همه چیز درباره جایگزینی کالابرگ الکترونیکی با یارانه نقدی

به گزارش وبلاگ املاکیا، ماه گذشته بود که وزیر اقتصاد خبر از احتمال جایگزینی سامانه های کالابرگ با یارانه نقدی را داده بود. او گفته بود که امیدوار است در تیرماه گزارش دوره آزمایشی سامانه های کالابرگ به دولت ارسال گردد تا دولت تصمیم بگیرد برای ماه های بعد به چه ترتیبی اقدام کند.

همه چیز درباره جایگزینی کالابرگ الکترونیکی با یارانه نقدی

به گزارش وبلاگ املاکیا، حالا هم محمد سبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، خبر از اجرای آزمایشی طرح کالا برگ الکترونیکی در مرکز این استان خبر داده است. طبق گفته او کالابرگ الکترونیکی برای خرید 6 قلم کالای اساسی تعریف شده است.

اما نگفته که این 6 قلم کالای اساسی، شامل چه مواردی هستند.

در خصوص نحوه اجرای این طرح نیز معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفته، در مرحله نخست 580 فروشگاه از صنوف در نظر گرفته شده است. در این رابطه قرار است پس از پایش و صحت سنجی اطلاعات، مرحله مراجعه حضوری و نصب اپلیکیشن در فروشگاه ها انجام گردد.

کالابرگ الکترونیکی چگونه به دست مردم می رسد و شارژ می گردد؟

مسئولان ارشد دولت و مدیران محلی ایلام هنوز نگفته اند که کالابرگ الکترونیکی به چه شکلی در ایلام به دست مردم خواهد رسید و چگونه شارژ می گردد. اما سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفته که منظور از کالابرگ الکترونیکی همان کارت های یارانه ای است که امروز در آن ها یارانه نقدی واریز می گردد که بعد ها اگر دولت زیرساخت ها را آماده و فراهم کرد، این ها به کالابرگ ها اختصاص داده گردد.

به معنای دیگر این نماینده مجلس می گوید که افراد با این کارت ها می توانند کالا های مورد احتیاج خانواده شان را از فروشگاه هایی که دستگاه کارتخوان برای این کارت ها اختصاص داده می گردد، تهیه نمایند.

او تاکید نموده که دادن کالابرگ به هیچ عنوان در خرید کالا های عمومی محدویت ایجاد نمی کند. به طور مثال فقط محدود به مرغ، روغن و امثال این ها نیست، بلکه اشخاص می توانند هر کالایی که مورد احتیاجشان است را از حبوبات گرفته تا گوشت و لبنیات و شوینده ها خریداری نمایند.

اما او نگفته که اگر فروشگاهی به این دستگاه های کارتخوان مخصوص مجهز نبود، باز هم امکان استفاده از کارت کالابرگ برای یارانه بگیر وجود دارد یا نه.

از طرفی بعید به نظر می رسد که بتوان دریافت نقدی از کارت کالابرگ داشت و احتمالا محدود به خرید کالا از فروشگاه های مد نظر دولت خواهد بود.

منبع: فرارو

به "همه چیز درباره جایگزینی کالابرگ الکترونیکی با یارانه نقدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره جایگزینی کالابرگ الکترونیکی با یارانه نقدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید