خبرنگاران افزایش 50 درصدی گازرسانی طی 3 سال در سردشت

به گزارش وبلاگ املاکیا، مهاباد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه دولت به مناطق محروم گفت: در شهرستان سردشت، طی سه سال گذشته شاهد رشد 50 درصدی گازرسانی بوده ایم که یک رکورد به شمار می رود.

خبرنگاران افزایش 50 درصدی گازرسانی طی 3 سال در سردشت

نادر صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ املاکیا گفت: تا پایان امسال، ضریب بهره مندی از نعمت گاز در سردشت به بیش از 80 درصد خواهد رسید.

وی افزود: شهرستان سردشت با هشت مرکز بوم گردی رتبه نخست را در استان دارد که نشان از ظرفیت منطقه در امر گردشگری و ایجاد اشتغال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نگاه متوازن شکل گرفته برای توسعه استان، به حجم سرمایه گذاری در شهرستان مرزی سردشت اشاره کرد و افزود: روستاهای بالای پنج خانوار در سردشت از نعمت برق برخوردار بوده و میزان بهره مندی از آب شرب سالم روستایی از 75 درصد فراتر رفته است.

صادقی در خصوص توسعه همه جانبه آذربایجان غربی بیان نمود: کسب رتبه برتر استان در شاخص های اقتصادی چون محیط کسب و کار، کاهش نرخ بیکاری، تورم، احیای واحدهای راکد و رشد سرمایه گذاری موید فعالیت جدی برای توسعه پایدار در سطح استان است.

وی با اشاره به فعالیت های مهم و اثرگذار اقتصادی و عمرانی در سطح استان، افزود: در هفته گرامیداشت دولت امسال در سطح استان 459 طرح عمرانی به بهره برداری رسید و کلنگ 56 طرح عمرانی نیز به زمین زده شد.

همزمان با هفته دولت 12 طرح عمرانی روستایی بخش مرکزی سردشت، شامل احداث و بازسازی بوستان روستایی، احداث دیوار حایل و بازگشایی معابر، نرده گذاری و احداث کانال دفع آب های سطحی در 12 روستای محروم به بهره برداری رسید که برای آنها در مجموع 4 میلیارد و 850 میلیون ریال هزینه شده بود.

همچنین 122 طرح آبیاری تحت فشار با اعتبار کلی 42 میلیارد و 217 میلیون ریال افتتاح شد با اجرای این طرح ها زمینه اشتغال برای 122 نفر فراهم شده است.

15 طرح برق رسانی با هزینه 36 میلیارد و 970 میلیون ریال به بهره برداری رسید و عملیات احداث 17 طرح برق رسانی با اعتبار 35 میلیارد و 300 میلیون ریال آغاز شد.

امروز همچنین عملیات یک طرح عمران شهرداری سردشت، شامل فاز اول بلوار سربازان گمنام به عرض 45 متر و پارک خطی 25 متری با حضور مسوولان این شهرستان آغاز شد.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش 50 درصدی گازرسانی طی 3 سال در سردشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 50 درصدی گازرسانی طی 3 سال در سردشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید