خبرنگاران ثبت نام 140 هزار دانش آموز اردبیلی در شبکه آموزش شاد

به گزارش وبلاگ املاکیا، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به راه اندازی شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) در فضای مجازی از ثبت نام و عضویت 140 هزار دانش آموز ابتدایی استان در گام اول اطلاع داد.

خبرنگاران ثبت نام 140 هزار دانش آموز اردبیلی در شبکه آموزش شاد

احمد ناصری روز چهارشنبه اظهارداشت: با این سامانه مدرسه فیزیکی به فضای مجازی منتقل و دانش آموزان به صورت یکپارچه و منسجم از آموزش های کلاسی معلمان خود بهره مند خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در سطح ملی و استانی در رابطه با جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در ایام تعطیلی مدارس به جهت بیماری کرونا اضافه کرد:

از همان روزهای نخست با بهره گیری از معلمان مجرب آموزش و پرورش، پخش منظم دروس دوره های مختلف تحصیلی در قالب 28 نوبت جلسه آموزشی با همکاری شبکه های آموزش و چهار صدا و سیما از قاب تلویزیون آغاز و همچنان ادامه دارد.

ناصری گفت: همزمان با این 2 شبکه بخشی از زمان پخش شبکه 2 سیما نیز به برنامه های سرگرمی و ورزشی برای دانش آموزان و خانواده های آنها اختصاص داده شده است.

وی با بیان این که این برنامه ها مورد استقبال قابل توجه خانواده ها و دانش آموزان قرار گرفته ، اضافه کرد: میزان رضایتمندی خانواده ها و دانش آموزان از برنامه های آموزشی بصورت مستمر پایش می گردد.

او اعلام کرد: با همکاری صدا و سیمای استان (شبکه سبلان) نیز اقدام به ضبط و پخش برنامه های درسی پایه دوازدهم تحصیلی توسط معلمان مجرب استان شد که مرحله اول آن پخش و مرحله دوم آن در روزهای آینده ضبط و پخش خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تشریح کرد: در بیشتر مدارس استان معلمان با بهره گیری از فضای مجازی اقدام به تدریس، برطرف اشکال و تکلیف دهی به دانش آموزان می نمایند و در مناطق کمتر توسعه یافته، روستاهای دور و مناطق عشایری نیز معلمان با حضور خانه به خانه با رعایت نکات بهداشتی و با احساس مسوولیتی دوچندان به ادای وظیفه اجتماعی خود پرداخته و صحنه های زیبایی را رقم می زنند.

ناصری همچنین در زمینه احتمال آغاز یا خاتمه فعالیت آموزشی مدارس در امسال و زمان برگزاری کنکور 99 گفت: در جلسه هفته آینده ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در رابطه با نحوه خاتمه سال تحصیلی جاری تصمیم گیری خواهد شد و مقرر شده که آزمون کنکور 20 روز بعد از برگزاری آخرین امتحان نهایی دانش آموزان برگزار گردد.

وی در زمینه تکلیف شهریه مدارس غیردولتی در نوبت دوم سال تحصیلی جاری اظهارداشت: در این خصوص شورای عالی نظارت بر مدارس غیردولتی تصمیم گیری نموده و اطلاع رسانی خواهد نمود.

به گزارش وبلاگ املاکیا ،مهرماه سال گذشته 250 هزار دانش آموز پایه های پیش دبستانی تا دبیرستان با حضور در حدود 10 هزار کلاس درس آماده سازی شده در سه هزار و 400 واحد آموزشی استان اردبیل سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ثبت نام 140 هزار دانش آموز اردبیلی در شبکه آموزش شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت نام 140 هزار دانش آموز اردبیلی در شبکه آموزش شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید