از این قابلیت های اینستاگرام کمتر کسی خبر دارد!

به گزارش وبلاگ املاکیا، اینستاگرام روز به روز مجهزتر و قدرتمند تر می گردد.

اینستاگرام در سال های اخیر رشد فوق العاده ای در جذب کاربران به خود داشته و توانسته تا در کشورهای بسیاری از جمله ایران، به محبوب ترین شبکه اجتماعی تبدیل گردد. اینستاگرام می تواند به ابزاری برای توسعه کسب و کارتان تبدیل گردد. امروز در مقاله خبرنگاران، به آموزش قابلیت های اینستاگرام خواهیم پرداخت که از آنها بی خبرید!

از این قابلیت های اینستاگرام کمتر کسی خبر دارد!

تبدیل اکانت عادی به اکانت تجاری

اکانت تجاری نیز همانند Stories یک ویژگی بسیار جالب، اما نه چندان کاربردی به شمار میرود که بیشتر برای افرادی کاربرد خواهد داشت که یک پیج کاری در اختیار دارند. تجاری کردن اکانت اینستاگرام برای هر کاربری امکان پذیر است و تنها شرط آن داشتن یک اکانت فیسبوک است. با تجاری کردن اکانت شاهد چند تفاوت جزئی خواهید بود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

تفاوت اول: با تجاری کردن اکانت خود، از این پس کاربران وقتی به صفحه شما مراجعه می نمایند علاوه بر گزینه Follow، گزینه دیگری با عنوان Contact مشاهده خواهند کرد که با کلیک روی آن می توانند اطلاعاتی همانند شماره تماس، ایمیل و … را مشاهده نمایند. با انجام این کار پیج های فروشگاهی دیگر احتیاج نیست که اطلاعات تماس خود را در بخش بیوگرافی وارد نمایند و می توانند به صورت منظم و حرفه ای، آن ها را در بخش Contact جایگزین نمایند. با انجام اینکار زمانی که کاربر روی Contact لمس می نماید گزینه ای با عنوان Call برای اون به نمایش در خواهد آمد که با لمس آن مستقیما به شماره گیر گوشی برای تماس منتقل خواهد شد.

تفاوت دوم: تفاوت دومی که با تجاری کردن اکانت برای شما اتفاق خواهد افتاد دسترسی به آمار و ارقام مربوط به پست های شما خواهد بود. برای مثال می توانید Top Post های خود را از لحاظ بازدید و لایک مشاهده نموده و سیر صعودی یا نزولی فالوورهای خود را نیز آنالیز کنید. بخشی از اطلاعاتی که با تجاری کردن اکانت به دست خواهید آورد احتیاج به یک هفته زمان دارند تا به یک جمع بندی کلی درباره اکانت و ارائه اطلاعات برسند.

نحوه تجاری کردن اکانت اینستاگرام به این صورت است که باید به تنظیمات اینستاگرام مراجعه نموده و گزینه Switch to Business Profile را انتخاب کنید. سپس از شما درخواست می گردد تا به اکانت فیسبوک خود متصل شوید و اطلاعاتی همانند شماره تلفن، ایمیل و در صورت تمایل موقعیت مکانی روی نقشه را تعیین کنید. بعد از انجام این مراحل اکانت شما به سادگی تبدیل به یک اکانت تجاری می گردد. در صورتی که به هر علت از انجام اینکار منصرف شدید می توانید مجددا با مراجعه به تنظیمات اینستاگرام، گزینه Switch to Regular Profile را انتخاب کنید تا اکانت شما مجددا به اکانت عادی تبدیل گردد.

معرفی و استفاده از قابلیت Stories

اینستاگرام با الهام گرفتن از اپلیکیشن اسنپ چت ویژگی تازهی با نام Stories به خود اضافه نموده است. این قابلیت تازه کاربرد زیادی ندارد و با عدم استفاده از آن چیز خاصی را از دست نخواهید داد با این حال به طور مختصر آن را به شما معرفی خواهیم کرد. Stories اینستاگرام قابلیت تعریف یک داستان کوتاه 24 ساعته را به شما خواهد داد. برای مثال وقتی به یک مهمانی تولد دعوت شده اید می توانید به جای آنکه عکس های خود را نوبت به نوبت در اینستاگرام ثبت کنید، تمام آن ها را در قالب یک داستان برای دوستان خود به نمایش بگذارید. دسترسی به این بخش از منوی بالای اینستاگرام در صفحه فیدها امکان پذیر است به این صورت که در ابتدا باید اینستاگرام خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید سپس گزینه ایجاد Stories به منوی بالایی و کنار لوگوی اینستاگرام اضافه خواهد شد. در زیر همین بخش و در بالای بخشی که پست های فید شروع گردد می توانید Stories های دوستان خود را مشاهده کنید. با لمس اولین گزینه در این بخش، Stories مورد نظر بارگذاری می گردد و برای شما به نمایش در خواهد آمد. با لمس هر عکس در Stories می توانید به عکس بعدی بروید و با کشیدن انگشت خود از سمت راست به چپ نیز می توانید به Stories مربوط به شخص بعدی منتقل شوید. نحوه ثبت عکس و ویدیو به این صورت است که با لمس کوتاه گزینه موجود می توانید به ثبت عکس بپردازید و با نگه داشتن طولانی آن نیز عملیات ضبط ویدیو شروع می گردد. در صورتی که انگشت خود را روی صفحه به سمت راست یا چپ بکشید نیز می توانید افکت های مختلف را روی تصاویر اعمال کنید. تفاوت های مهمی بین ارسال پست در حالت Stories با حالت عادی وجود دارد.

اولین و شاید مهم ترین تفاوت این است که پست هایی که در حالت Stories منتشر می کنید تنها 24 ساعت ماندگاری خواهند داشت و بعد از آن به صورت اتوماتیک حذف خواهند شد. دومین تفاوتی که وجود دارد این است که در حالت عادی شما تنها قادر به اعمال افکت های تعیینی رو عکس ها یا ویدیوها بودید اما در بخش Stories شما می توانید روی ویدیو یا عکس مورد نظر متن اضافه کنید یا حتی با قلمو روی آن نقاشی بکشید تا پست ارسالی خود را بیش از پیش مجذوب کننده و مدرن کنید. اسکرین شات بالا نمونه بسیار ساده ای است که می توانید روی عکس ها اعمال کنید و آن را به بخش Stories خود اضافه کنید. سومین تفاوتی که بین پست عادی و Stories وجود دارد این است که پست های عادی برای تمامی کسانی که شما را فالو نموده باشند قابل مشاهده خواهد بود اما پست هایی که در قالب Stories منتشر می کنید می توانند تنها برای افراد دلخواه شما نمایش داده شوند. اگر سری به تنظیمات Stories بزنید مشاهده خواهید کرد که در حالت پیش فرض نمایش آن برای تمام فالوور های شما تنظیم شده است. در همین بخش می توانید حالت نمایش را تنها برای افرادی که شما آن ها را فالو نموده اید تنظیم کنید تا با وجود فالوورهای چند ده هزارتایی، استوری شما تنها برای افرادی که می شناسید و آن ها را فالو نموده اید قابل نمایش باشد. ضمن آنکه با ورود به پروفایل هر شخص و کلیک روی گزینه سه نقطه، می توانید او را به فهرست کسانی که اجازه تماشای استوری های شما را ندارند اضافه کنید.

نکته آخری که باید در رابطه با بخش Stories به شما بگوییم نحوه اضافه کردن پست های بیشتر به بخش استوری است. اگر Stories بعضی پیج ها را مشاهده نموده باشید حتما مشاهده نموده اید که بعضی Stories ها از چند عکس تشکیل شده اند که به صورت یک اسلایدشو به نمایش گذاشته شده اند. برای این امر و ساخت یک Stories مجذوب کننده کافی است تا بعد از اضافه کردن هر Stories، مجددا به بخش ساخت Stories مراجعه کنید و عکس بعدی را ثبت کنید. با انجام اینکار عکس تازه به عکس های قبلی اضافه خواهد شد و Stories شما به مرور طولانی تر می گردد. یک مهمانی چند ساعته را تصور کنید که می توانید با اضافه کردن عکس های خود به بخش استوری، در خاتمه یک ویدیوی داستانی از عکس هایی که در این مهمانی ثبت نموده اید مشاهده کنید. ضمن آنکه با مشاهده هر داستان و لمس آیکونی که در پایین آن قرار گرفته است می توانید به آماری همانند تعداد بازدید و کاربرانی که آن را مشاهده نموده اند دسترسی داشته باشید.

توجه: برای ارسال پست از عکس های گالری در حالت Stories باید زمانی که در بخش دوربین حالت Stories قرار دارید با انگشت خود صفحه را به سمت پایین بکشید تا عکس های گالری در بالای تصویر نمایان شوند.

استفاده از چند اکانت به طور همزمان

شاید بتوان گفت محبوبت ترین ویژگی تازهی که ذر سال های اخیر به اینستاگرام اضافه شده است امکان استفاده همزمان از چند اکانت اینستاگرام است. اگر در حال استفاده از نسخه های آخر اینستاگرام باشید، در انتهای منوی تنظیمات اینستاگرام گزینه ای تحت عنوان Add Account مشاهده خواهید کرد که می توانید با استفاده از آن، اکانت های دیگر خود را (تا سقف 5 اکانت) به اینستاگرام اضافه کنید و بدون احتیاج به نصب نسخه های جداگانه، بین اکانت های خود سوئیچ کنید.

منبع: الی گشت

به "از این قابلیت های اینستاگرام کمتر کسی خبر دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از این قابلیت های اینستاگرام کمتر کسی خبر دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید