پردازنده های اینتل می توانند حین بازی، قدرت گرافیکی سیستم را افزایش دهند!

به گزارش وبلاگ املاکیا، اینتل ادعا می نماید پردازنده های این شرکت می توانند در حین انجام بازی های کامپیوتری، به یاری دایرکت ایکس 12، به افزایش قدرت گرافیک سیستم یاری نمایند!

پردازنده های اینتل می توانند حین بازی، قدرت گرافیکی سیستم را افزایش دهند!

اینتل در کنفرانس آنلاین توسعه دهندگان بازی (Game Developer Conference، GDC) شرح داد چگونه پردازنده های این شرکت می توانند با استفاده از قابلیت دایرکت ایکس 12، با گرافیک های مجزای سیستم از شرکت های AMD و انویدیا همکاری نموده تا میزان نرخ فریم در بازی ها افزایش یابد! بدیهی است این قابلیت حتی با گرافیک های مورد انتظار خود اینتل که در آینده معرفی می شوند نیز به خوبی کار می نماید.

از آن جایی که بسیاری از رویدادها به خاطر شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار گردید، GDC نیز به جمع آن ها پیوست و طی آن، الن هاکس، مهندس نرم افزار گرافیکی بخش واقعیت مجازی اینتل، به صحبت در رابطه با جزئیات این قابلیت جدید پرداخت. او شرح داد چگونه گرافیک های مجزا می توانند از گرافیک داخلی پردازنده ها برای افزایش عملکرد استفاده نمایند.

مقایسه گرافیک RTX 2060 با رادئون RX 5600 XT؛ نبرد میان رده ها در 32 بازی مختلف!

پیش تر خبرهایی شنیده بودیم مبنی براینکه اینتل به دنبال راهی است تا بتواند به یاری پردازنده ، قدرت گرافیک های آینده خود را در بازی ها افزایش دهد، اما اینکه این موضوع در خصوص گرافیک های شرکت رقیب هم صادق است کمی داستان را جالب می نماید چون انویدیا و AMD بعد از اینکه اینتل وارد بازار گرافیک مجزا گردد رسما رقیب این شرکت محسوب می شوند!

البته اینکه پردازنده های اینتل می توانند قدرت گرافیک های رقیب را افزایش دهند به لطف قابلیتی در دایرکت ایکس 12 مایکروسافت است که به بازی ها این اجازه را می دهد تا از چندین گرافیک از شرکت های مختلف بهره ببرند. قبلا به این صورت بود که اگر به یاری SLI یا کراس فایر، از چند گرافیک استفاده می کردید، باید همه مشخصات آن ها با یکدیگر برابر می بود اما با دایرکت ایکس 12 این محدودیت برداشته شد و کاربر می تواند از گرافیک های مختلف ساخت شرکت های دیگر بهره ببرد تا انجام بازی ها با کیفیت بیشتری صورت گیرد. البته به این بستگی دارد که بازی از سیستم چند گرافیکی پشتیبانی می نماید یا خیر.

اینتل از این قابلیت به نفع خود استفاده نموده اما وقتی می گوییم افزایش قدرت دقیقا منظور چیست؟ ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که سطح انتظارات خود را پایین بیاورید. قرار نیست RTX 2060 به RTX 2080 تبدیل گردد. به این صورت که حین بازی، یک سری فعالیت ها روی دوش پردازنده قرار می گیرد تا گرافیک مجزا تمام قدرت خود را فقط روی بازی متمرکز کند و این مسئله در عمل باعث افزایش چشمگیر نرخ فریم می گردد! این موضوع به خصوص در لپ تاپ هایی که از گرافیک های ضعیف تری بهره می برند به چشم می آید.

همچنین برای شرکت هایی که قصد ساخت لپ تاپ های گیمینگ دارند اما مسئله افزایش قدرت گرافیک برایشان چالش بزرگی است، (چون می خواهند لپ تاپ در عین حال که قدرتمند است، سبک و باریک باشد) وجود چنین قابلیتی یک موهبت به حساب می آید چرا که می توانند از یک گرافیک کوچک تر استفاده نموده و در عین حال عملکرد خوبی به نمایش بگذارند.

عرضه لپ تاپ های مجهز به گرافیک سوپر انویدیا و پردازنده سری 10 اینتل در ماه آوریل

منبع: cougaraccess

منبع: دیجیکالا مگ

به "پردازنده های اینتل می توانند حین بازی، قدرت گرافیکی سیستم را افزایش دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردازنده های اینتل می توانند حین بازی، قدرت گرافیکی سیستم را افزایش دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید