نماینده ویژه آمریکا در امور یمن به منطقه سفر می نماید

به گزارش وبلاگ املاکیا، وزارت خارجه آمریکا از سفر نماینده ویژه این کشور در امور یمن به کشورهای عربستان سعودی و عمان برای گفت وگو درباره تحولات این کشور اطلاع داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور یمن به منطقه سفر می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ املاکیا، همزمان با حمایت های آمریکا از رژیم سعودی در جنگ تحمیلی علیه یمن، تیم لیندرکینگ نماینده ویژه واشنگتن در امور یمن به منطقه غرب آسیا سفر می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام نمود که لیندرکینگ روز پنجشنبه با سفر به عربستان سعودی و عمان، با مقام های دو کشور درباره بحران یمن گفت وگو می نماید.

وی پیشتر گفته بود آمریکا از اینکه ایران برای سرانجام دادن به جنگ یمن نقش سازنده ای ایفا نماید استقبال می نماید.

همزمان وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از رصد تماس های آمریکا با سرنموده های سازمان تروریستی القاعده در عدن و مأرب و هماهنگی میان آنها خبر داده است. (جزئیات بیشتر)

عربستان سعودی دو ماه پیش و در اواخر ششمین سال تجاوز نظامی به یمن، ابتکار عملی را پیشنهاد کرد که به ادعای ریاض به دنبال تحقق صلح در یمن است.

با این حال، دولت نجات ملی یمن که انصارالله نیز جزوی از این دولت است، این طرح را غیرواقع بینانه و تکرار زیاده خواهی های متجاوزان دانسته و بر توقف حملات زمینی و هوایی و لغو محاصره شش ساله یمن به عنوان اولین گام به سوی آتش بس در این کشور تأکید نموده است.

عدم تحقق اهداف ادعایی ائتلاف متجاوز به یمن در طول این سال از یک طرف و رسوایی سران سعودی به دلیل این جنگ که بزرگترین فاجعه را رقم زده، ریاض را مجبور نموده است که از در صلح سخن بگوید. با این حال یمنی ها معتقدند عربستان سعودی آنچه را که با جنگ نتوانسته به دست بیاورد، می خواهد با طرح های تحمیلی تصاحب کند.

محمد عبدالسلام، سخنگوری انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده این دولت نیز از اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل انتقاد کرد و گفت که حامیان ائتلاف سعودی، صلح ادعایی را برای متجاوزان می خواهند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نماینده ویژه آمریکا در امور یمن به منطقه سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ویژه آمریکا در امور یمن به منطقه سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید