چه افرادی مجاز به سفر نوروزی نیستند؟

به گزارش وبلاگ املاکیا، اگر در تماس نزدیک با فرد مبتلا به کووید19 بوده اید و به شما توصیه شده که قرنطینه شوید. بنابراین تا زمانی که حداقل 5 روز از آخرین تماس شما با بیمار نگذشته باشد، سفر نکنید

چه افرادی مجاز به سفر نوروزی نیستند؟

ایسنا: سفر همیشه به عنوان یکی از رفتارهای پرخطر در هنگام بیماری های واگیردار از جمله کرونا شناخته می گردد؛ موضوعی که اکنون پس از گذر از امواج مختلف بیماری و تزریق واکسن کووید19 برای سال تازه در حال شکل گیری است، اما در چه صورت مجاز به سفر رفتن نیستیم؟

سفر رفتن در شرایط کرونایی ذیل مجاز نیست:

اگر احساس بیماری می کنید حتی اگر در طی 90 روز گذشته مبتلا به کووید19 شده باشید و یا واکسیناسیون کامل داشته باشید، نباید به سفر بروید.

اگر تست کووید مثبت دارید تا زمانی که 10 روز از تاریخ تست یا آغاز علائم نگذشته باشد، سفر نکنید.

اگر در تماس نزدیک با فرد مبتلا به کووید19 بوده اید و به شما توصیه شده که قرنطینه شوید. بنابراین تا زمانی که حداقل 5 روز از آخرین تماس شما با بیمار نگذشته باشد، سفر نکنید.

بهتر است که اگر مجبور شدید که در فاصله بین 6 تا 10 روز پس از تماس نزدیک با فرد مبتلا سفر کنید، در هنگام حضور در کنار دیگران از ماسک های مناسب بهره ببرید.

بنا بر اعلام دفتر بیماری های واگیر وزارت بهداشت در صورت اجبار به سفر از خود و اطرافیان محافظت کنید و توصیه های ذیل را جدی بگیرید:

توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید. توصیه های بهداشتی خاص مرتبط با مقصد خود را بشناسید و رعایت کنید.

بچه ها، خصوصاً اطفال زیر 2 سال و سالمندان احتیاج به مراقبت بیشتری دارند و باید با جدیت بیشتری از ماسک های مناسب در زمان حضور در مراکز شلوغ و سربسته استفاده نمایند.

افرادی که دچار نقص ایمنی باشند، به علت احتمال ابتلا به موارد شدیدتر کووید19، باید با جدیت بیشتری پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند. استفاده از ماسک های مناسب در زمان حضور در مراکز شلوغ و سربسته اکیداً توصیه می گردد.

در طول دوران سفر، همه مسافرین باید خود ارزیابی از نظر علائم مشکوک به کووید19 را انجام دهند. در صورت بروز علائم، سریعاً جداسازی صورت گرفته و با مراکز درمانی تماس بگیرند.

منبع: توریسم آنلاین

به "چه افرادی مجاز به سفر نوروزی نیستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه افرادی مجاز به سفر نوروزی نیستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید