دارد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینستاگرام می خواهد تمام پست های ویدیویی به ریلز تبدیل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام می خواهد تمام پست های ویدیویی به ریلز تبدیل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید