از سر خوردن خودرو با 3 نکته جان سالم به در ببرید

به گزارش وبلاگ املاکیا، لغزش و سر خوردن خودرو از اتفاقاتی مرگبار است که اگر مراقب رانندگی خود در زمستان نباشید برایتان رخ می دهد.

از سر خوردن خودرو با 3 نکته جان سالم به در ببرید

با سردشدن هوا و نزدیک شدن به فصل زمستان باید کمی بیشتر روی رانندگی دقت کنید. رانندگی در شرایط آب وهوای برفی کمی فرق دارد. شرایط بد جوی در رانندگی می تواند خطرآفرین باشد. برای رانندگی سالم در این شرایط باید یکسری نکات و قوانین را بدانید. مجله اینترنتی دلتا برای حفظ سلامت و جان شما در این مطلب به بررسی نکاتی که هنگام سر خوردن خودرو باید رعایت کنید می پردازد. اصلی ترین نکته ای که نباید در روبرو با اتفاقاتی مانند سرخوردن روی یخ فراموش کنید حفظ آرامش و اعتمادبه نفس است. به هیچ عنوان هول نشوید و عجله نکنید. تمام تمرکز خود را روی انجام نکته هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد بگذارید.

با 3 نکته جان خود را درهنگام سر خوردن خودرو نجات دهید

رانندگی در برف و یخ بندان بسیار استرس زا و خطرناک است. نکات ضروری در مورد چگونگی کنترل خودرو هنگام سرخوردن روی برف یا سطوح لغزنده می تواند جان شما را نجات دهد. در ادامه با 3 نکته ای که باید هنگام رانندگی روی برف رعایت کنید آشنا می شوید.

  1. هنگام سرخوردن روی برف ویخ به هیچ وجه روی ترمز نکوبید. ضربه زدن به ترمز روی برف ویخ باعث قفل شدن چرخ ها می شود. این قفل شدن باعث سرخوردن خودرو می شود.
  2. دقت کنید زمانی که خودرو در حال سرخوردن است، باید فرمان خودرو را نگه داشت و آن را به سمتی که عقب خودرو به آن سمت چرخیده است بچرخانید.
  3. زمان سرخوردن خودرو در برف بهتر است ماشین را در حالت دنده سنگین نگه داشت. از خلاص کردن دنده جدا خودداری کنید. ماندن در حالت دنده سنگین باعث کاهش سرعت خودرو شده و حداکثر کنترل در رانندگی را به شما می دهد.

لاستیک مناسب برای هوای بارانی

فاق لاستیک نکته ای است که باید در خرید لاستیک زمستانی به آن توجه کنید. برای زمستان لاستیک های فاق کوتاه و یا لاغر مناسب است.

در روزهای برفی هر چه لاستیک بتواند بیشتر با سطح زمین ارتباط برقرار کند، بهتر است. لاستیک های پهن گرچه در مسیرهای پر پیچ و خم و پیست های اتومبیل رانی چسبندگی را افزایش می دهند اما در مسیرهای برفی خطرناک ظاهر می شوند، در چنین شرایطی تایرهای باریک زمستانی عملکرد بهتری دارند.

سخن آخر

نکته ای که درهنگام رانندگی در برف هیچ گاه از قلم نیاندازید این موضوع است که از سبقت گرفتن در جاده شدید پرهیز کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این 7 مکان در هیچ نقشه ای نیست! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "از سر خوردن خودرو با 3 نکته جان سالم به در ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سر خوردن خودرو با 3 نکته جان سالم به در ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید