5 ترکیب عالی برای تمیز کردن نقره جات که نمی دانستید!

به گزارش وبلاگ املاکیا، تمیز کردن نقره جات ظاهر آن ها را به طرز شگفت انگیزی بهبود می دهد. نقره جات را اگر خوب تمیز کنید، می توانید برای مدت طولانی از آن ها بهره ببرید. در مقاله ای که امروز در خبرنگاران مگ برای شما آماده نموده ایم، قرار است 5 ترکیب عالی، سریع و اثربخش را برای براق و تمیز کردن نقره جات در اختیارتان قرار دهیم. تا سرانجام این مقاله با ما همراه باشید.

5 ترکیب عالی برای تمیز کردن نقره جات که نمی دانستید!

1. جوش شیرین

جوش شیرین یک ترکیب عالی و دوست دار طبیعت محسوب می گردد که کاربردهای متنوعی دارد. می توانید برای تمیز کردن و براق کردن نقره جات از جوش شیرین بهره ببرید. یک ظرف پلاستیکی بزرگ بردارید و زیورآلات نقره مدنظر خود را درون آن قرار دهید. میزان کافی آب جوش درون ظرف ریخته و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین درون آن بریزید.

به ازای هر یک لیتر آب، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین به ظرف اضافه کنید و برای چند دقیقه صبر کنید. بعد از چند دقیقه نقره جات را زیر و رو کنید و اجازه دهید تا آب خنک گردد. سپس آن ها را از ظرف بیرون بیاورید و آن ها را با استفاده از اسکاچ یا یک تکه پارچه نرم تمیز کنید .

2. نوشابه

نوشابه برای تمیز کردن وسایل کوچک تر عالی به شمار می رود. استفاده از این روش آسان است. نوشابه را درون یک کاسه بریزید و نقره جات را درون آن غوطه ور کنید . اسید موجود در نوشابه به سرعت تیرگی نقره جات را برطرف می نماید. حواستان باشد فقط چند دقیقه آن ها را در نوشابه قرار دهید و لازم نیست برای مدت طولانی درون ظرف حاوی نوشابه بمانند. در خاتمه، نقره جات را با آب گرم بشویید و با دقت با یک تکه پارچه نرم خشک کنید.

3 . خمیردندان

خمیردندان غیرژله ای غیرتهاجمی می تواند درخشندگی را به نقره جات شما برگرداند. برای این روش، میزانی خمیردندان روی لوازم نقره خود بریزید و سپس خمیردندان را روی آن ها بمالید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه روی نقره جات بماند، سپس آن را با آب بشویید. در خاتمه نقره جات را با استفاده از یک تکه پارچه نرم خشک کنید.

4 . سس گوجه فرنگی

میزان زیادی از سس کچاپ را درون یک کاسه بریزید. نقره جات را درون کاسه قرار دهید. بعد از چند دقیقه آن ها را از کاسه بیرون بیاورید. حواستان باشد نقره جات زیاد در کاسه حاوی سس گوجه فرنگی نمانند، چون اسید موجود در سرکه و گوجه فرنگی می تواند به نقره جات آسیب بزند. در خاتمه با استفاده از یک براش کوچک سس را از روی نقره جات تمیز کنید و در خاتمه آن ها را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

5 . سرکه و جوش شیرین

قرار دادن قاشق و چنگال از جنس نقره درون یک ظرف حاوی جوش شیرین که دور تا دور آن با فویل آلومینیومی پوشیده شده است در تمیز کردن نقره جات معجزه می نماید. برای برطرف کردن لکه های موجود روی نقره جات یک قاشق غذاخوری نمک را به همراه نیم لیتر آب و میزانی جوش شیرین با هم مخلوط کنید.

از این ترکیب برای تمیز کردن نقره جات بهره ببرید، اما اگر نتیجه نگرفتید، حالا نصف فنجان سرکه سفید به مواد اضافه کنید. اجازه دهید نقره جات به مدت سه دقیقه در مواد تهیه شده بمانند، سپس آن ها را از ظرف خارج کنید و با آب گرم و مایع ظرف شویی بشویید. در خاتمه آن ها را با یک تکه پارچه نرم و تمیز خشک کنید.

کلام آخر

در مقاله ای که امروز در بخش خانه و زندگی وبلاگ املاکیا مگ برای شما آماده کردیم، طرز تمیز کردن نقره جات با 5 ترکیب عالی را به شما آموزش دادیم. این ترکیب ها را به کار بگیرید و لکه ها و کثیفی ها را از نقره جات خود برطرف کنید. نباید فراموش کنید که می توانید در بخش کامنت ها نظرات خود را درباره اثربخشی روش های ذکر شده در این مقاله برای تمیز کردن وسایل از جنس نقره با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ املاکیا مگ را بخوانید.

منبع: Realhomes

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 ترکیب عالی برای تمیز کردن نقره جات که نمی دانستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ترکیب عالی برای تمیز کردن نقره جات که نمی دانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید