برنامه های ماهیندرا برای بازار خودرو هند

به گزارش وبلاگ املاکیا، هندی ها بودجه ای را که به منظور تاسیس شرکت مشترک با فورد کنار گذاشته بودند، برای توسعه پیشرانه های برقی سرمایه گذاری خواهند کرد.

برنامه های ماهیندرا برای بازار خودرو هند

به گزارش وبلاگ املاکیا به نقل از دیجیاتو، پس از منتفی شدن همکاری دو شرکت ماهیندرا و فورد، طرف هندی قصد دارد جهت مستقلی را در پیش گرفته و سبد محصولات خود را با تمرکز بر مدل های شاسی بلند و برقی توسعه دهد، همچنین فروش کمپانی سابقا کره ای سنگ یانگ نیز از دیگر برنامه هایی است که منجر به آزاد شدن بار سنگین ماهیندار در دوران پر فراز و نشیب صنعت خودرو جهان خواهد شد.

آنیش شاه (Anish Shah) نائب رئیس ماهیندرا در مصاحبه اخیری که با رویترز داشته، گفته ما به اصالت خود باز خواهیم گشت. وی افزوده این شرکت در کوتاه مدت و قبل از وارد شدن به بازار خودروهای الکتریکی، تولید شاسی بلندهای بزرگ را در دستور کار قرار خواهد داد؛ این شاسی بلندها عمدتا مخصوص بازار داخلی هند خواهند بود.

آقای انیش شاه در مصاحبه خود اظهار کرده:

ما به آینده می نگریم تا ببینیم چگونه می توانیم سرمایه گذاری های خود در زمینه برقی سازی محصولات را شتاب بخشیده و ورود به عصری جدید را آغاز کنیم. ما کاملا به دنبال تحقق رویای تبدیل شدن به یک برند جهانی هستیم و برقی سازی یکی از مهم ترین اقدامات در این راستا به شمار می رود.

شاید بدانید کمپانی پینین فارینا که با معرفی سوپر اتومبیل برقی باتیستا سر و صدای زیادی برپا کرده، از زیرمجموعه های ماهیندرا محسوب می شود. از این رو تجاربی که در ساخت این ابر خودرو بدست آمده، به عنوان پایه و اساس مدل های برقی ماهیندرا به کار گرفته خواهد شد.

هندی ها بودجه ای را که به منظور تاسیس شرکت مشترک با فورد کنار گذاشته بودند، برای توسعه پیشرانه های برقی سرمایه گذاری خواهند کرد. البته به گفته ماهیندرا درهای همکاری با فورد هنوز به طور کامل بسته نشده و در سال های پیش رو شاید این اتفاق دوباره بیفتد.

گفتنی است ماهیندرا و فورد مذاکراتی را برای تاسیس یک شرکت مشترک (Joint Venture) انجام داده بودند. هدف از این کار تولید خودروهایی اقتصادی برای بازار کشورهای در حال توسعه تحت نشان فورد بود. طرف هندی قصد داشت 30 میلیارد روپیه (410 میلیون دلار) در شرکت مذکور سرمایه گذاری کند، اما بنا به دلایلی نامعلوم مذاکرات را ترک کرد.

علاوه بر این، ماهیندرا به منظور افزایش سوددهی و تمرکز بیشتر بر سیاست های جدید می خواهد برند کره ای سنگ یانگ موتورز را نیز واگذار کند. این کمپانی سال گذشته با تحویل تقریبا 190 هزار خودروی سواری، پیروز به تصاحب سهمی 7 درصدی از بازار هندوستان شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "برنامه های ماهیندرا برای بازار خودرو هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های ماهیندرا برای بازار خودرو هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید