خبرنگاران توجه نکردن به زنجیره فراوری یکی از مسائل بخش کشاورزی است

به گزارش وبلاگ املاکیا، کرمانشاه- خبرنگاران- وزیر جهاد کشاورزی، توجه نکردن به زنجیره فراوری را یکی از مسائل بخش کشاورزی دانست و گفت: زنجیره فراوری حلقه بسیار مهم در راستای توسعه بخش کشاورزی است.

خبرنگاران توجه نکردن به زنجیره فراوری یکی از مسائل بخش کشاورزی است

به گزارش وبلاگ املاکیا؛ کاظم خاوازی عصر شنبه در بازدید از واحد فراوریی جدید رب گوجه فرنگی در دشت فرامان کرمانشاه، اضافه کرد: زنجیره فراوری حلقه بسیار مهم در راستای توسعه بخش کشاورزی است که سرمایه گذاران و فعالان بخش کشاورزی به این موضوع مهم باید توجه ویژه ای داشته باشند.

وی هدف از سفر به استان کرمانشاه را همراهی معاون اول رییس جمهوری در پیگیری و افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی در دهه مبارک فجر گفت و گفت: توجه به کشاورزی قراردادی در استان کرمانشاه یک اتفاق خوب در زمینه حمایت از فراوری است.

او با اشاره به فراوری سالانه 500 هزار تن گوجه فرنگی در استان گفت: با این حجم فراوری ایجاد واحدهای فرآوری یک ضرورت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه گذاران بخش کشاورزی باید توجه ویژه ای به حمایت از کشاورزان داشته باشند، گفت: در این واحد فراوریی سرمایه گذار ضمن قرارداد با کشاورزان اطمینان خاطری را برای آنها فراهم نموده تا با خیال راحت به فراوری بپردازند.

خاوازی، این واحد فراوریی را که با استانداردهای خیلی خوب فعالیت خود را شروع نموده است، کاری بسیار مطلوب دانست.

وی گفت: امروز در بازدید از این واحد فراوریی، در خدمت سرمایه گذاری بودیم که بخشی از زنجیره فراوری گوجه فرنگی را کامل نموده است.

حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رییس جمهوری از دیگر برنامه های کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان کرمانشاه بود.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

به گزارش وبلاگ املاکیا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با فراوری بیش از چهار میلیون و 570 هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می نماید.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با 25 هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می گردد به طوریکه 70 درصد مساحت استان را عرصه های منابع طبیعی با بیش از 527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192 هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از 950 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و 575 هزار و 814 تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان فراوری می گردد.

داشتن 11 اقلیم آب و هوایی، بارش های 2 برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و فراوری بیش از 98 درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای برطرف بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق مالی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود 125 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می نمایند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران توجه نکردن به زنجیره فراوری یکی از مسائل بخش کشاورزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توجه نکردن به زنجیره فراوری یکی از مسائل بخش کشاورزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید