معرفی طرح ملی نشاط به IOC از سوی ایران

به گزارش وبلاگ املاکیا، رییس کمیته ملی المپیک در نامه ای خطاب به رییس گروه رابط بازی ها و ورزش های الکترونیک کمیته بین المللی المپیک، طرح ملی نشاط (تلفیق فعالیت بدنی و بازی های الکترونیک) را به عنوان تجربه ای پیروز به این نهاد بین المللی معرفی کرد.

معرفی طرح ملی نشاط به IOC از سوی ایران

به گزارش وبلاگ املاکیا، سید رضا صالحی امیری در نامه خود برای دیوید لاپارتینت، رییس گروه رابط بازی ها و ورزش های الکترونیک کمیته بین المللی المپیک نوشت: حدود 30 میلیون کاربر در ایران به وسیله پلت فرم های مختلف ورزش های الکترونیک PC، کنسول و تلفن همراه بازی می نمایند.

ایران همواره در ورزش های الکترونیک یک کشور پیشگام و فعال بوده و انجمن ورزش های الکترونیک ایران در آخرین کار عظیم خود بر اساس ارزش های کمیته بین المللی المپیک و به دلیل اهمیت ترکیب و تعامل ورزش با ورزش های الکترونیک بیش از هر زمان دیگر و احتیاج به داشتن آمادگی جسمانی مربوط با سلامت جسمی در کنار داشتن سلامت روان و فعال کردن سایر ورزش های سنتی با همکاری فدراسیون های ورزش ملی که این پتانسیل را دارند، کمیته ای جدید و ابتکاری با عنوان کمیته ادغام ورزش ها با ورزش های الکترونیک را ایجاد کرد.

برنامه عالی دیگری نیز وجود دارد که انجمن ورزش های الکترونیک ایران از سه ماه پیش به نام طرح ملی نشاط ورزش های الکترونیک فعال در تمام استان های ایران در این رشته های ورزشی اجرا نموده است.

لازم به ذکر است ورزش های الکترونیک جزو رشته هایی است که به بازی های آسیایی پیوسته و در حال حاضر زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی فعالیت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معرفی طرح ملی نشاط به IOC از سوی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی طرح ملی نشاط به IOC از سوی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید