تبدیل بندر وارداتی دیر به مرکز صادرات

به گزارش وبلاگ املاکیا، فرماندار دیر گفت: تا سال 92 این بندر یکی از مبادی واردات کالاهای خارجی در جنوب کشور بود اما امروز با تقویت زیرساخت ها به مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی تبدیل شده است.

تبدیل بندر وارداتی دیر به مرکز صادرات

به گزارش وبلاگ املاکیا آنلاین به نقل از ایرنا، کریم علی حسنی یکشنبه 2 شهریور اضافه نمود: در دولت زمینه صادرات 709 هزار تن کالای غیرنفتی از بندر دیر به خارج از کشور فراهم شد. در این مدت بیشترین صادرات کالا از این بندر به قطر اجرا شده است، با توجه به فاصله نزدیک این بندر به این کشور تلاش می شود با توسعه زیرساخت ها میزان صادرات این بندر افزایش یابد.

فرماندار دیر گفت: این شهرستان بزرگ ترین بندر صیادی کشور را دارد و برای فراهم کردن زیرساخت های لازم صیادی احداث اسکله خورخان با 16 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شیلات و نفت آغازشده و برای سرعت بخشی اجرای این طرح 6 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به این اسکله اختصاص یافته است. با تخصیص این اعتبار انتظار می رود فاز نخست این اسکله امسال مورد بهره برداری قرار گیرد که با افتتاح آن زمینه برای انتقال شناورهای صیادی از اسکله دیر به خورخان فراهم می شود و فضای بندر دیر برای فعالیت شناورهای صادراتی افزایش می یابد.

ارتقای چشمگیر عمران و آبادی در شهرستان دیر

فرماندار دیر اضافه نمود: این شهرستان با 61 هزار نفر جمعیت نهمین شهرستان و ازلحاظ وسعت سومین شهرستان استان بوشهر است، پنج شهر و سه بخش دارد که در هفت سال گذشته 123 میلیارد تومان اعتبار ارزش اضافه نموده به شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان تخصیص یافته است این در حالی است که درگذشته چنین اعتباری وجود نداشت. تا قبل از سال 92 هیچ زمین چمن ورزشی در روستاهای این شهرستان وجود نداشت اما با روی کار آمدن این دولت 15 هزار مترمربع زمین چمن مصنوعی، 12 هزار مترمربع بوستان امید و 160 هزار مترمربع از معابر روستایی با قیر رایگان آسفالت شده است.

فرماندار دیر اضافه نمود: با تقویت زیرساخت های ورزشی، سرانه ورزشی با افزایش 134 درصدی از 61 سانتی مترمربع به 143 سانتی مترمربع رسیده است. همچنین در این مدت 21 زمین چمن مصنوعی در شهرستان دیر ایجاد شد. ایجاد خوابگاه ورزشی 60 نفره، احداث 13 خانه ورزش روستایی، چهار سالن ورزشی، هوشمند سازی 309 کلاس درس، 133 کلاس درس، سه سالن ورزشی، مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان، احداث 6 مورد سالن اجتماعی و افزایش مراکز غیردولتی از 23 به 71 مورد ازجمله دیگر اقدامات اجرا شده است.

فرماندار دیر گفت: بلوار وفاق بین دیر و کنگان به دلیل ماهیت گردشگری و نقش آن در بخش اقتصادی و مسائل اجتماعی یکی از جاده های مهم استان با 40 درصد پیشرفت فیزیکی است. تا به امروز 28 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و نفت به این پروژه اعتبار تخصیص یافته است. مهم ترین بخش پروژه بلوار وفاق احداث پل روی خور بردستان است که با 48 میلیارد تومان اعتبار به مناقصه رفت و پیمانکار آن تعیین شده است و تا انتها سال آینده به انتها می رسد.

فرماندار دیر یادآور شد: تا پیش از سال 92، تنها 76 درصد شهرها و 22 درصد روستاهای این شهرستان گازدار بودند اما امروز 100 درصد شهرها و روستاهای این شهرستان از گاز طبیعی برخوردار هستند. تا قبل از سال 92، تنها هشت هزار و 600 مترمکعب مخزن در این شهرستان وجود داشت که امروز این ظرفیت به 21 هزار و 800 مترمکعب ارتقا یافته و با توجه به برنامه های طراحی شده این ظرفیت افزایش می یابد.

تدبیر دولت برای نجات محصول استراتژیک منطقه

در نظام جمهوری اسلامی کارهای بزرگی برای خدمت رسانی به مردم انجام شد اما در دولت باوجود رخدادهای متنوع طبیعی ازجمله سیل، زلزله، آتش سوزی از یک سو، تحریم های ظالمانه دشمن علیه کشور و مشکل شیوع بیماری کرونا آهنگ توسعه و پیشرفت با همراهی و هوشمندی مردم در شهرستان ها متوقف نشد. با تغییر رنگ و بوی بودجه به دلیل شرایط پیش آمده و تحریم های ظالمانه و باصرفه جویی و تمرکز بر طرح های مهم و با جایگزین شدن پشتیبانی مردم به عنوان بهترین مؤلفه ها به جای مؤلفه های مادی، باعث شد خروجی کار در دولت رضایت بخش باشد.

وی گفت: شهرستان دیر به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است که درگذشته بخشی از این محصول به دلیل نبود زیرساخت های صنایع تبدیلی از بین می رفت و همواره کشاورزان با مشکل فروش محصول روبرو بودند اما باتدبیر دولت در زمان حاضر 2 کارخانه رب گوجه فرنگی در این شهرستان تأسیس و این مشکل دیرینه کشاورزان این شهرستان رفع شد. تا سال 92، تنها 10 هکتار گلخانه در شهرستان دیر اجراشده بود و امروز در دولت تدبیر و امید این میزان به 95 هکتار افزایش یافته است و با تسهیل گری و کاهش بروکراسی بالغ بر 100 هکتار گلخانه نیز در دست اجراست.

61 پروژه عمرانی در شهرستان دیر به مناسبت هفته دولت اجرا می شود

فرماندار دیر اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت امسال 61 پروژه عمرانی و اقتصادی با 77 میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان افتتاح و اجرایی می شود. از این شمار 51 پروژه با 70 میلیارد و 500 ملیون تومان پروژه افتتاح و 10 پروژه با 6 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود.

فرماندار دیر احداث شهرک شیلاتی را ازجمله دیگر برنامه های این شهرستان بیان نمود و گفت: طرح آماده شده و در این راستا 2 هزار و 234 هکتار زمین برای پرورش میگو پیش بینی شده که در صورت اجرای فرایند اداری انقلابی در اشتغال و تولید میگوی پرورشی و صادرات و ایجاد اشتغال سه هزارنفری را به همراه دارد. توسعه شهرک های گلخانه ای با استفاده از آب دریا و آب های نامتعارف ازجمله دیگر برنامه های این شهرستان است که در زمان حاضر 147 هکتار زمین رفع معارض شد و استعلام ها گرفته و در مرحله جذب سرمایه گذار هستیم.

فرماندار دیر گفت: با توجه به وجود بزرگ ترین واحد متانول جهان در این شهرستان، ایجاد شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی ازجمله دیگر برنامه های مهم این شهرستان است. با احداث شهرک صنایع پائین دستی قطب صنایع پائین دستی پتروشیمی در شهرستان دیر ایجاد می شود. راه اندازی این شهرک به لحاظ اشتغال و ایجاد ارزش اضافه نموده و پرهیز از خام فروشی تأثیرگذار است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تبدیل بندر وارداتی دیر به مرکز صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل بندر وارداتی دیر به مرکز صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید