کنترل بچه ها در سفرهای طولانی با خودروی شخصی

به گزارش وبلاگ املاکیا، اگر می خواهید با ماشین به سفری طولانی بروید، به طور قطع بچه ها در طول راه خسته و بهانه گیر می شوند. حتی با اینکه می دانید به محض رسیدن به مقصد بچه ها بسیار خرسند می شوند و خستگی راه تقریباً فراموش می شود، با این حال، جر و بحث ها، جیغ زدن ها و آواز خواندن ها در طول راستا قطعاً باعث حواسپرتی راننده و تمام شدن انرژی شما می شود.

کنترل بچه ها در سفرهای طولانی با خودروی شخصی

در اینجا ما به چند نکته اشاره خواهیم کرد که با رعایت آنها می توانید از کسالت بچه ها و خسته کننده بودن سفر طولانی برای آنها تا حد زیادی کم کنید.

1- به بچه ها توضیح دهید به کجا سفر خواهید کرد.

ابتدا اجازه بدهید بچه ها خودشان حدس بزنند؛ این کار برایشان لذت بخش خواهد بود. سپس، برای آنها توضیح دهید به کجا سفر خواهید کرد، مقصدتان چقدر دور است و در آنجا قرار است چه کارهایی انجام دهید. با این کار، به آنها اجازه داده اید فکر کنند چه چیز آنجا در انتظارشان است و آنجا چه چیزهای جالبی خواهند یافت. همچنین، به آنها یادآوری کنید در طول سفر و بعد از رسیدن چه کارهایی را نباید انجام دهند. مطمئن شوید حرف های شما را کاملاً متوجه شده اند. در عوض، برای گوش دادن به حرف هایتان برایشان پاداشی در نظر بگیرید.

2- ملزومات سفر را با خود به همراه داشته باشید.

اگر قصد دارید به یک هتل و یا یک استراحتگاه بروید، مسلماً برداشتن چمدان ضروریست.

اگر سفرتان در واقع یک گردش کوتاه است، یک کوله پشتی و یا یک ساک مسافرتی که بتوانید ملزومات سفر را در آن جای دهید، کافیست. اگر به مقصد برسید و یکی از این ملزومات را فراموش کرده باشید، به طور حتم، به مشکل برخواهید خورد. این ملزومات عبارتند از:

- غذای سبک در طول سفر

- دستمال/ پوشک

- شیر نوزاد

- جعبه کمک های اولیه

- کیسه تهوع

- کوسن یا بالش های کوچک

- باتری اضافی برای اسباب بازی بچه ها

3- به بچه ها اجازه بدهید در جمع کردن وسایل به شما کمک کنند.

حالا که آنها می دانند قرار است به کجا سفر کنید و چقدر طول خواهد کشید تا به آنجا برسید، مطمئناً می خواهند وسایل و اسباب بازی های مورد علاقه شان را با خود به همراه بیاورند. به آنها نگویید که حق این کار را ندارند. اجازه دهید حداقل یکی دو اسباب بازی با خود بیاورند تا در طول راه با آنها سرگرم شوند. اگر امکانش را دارید، اجازه دهید هر کدام از آنها یک کوله پشتی با خود به همراه بیاورد و وسایل و اسباب بازی هایش را در آن قرار دهد. حتی به آنها در انتخاب اسباب بازی کمک کنید و در عین حال به آنها بفهمانید که باید اسباب بازی های کوچک تری بردارند که در کوله پشتی شان جا شود.

4- از جر و بحث و دعوا میان بچه ها جلوگیری کنید.

اگر دو نفر از بچه های شما دائماً با هم دعوا می کنند، سعی کنید جای آنها را در ماشین با فاصله از هم معین کنید. به عنوان مثال می توانید خواهر یا برادر بزرگترشان را در وسط آن دو بنشانید. این کار فرصت جر و بحث را تا حدودی از آنها می گیرد. یا نوبت هایی برای صحبت و شرکت در بازی با خواهر و یا برادر بزرگترشان برای آنها معین کنید تا کم کم به فضای در کنار هم بودن عادت کنند؛ آن زمان حتی می توانید جاهایشان را عوض کنید.

5- با هم بازی کنید.

در سفرهای طولانی با ماشین، هیچ چیز سرگرم کننده تر و جالب تر از بازی دسته جمعی نیست. این کار باعث می شود هم افراد سرحال شوند و هم زمان برای همه زودتر بگذرد. حتی بعض وقت ها ممکن است بچه ها یک بازی را تا انتهای سفر ادامه دهند. صرفاً به دلیل اینکه سردرد دارید، بچه را از انجام بازی مورد علاقه شان باز ندارید. می توانید در حالی که برایشان توضیح می دهید سردرد دارید از آنها بخواهید آرام تر بازی کنند، اما اجازه دهید همچنان به بازی شان ادامه دهند. ضمناًً، حواستان باشد بازی هایی را انتخاب کنند که نیاز به تحرک زیاد نداشته باشد و موجب حواسپرتی راننده و حرکت های شدید اتومبیل نشود.

6- مابین سفر کمی استراحت کنید.

در طول سفر هر کسی ممکن است خسته، گرسنه و یا کلافه شود؛ در پی آن خلق شخص نیز تغییر میکند. شما حق این را ندارید که به دلیل کج خلقی و یا کلافگی بچه ها را سرزنش کنید. در عوض می توانید به خود و آنها کمی استراحت بدهید. جایی برای پارک کردن ماشین پیدا کنید، ساندویچی بخورید، باک بنزین را پر کنید. گاهی اوقات تنها تنفس در هوایی خوب و دلچسب افراد را دوباره سرحال می کند. به خصوص اگر منظره ای دیدنی پیش رویتان باشد. در تمام مدت، مراقب باشید بچه ها در اطراف و نزدیکتان باشند. اگر جایی برای توقف کوتاهتان پیدا کردید که چند نیمکت هم دارد، به هر کدام از بچه ها جایی برای نشستن بدهید تا با آرامش ساندویچشان را بخورند. نیازی نیست در مدت کوتاهی که توقف کرده اید دائم در پی بچه ها بدوید؛ به آنها اجازه دهید در اطرافتان بازی کنند، بدوند اما مراقب باشند از مسافتی که برایشان معین کرده اید دورتر نروند.

7- به خود و آنها فرصتی برای خواب بدهید.

اگر بچه ها خسته شدند دلیلی ندارد آنها را مجبور کنید بیدار بمانند. از همان زمانی که شروع به خمیازه کشیدن می کنند، به هر کدام از آنها یک کوسن و یا بالش کوچک بدهید و بگذارید بخوابند. اگر یکی از بچه ها تمایلی به خوابیدن نداشت، او را مجبور نکنید. احتمالاً وقتی ببیند سایرین خوابیده اند و دیگر کسی نیست با او بازی کند او هم خسته می شود و می خوابد. این کار برای شما هم سکوت و آرامش به همراه خواهد داشت. به این ترتیب، کندی گذر زمان هم کمتر احساس می شود. خودتان هم اگر از رانندگی خسته شده اید، همین کار را انجام دهید؛ جایتان را با دیگری عوض کنید و رانندگی را به او بسپارید یا در محلی ماشین را پارک کنید و کمی بخوابید.

منبع: فوت و فن

به "کنترل بچه ها در سفرهای طولانی با خودروی شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل بچه ها در سفرهای طولانی با خودروی شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید