پیامک جریمه تردد کرونا اشتباهی ارسال می شود؟

به گزارش وبلاگ املاکیا، مالک محترم خودرو به شماره …، در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و محدویت های عبوری ایجاد شده، تخلف تردد شما در محور… ثبت و در حال بررسی می باشد. پلیس راهور ناجا این محتوای پیامی است که مدتی است برای برخی از رانندگان فرستاده می شود.

پیامک جریمه تردد کرونا اشتباهی ارسال می شود؟

به گزارش وبلاگ املاکیا، بعد از آنکه در برخی از شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی، محدودیت های کرونایی اعلام شد، بنا شد خودروهایی که پلاک غیربومی دارند اجازه ورود به محدوده شهرها را نداشته باشند و همچنین تردد در ساعات منع تردد یعنی ساعات 9 شب تا 4 صبح نیز شامل جریمه شود.

آنطور که محمدباقر سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا به وبلاگ املاکیا می گوید تا تاریخ 9 بهمن 99، حدود چهار میلیون و 730 هزار پیامک برای مردم ارسال شده است و در این میان حتی کسانی که مجوز تردد دارند، پیامک دریافت کرده اند اما در مرحله پالایش و بررسی های بعدی نامشان از لیست حذف می شود.

با این وجود برخی می گویند حتی برای خودروهایی که در پارکینگ قرار دارند، پیامک جریمه ارسال شده و همین مساله شائبه رندوم و تصادفی بودن ارسال این پیامک ها را ایجاد کرده است. امیر یکی از کاربران توییتر از تجربه خود نوشته است: یک سال است که از شهر خارج نشدم. بعد از شیوع کرونا هم احتیاط بیشتری کردم و رفت و آمدم را با خارج از شهر قطع کردم. اما برایم پیامک خروج از شهر و تخلف فرستاده اند.

سمیرا هم می گوید: چطور ممکن است برای خودرویی که ماه هاست در پارکینگ خانه است، پیامک جریمه بفرستند؟! متاسفانه از پلیس هم پیگیری کردم اما جواب مشخصی ندادند.

شرایط جوی و دستکاری پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان، باعث می شود شماره پلاک دریافت شده با خودروی اصلی مغایرت داشته باشد.

چرا پیامک تخلف تردد اشتباهی ارسال می شود؟

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در توضیح فرآیند ارسال پیامک برای مالکان خودرو به وبلاگ املاکیا می گوید: سامانه های هوشمند پلاک خودروهای متخلف را شناسایی می کنند اما در برخی مواقع بر اساس شرایط نامناسب جوی، محدودیت های دید دوربین یا محل نصب دوربین با زاویه پلاک و در مواردی دستکاری پلاک خودرو توسط برخی افراد باعث می شود در گام اول فرآیند شناسایی تخلف و اعمال قانون، شماره پلاک دریافت شده با خودروی اصلی مغایرت داشته باشد.

او ادامه داد: در مرحله دوم با هدف پیشگیری از تکرار تخلف و اصلاح رفتار پرخطر سامانه، بلافاصله پیامک اولیه تخلف را برای مالک خودرو ارسال می کند.

رئیس پلیس ترافیک شهری: اگر پیام دوم برای مالکان خودرو ارسال نشود، جریمه برای آنها اعمال نمی شود.

آیا برای پیامک های خطا جریمه اعمال می شود؟

سلیمی در پاسخ به این سوال که آیا پیامک های خطا اصلاح می شود؟ می گوید: در گام سوم که چک اپراتوری گفته می شود، اطلاعاتی که از سامانه ها دریافت می شود با تصویر و پلاک اولیه تطبیق داده می شود. اگر خطایی در تشخیص باشد در مرحله چک اپراتوری تخلف حذف می شود و وارد فاز بعدی که اعمال قانون است، نمی شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری با اشاره به اینکه اگر پیام دوم برای مالکان خودرو ارسال نشود، جریمه برای آنها اعمال نمی شود، ادامه می دهد: خطا و برداشت ناصحیح درگام اول کمتر از سه درصد است و در مرحله چک اپراتوری 99 درصد از این 3 درصد اصلاح شده و منجر به اعمال قانون نمی شوند. پیامک دوم به فاصله 12 تا 48 ساعت با پیامک اولیه برای مالک خودرو ارسال می شود که نشان می دهد سامانه انطباق را انجام داده است. تفاوت پیامک در حال بررسی است و تخلف ثبت شد هم در همین موضوع است. بنابراین کسانی که پیام دوم برای آنها ارسال نشده است مطمئن باشند که جریمه برای آنها اعمال نشده است.

ثبت جریمه اشتباه قابل پیگیری و اصلاح است

اما اگر باز هم در مرحله چک اپراتور تخلف خطا اصلاح نشود باز هم قابل پیگیری است. سلیمی در این مورد می گوید: کسانی که می گویند جریمه برای آنها ثبت شده است در حالی که در زمان و مکان مورد نظر نبودند، این موضوع قابل اصلاح است اما مالکان خودرو باید مستندات خود را ارائه کنند.

کاهش 30 درصدی تردد خودرو در کشور

سلیمی در انتها با اشاره به اینکه تا زمانی که ستاد مقابله با کرونا این محدودیت ها را ابلاغ کند ما هم اجرا می کنیم، می گوید: محدودیت های تردد کرونایی در مهار و شیوع ویروس کرونا رابطه مستقیم دارد. با این محدودیت ها، تردد خودروها در کل کشور بیش از 30 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت. به همین نسبت هم تصادفات و حوادث رانندگی کاهش داشت.

روز گذشته هم محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: در طرح محدودیت های شبانه تا به امروز بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر جریمه شده اند. این محدودیت یکی از موثر ترین عوامل کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا بوده است.

منبع: تجارت نیوز

به "پیامک جریمه تردد کرونا اشتباهی ارسال می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامک جریمه تردد کرونا اشتباهی ارسال می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید